מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

דניאלה הרצוג
דניאלה הרצוג
ד"ר (PHD) דניאלה הרצוג עובדת במכבי כאחות אונקולוגית מחוזית במחוז ירושלים שפלה. בעלת תואר שני ותואר שלישי במדעי הרפואה בתחום התמודדות עם סטרס וחרדה.
כמוניסרטןחדשותעל התקרחות מוקדמת וסרטן הערמונית

על התקרחות מוקדמת וסרטן הערמונית

מחקר: גברים שמתחילים להקריח כבר בגיל 20 הם בעלי סיכון כפול לפתח סרטן הערמונית בעתיד


דפוסי התקרחות בגילאי 30 ו- 40 אינם גורם מנבא לסרטן הערמונית (צילום: panthermedia)
דפוסי התקרחות בגילאי 30 ו- 40 אינם גורם מנבא לסרטן הערמונית (צילום: panthermedia)

 

ייתכן שלגברים שמקריחים כבר בגיל 20 יש סיבה נוספת לדאגה. מחקר חדש שפורסם בכתב העת Annals of Oncology הראה כי גברים שמתחילים לאבד משערם כבר בגיל 20, נמצאים בסיכון מוגבר לחלות בסרטן הערמונית בשלב מאוחר יותר בחייהם.

 

האנדוגנים הם סוג של הורמונים האחראים להתפתחות איברי המין הזכריים ומאפיינים זכריים אחרים. החוקרים מאוניברסיטת דקארט בפריז מסבירים כי לאנדוגנים תפקיד חשוב בהתפתחות של התקרחות מסוג אלופציה אנדרגונית, המכונה גם התקרחות גברית טיפוסית, האחראית על מרבית מקרי ההתקרחות בגברים, וגם בהתפתחות סרטן הערמונית. לכן, הם ביקשו לבדוק אם התחלה מוקדמת של התקרחות קשורה לסיכון מוגבר לסרטן הערמונית בהמשך החיים.

 

המחקר נערך על 388 גברים חולי סרטן הערמונית שאובחנו כשהיו בגילאי 46 עד 84 ו- 281 גברים בריאים שהיוו קבוצת ביקורת. הנחקרים נתבקשו לדווח על דפוסי ההתקרחות שלהם בגילאי 20, 30 ו- 40.

 

החוקרים מצאו כי בקרב חולי סרטן הערמונית הייתה סבירות גדולה פי שניים שהם החלו להקריח כבר בגיל 20. דפוסי איבוד השיער בגילאי 30 ו-40, לא נמצאו כמנבאים של סיכון מוגבר לסרטן הערמונית. חשוב לציין כי לא נמצא קשר בין התקרחות בגיל 20 והתפתחות של סרטן הערמונית בגיל מוקדם יותר או להתפתחות גידולים אגרסיביים יותר.

 

החוקרים מסבירים כי טרם ניתן לקבוע אם גברים שמקריחים בגיל 20 צריכים לעבור בדיקות סקר לאיתור מוקדם של סרטן הערמונית. לדבריהם, יש צורך במחקרים נוספים וגדולים יותר, כדי לבדוק אם התקרחות בגיל מוקדם היא גורם שמנבא סיכון מוגבר לסרטן הערמונית.

 

 

Annals of Oncology. doi:10.1093/annonc/mdq695

 

עוד כתבות בריאות באתר מוטק'ה