מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

אירוע מוחי

מנהלי קהילה

פרופ'-איתן-אוריאל
פרופ'-איתן-אוריאל
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
ד
ד"ר אסף טולקובסקי
נוירולוג מתמחה בבי"ח בלינסון

מובילי קהילה

טל-פדרמן
טל-פדרמן
את המסע הנוירולוגי עברתי כשחטפתי שבץ מוחי בגיל 28, לאחר מכן הוכשרתי כמאמנת רפואית וכיום "עמיתה מומחית" בפרויקט שיקום אישי, בקופ"ח מכבי. יחד עם צוותי עו"ס אני בונה תוכניות שיקום ומלווה חולים מרגע המשבר ועד החזרה לקהילה. בנוסף אני גולשת,חובשת באיחוד והצלחה. ומרצה באוניברסיטת ת"א. יש לי קליניקה פרטית ואני מומחית בניהול משברים רפואיים. ספרים נוספים שכתבתי: הכל בראש- אוטוביוגרפי,המספר את מסע השיקום. את לא נראת נכה- ספר שירים ותובנות. המדריך למשתבץ הצעיר- ספרהומוריסטי עם כלים פרקטיים לתהליכי שיקום. למידע נוסף:  www.hakol-barosh.com  
איציק-ניסני
איציק-ניסני
הגמול לאדם על עבודתו אינו מה שהוא קיבל בעבורה אלא ההזדמנות להגשים חזונו .
כמוניאירוע מוחיחדשותמחקר ענק: פירות וירקות יפחיתו את הסיכון לשבץ

מחקר ענק: פירות וירקות יפחיתו את הסיכון לשבץ

על כל 200 גרם נוספים ביום של פירות הסיכון לשבץ יורד בשליש. כמות דומה של ירקות תפחית את הסיכון ב-11%


(צילום: Shutterstock)
(צילום: Shutterstock)

מחקר ענק מצא כי העלאת הצריכה של פירות וירקות - במיוחד תפוזים, קלמנטינות, תפוחים, אגסים וירקות עליים - תפחית את הסיכון לאירוע מוחי.

 

חוקרים סינים מאוניברסיטת Qingdao ערכו מטא-אנליזה של 20 מחקרים שכללו יחד יותר מ-760,000 בני אדם, כדי לכמת את ההשפעות של צריכת ירקות ופירות על הסיכון לשבץ. 6 מהמחקרים נערכו בארה"ב, 8 באירופה ו-6 באסיה.

 

לפי הממצאים, שפורסמו בכתב העת של איגוד הלב האמריקאי Stroke, בקרב אלו שצרכו את הכמות הגדולה ביותר של פירות וירקות הסיכון לשבץ היה נמוך ב-21% בהשוואה לאלה שצרכו את הכמות הקטנה ביותר. ממצאים אלה התקבלו לאחר שהחוקרים נטרלו בניתוח הנתונים גורמים רבים שהיו עלולים להשפיע על התוצאות כמו עישון, צריכת אלכוהול, לחץ דם, כולסטרול, פעילות גופנית, משקל ומשתנים אחרים הקשורים לתזונה

 

הסיכון לשבץ ירד ככל שצריכת הפירות והירקות עלתה. על כל עליה של 200 גרם פירות שנצרכו ביום הסיכון לשבץ ירד ב-32% ועל כל 200 גרם ירקות הסיכון ירד ב-11%. 200 גרם אולי נשמע הרבה, אך למעשה בערך תפוח וחצי יוסיפו לכם כמות כזו. אם אכילת תפוח וחצי ביום תפחית את הסיכון שלכם לשבץ בשליש, לא תאכלו? 

 

עוד מצאו החוקרים כי הפירות והירקות שנקשרו באופן משמעותי להפחתת הסיכון לשבץ היו פירות הדר, ירקות עליים, תפוחים ואגסים. לדבריהם, את ההשפעה של סוגים אחרים של ירקות ופירות על הסיכון לשבץ עדיין צריך לבחון במחקרים נוספים.

 

החוקרים צוטטו מחקרים שהדגימו כי תזונה עשירה בפירות וירקות עשויה להפחית את לחץ הדם, לשפר את תפקוד כלי הדם, להשפיע לטובה על המשקל, על היקף המותניים, על רמות הכולסטרול, על דלקתיות ועל הלחץ החמצוני בגוף. כמו כן, ישנם רכיבים תזונתיים ספציפיים בפירות וירקות שונים העשויים להפחית את הסיכון לשבץ דרך מנגנונים אחרים.

 

המחקר לא יכול להוכיח כי צריכת הפירות והירקות, בפני עצמה, מפחיתה את הסיכון לשבץ, מאחר והיו יכולים להיות משתנים מתערבים שהחוקרים לא לקחו בחשבון שקשורים גם לצריכת פירות וירקות וגם לסיכון לשבץ, אבל המחקר משתלב עם מחקרים רבים שהגיעו לתוצאות דומות.

 

 

Stroke. Published online May 8, 2014

 

היי 90 מינוס,

ראשית, כפי שכתב ה-Surgeon General (שר הבריאות) האמריקאי לרופאים, שום סוג אחר של מדיטציה לא נבדק מדעית שהוא מועיל מבחינה רפואית, כמו המדיטציה הטרנסנדנטלית.

שנית, מי שמתרגל מדיטציה טרנסנדנטלית אוכל מה שבא לו.
כשהגוף פורק, בצורה היעילה ביותר, מתחים עם התירגול הפשוט והטבעי הזה, באופן  ט ב ע י  אדם מתחיל לאכול את מה שטוב לו.
מפסיק לאכול (גם באופן הטבעי ביותר) את מה שלא טוב לו.

 

אלה-הר-נוי
18/05/14 8:44

אין מה להשוות תוספי מזון וויטמינים בכמוסות לפירות וירקות אמיתיים. המחקר מתייחס רק לפירות וירקות אמיתיים! שום כדור לא יחליף את זה. 

רותיקה
18/05/14 7:30

ומכיוון שקשה מאוד לעמוד בקצובה היומית ואנחנו לא עומדים בזה יש פתרון - כמוסות juice plus מארהב - פירות , ירקות ופירות יער שמספקים לגופנו את הקצובה המומלצת ואת האנרגיה הנחוצה

הצטרפו לרבבות המשתמשים ו/או ניתן גם להיות זכיינים - לפרטים רותי הדר 0549142722

לפ

90-מינוס
17/05/14 8:34

ומה עים אלה שאוכלים פרות וירקות ומתרגלים מדיטציה

מה זה 21%?

המדיטציה הטרנסנדנטלית מפחיתה את הסיכוי לשבץ ב-61% אצל המתרגלים הסדירים שלה שכבר סבלו מבעיות בריאות חמורות לפני התרגול.