מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר גרשון פינק
מנהל יחידת הריאות במרכז הרפואי קפלן.
דר-ניסים-אריש
דר-ניסים-אריש
בוגר הפקולטה לרפואה האוניברסיטה העיברית, ירושלים. מומחה ברפואה פנימית ובמחלות ריאה . רופא בכיר ביחידה למחלות ריאה במרכז הרפואי שערי צדק.
אורנה יריב
אורנה יריב
www.PhysioClick.co.il יועצת בכירה לפיזיותרפיה. פיזיותרפיסטית משנת 1989. בעלים, מנכל״ית ויזמית של פיזיוקליק- PhysioClick : המרכז הארצי לייעוץ מהיר, לווי והתאמה של פיזיותרפיה פרטית, מתוך מאות פיזיותרפטרפיסטים פרטיים בכל הארץ ובכל התחומים. טיפול בקליניקה, ביקור בית או יעוצי פיזיותרפיה און ליין . www.PhysioClick.co.il מרצה בכנסים וקורסים בארץ ובחו״ל למדתי באוניבסיטת תל-אביב ובית חולים "אסף הרופא".  מאז עוסקת בעיקר בחולי ריאות בגילאים השונים. בעבר 10 שנים במכון פיזיותרפיה ב"מכבי" בתחום האורטופדי, ובבית חולים ״ לניאדו״ בשיקום ריאות ובמחלקת ילדים בתחום הנשמתי. כל 30 שנות עבודתי עשיתי אלפי ביקורי בית למטופלים שסבלו מבעיות מכל הסוגים: בעיות אורטופדיות, נשימתיות, תפקודיות ועוד. שנים רבות טיפלתי בחולי CF כולל ליווי לחו"ל להשתלת ריאות. השיתתפתי בקורסי ריאות וכנסים רבים בארץ ובבלגיה. חברה באירגון ERS האירופאי למחלות ריאה. מוזמנים: https://physioclick.co.il
כמונינשימהחדשותפעילות גופנית מסייעת למתבגרים להפסיק לעשן

פעילות גופנית מסייעת למתבגרים להפסיק לעשן

מחקר: עידוד לפעילות גופנית עשוי לעזור לבני נוער – בעיקר בנים – להפסיק לעשן


שיעורי הגמילה בבנים שעברו תוכנית לגמילה משולבת עם עידוד לפעילות גופנית היו כפולים (צילום: Shutterstock)
שיעורי הגמילה בבנים שעברו תוכנית לגמילה משולבת עם עידוד לפעילות גופנית היו כפולים (צילום: Shutterstock)

 

תוכנית שמשלבת ייעוץ עם פעילות גופנית עשויה להוות דרך יעילה לגמילה מעישון בקרב בני נוער. מחקר חדש שפורסם בכתב העת Pediatrics מצא שכאשר תוכנית לגמילה שהופעלה בבתי ספר בווירג'יניה הכילה גם רכיב של עידוד לפעילות גופנית, היא הייתה יעילה יותר ב- 48% בגמילת בני הנוער מעישון לאחר 6 חודשים.

 

המחקר כלל 233 מעשנים בגילאי 14 עד 19 שחולקו ל-3 קבוצות. קבוצה אחת קיבלה מפגש ייעוץ יחיד על הפסקת עישון שערך 15 דקות. השנייה עברה 10 שבועות של פגישות קבוצתיות שבועיות להפסקת עישון. השלישית עברה את אותה תוכנית להפסקת עישון בתוספת של 5 דקות של עידוד לפעילות גופנית בכל מפגש, וחבריה קיבלו גם יומן ופדומטר על מנת לתעד את הפעילות היומית שהם מבצעים. 

 

בתחילת המחקר, כמעט כל בני הנוער עישנו כל יום – כחצי חפיסת סיגריות ביום בימי השבוע וכמעט קופסא ביום בסוף השבוע.

 

לאחר חצי שנה, שיעורי הגמילה בקבוצה שקיבלה ייעוץ מהיר עמדו על 16%, בקבוצה שעברה את התוכנית הבסיסית הם עמדו על 21% ובקבוצה שעברה את התוכנית המשולבת עם עידוד לפעילות גופנית השיעורים הגיעו ל- 31%.

 

כשהחוקרים בחנו את הנתונים לעומק, הם מצאו כי תוספת העידוד לפעילות גופנית סייעה בעיקר לבנים. בבנים שזכו לעבור את התוכנית המשולבת שיעורי הגמילה לאחר 6 חודשים עמדו על 37% בהשוואה ל- 18% בלבד בקבוצה שעברה את התוכנית ללא הרכיב של פעילות גופנית. בבנות שעברו את התוכנית המשולבת שיעורי הגמילה עמדו על 26% בהשוואה ל- 23% בבנות שעברו את התוכנית ללא הפעילות.

 

החוקרים מאוניברסיטת מערב וירג'יניה מציינים כי פעילות גופנית עשויה לעזור לשלוט על תסמיני גמילה וחשק לסיגריות.

 


Pediatrics 2011; 128: e801–e811

דיאטה
26/09/11 3:10

אין טעם להטיף למעשנים שיפסיקו לעשן.
אם ירצו גמילה מעישון יהיה צורך שזה יבוא מהם!