מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

דניאלה הרצוג
דניאלה הרצוג
ד"ר (PHD) דניאלה הרצוג עובדת במכבי כאחות אונקולוגית מחוזית במחוז ירושלים שפלה. בעלת תואר שני ותואר שלישי במדעי הרפואה בתחום התמודדות עם סטרס וחרדה.
כמוניסרטןחדשותפעילות גופנית תסייע למנוע סרטן השד

פעילות גופנית תסייע למנוע סרטן השד

ניתוח נתונים מ-37 מחקרים העלה כי פעילות גופנית קבועה מפחיתה את הסיכון לסרטן השד בכל גיל


(צילום: Shutterstock)
(צילום: Shutterstock)

עוד סיבה להתחיל לזוז: פעילות גופנית במשך יותר משעה ביום מפחיתה את הסיכון להתפתחות של סרטן השד בנשים בכל גיל ובכל משקל. כך עולה מנתונים שהוצגו בכנס האירופאי לסרטן השד שנערך לאחרונה.

 

החוקרים ערכו מטא-אנליזה של 37 מחקרים שפורסמו בין 1987 ל-2013 - כל המחקרים שבחנו את הקשר בין פעילות גופנית והסיכון לסרטן השד שפורסמו עד היום - שכללו יחד יותר מ-4 מיליון נשים.

 

מניתוח הנתונים עולה כי בהשוואה לנשים הכי פחות פעילות גופנית, אלה עם הרמות הגבוהות ביותר של פעילות גופנית היו בסיכון נמוך ב-12% לפתח סרטן השד.

 

חוזק הקשר בין פעילות גופנית לסרטן השתנה בסוגי סרטן השד השונים. בנשים שנוטלות טיפול הורמונאלי חליפי (HRT) נראה כי ההשפעות המגנות של פעילות גופנית לא היו קיימות.

 

החוקרים לא יכלו לבדוק באמצעות מחקר שכזה את המנגנונים מביאים להשפעה של פעילות גופנית על הסיכון לסרטן השד, אך התוצאות לא היו תלויות באופן משמעותי במידת ההשמנה של הנשים, כפי שנמדדה באמצעות ה-BMI. לכן נראה שהפחתת הסיכון לסרטן השד נובעת מגורמים מעבר לכך שפעילות גופנית מסייעת לשמור על המשקל.

 

 

מקור: הודעה לעיתונות של הארגון האירופאי לסרטן (ECCO)