מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

דניאלה הרצוג
דניאלה הרצוג
ד"ר (PHD) דניאלה הרצוג עובדת במכבי כאחות אונקולוגית מחוזית במחוז ירושלים שפלה. בעלת תואר שני ותואר שלישי במדעי הרפואה בתחום התמודדות עם סטרס וחרדה.
כמוניסרטןחדשותפעילות מתונה מפחיתה סיכון לסרטן השד

פעילות מתונה מפחיתה סיכון לסרטן השד

מחקר: לנשים המבצעות הרבה פעילות גופנית סיכון מופחת לפתח סרטן השד, גם כשמדובר בפעילות מתונה


פעילות מתונה כמו הליכה עם הכלב או גינון מפחיתה סיכון לסרטן השד (צילום: Shutterstock)
פעילות מתונה כמו הליכה עם הכלב או גינון מפחיתה סיכון לסרטן השד (צילום: Shutterstock)

 

פעילות גופנית יכולה להפחית סיכון של נשים לפתח סרטן השד. אבל כמה פעילות מספיקה? באיזה גיל הנשים צריכות להיות פעילות כדי שההתעמלות תיטיב עם הסיכויים שלהן נגד הסרטן והאם צריך להתחיל לרוץ או שמספיק לטייל עם הכלב? חוקרים מאוניברסיטת צפון קרולינה ערכו מחקר כדי לענות על השאלות.

 

המחקר שפורסם בכתב העת Cancer נערך בקרב 3,000 נשים מלונג-איילנד, מחציתן אובחנו עם סרטן השד והיתר היו נשים ללא סרטן באותו גיל. כולן רואיינו לגבי הפעילות הגופנית שביצעו במהלך החיים וגורמי אורח חיים אחרים כמו עישון וצריכת אלכוהול.

 

סך הכל, נשים שעשו כל פעילות גופנית מחוץ לשעות העבודה היו בעלות סיכון מופחת רק ב- 6% לסרטן השד מאשר נשים לא פעילות כלל. אבל נשים שביצעו המון פעילות זכו לסיכויים טובים הרבה יותר נגד הסרטן.

 

מהממצאים עולה כי בקרב נשים שבשעות הפנאי שלהן היו פעילות גופנית לפחות שעתיים ביום במשך חמישה ימים בשבוע (10-19 שעות בשבוע), הסיכון לפתח סרטן השד היה נמוך בכ- 30% בהשוואה לנשים פחות פעילות.

 

זה אולי נשמע הרבה, אבל מהנתונים העולים מהמחקר נראה כי לעוצמת הפעילות אין חשיבות, כך שכל שנדרש כדי להפחית את הסיכון זה פעילות גופנית מתונה, כמו הליכה עם הכלב ואפילו גינון.

 

הסיכון המופחת לסרטן היה דומה בקרב נשים שהתעמלו הרבה במהלך השנים הפוריות שלהן וגם בקרב נשים שהחלו להיות פעילות רק לאחר גיל המעבר. זה מראה כי לעולם לא מאוחר מידי להתחיל להתעמל. הקשר נותר גם לאחר שהחוקרים לקחו בחשבון גורמים שהיו עלולים להשפיע על התוצאות כמו עישון ותזונה.

 

 

Cancer, online June 25, 2012

 

עוד כתבות בריאות באתר מוטק'ה

אף פעם לא מאוחר לבצע פעילות גופנית - גם אחרי ניתוח להסרת השד פעילות גופנית תורמת רבות. פעילות גופנית מזרזת הפרשות אינדורפין והורמונים נוספים המורידים את רמת הדיכאון ומעלים את מצב הרוח, תורמת לקשרים חברתיים אם נעשית עם בני זוג או בקבוצה ומעלה את הדימוי העצמי למשל כאשר המחלימה מהניתוח משתתפת בקביעות באירועי ספורט תחורתי. נשים המעוניינות בפעילות גופנית תחרותית בחתירה יכולות להצטרף לקבוצה תחרותית הפועלת בשפך הירקון במרכז דניאל בתל-אביב בחסות ביה"ח איכלוב.

ד"ר חזי אהרוני

יו"ר העמותה הישראלית לפעילות גופנית מותאמת