מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

דניאלה הרצוג
דניאלה הרצוג
ד"ר (PHD) דניאלה הרצוג עובדת במכבי כאחות אונקולוגית מחוזית במחוז ירושלים שפלה. בעלת תואר שני ותואר שלישי במדעי הרפואה בתחום התמודדות עם סטרס וחרדה.
כמוניסרטןחדשותקפה מפחית סיכון לסרטן רירית הרחם

קפה מפחית סיכון לסרטן רירית הרחם

לנשים ששותות 4 כוסות קפה או יותר ביום עשוי להיות סיכון מופחת לפתח סרטן רירית הרחם


קפה יכול להוריד רמות אינסולין ורמות של אסטרוגן חופשי בגוף (צילום: Shutterstock)
קפה יכול להוריד רמות אינסולין ורמות של אסטרוגן חופשי בגוף (צילום: Shutterstock)

 

מחקר שנערך על יותר מ- 67,000 נשים בארצות הברית מצא כי בקרב נשים ששתו לפחות 4 כוסות קפה בכל יום הסיכון לפתח סרטן רירית הרחם היה נמוך ב- 25% מאשר בנשים ששתו בממוצע פחות מכוס קפה ביום.

 

החוקרים לקחו בחשבון בחישוב הנתונים גורמים רבים שהיו עלולים להשפיע על התוצאות בהם משקל, עישון, צריכת אלכוהול, היסטוריה של הריונות ושימוש בהורמונים.

 

לדברי החוקרים, קפה יכול להוריד רמות אינסולין ורמות של אסטרוגן חופשי המסתובב בגוף – שני גורמים שנקשרו לסרטן רירית הרחם. בנוסף, קפה מכיל נוגדי חמצון רבים – גם הם מפחיתים את הסיכון לסרטן.

 

המחקר לא מצא קשר בין שתיית תה לסרטן רירית הרחם. גם שתייה מתונה יותר של קפה לא נקשרה לסיכון מופחת לסרטן.

 

הסיכון האבסולוטי שאישה תפתח סרטן רירית הרחם – בין אם היא שותה קפה ובין אם לא – היה קטן מאוד: במהלך 26 שנים רק אחוז אחד מהנשים במחקר (672 נשים) אובחנו עם סרטן רירית הרחם. 

 

החוקרים - מומחים מאוניברסיטת הרווארד - לא יכולים לומר בוודאות שקפה הוא הסיבה לסיכון המופחת לסרטן בקבוצת שתייניות הקפה הכבדות. לכן הם מסבירים כי לא ניתן להמליץ על שתיית קפה למניעת סרטן רירית הרחם על סמך תוצאות המחקר. יחד עם זאת, המחקר שפורסם בכתב העת Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention מתווסף למספר מחקרים אחרים שמצאו כי לנשים ששותות קפה סיכון מופחת לסרטן רירית הרחם.

 

למרות שהמחקר לא מוכיח כי שתיית קפה מסייעת למנוע סרטן, את כוס הקפה הבאה ניתן לפחות לשתות ללא ייסורי מצפון. יש רק לזכור – שתייה מרובה של קפה עשויה להזיק לאנשים הרגישים להשפעות הקופאין ובנוסף – שתיית כמויות גדולות של קפה ממותק עלולות להזיק, כי השמנה היא אחד מגורמי הסיכון לסרטן רירית הרחם.

 

מחקר אחר שפורסם השנה מצא כי צריכת כמויות גדולות של קפה עשויה להועיל גם לגברים. החוקרים מצאו כי קפה מפחית סיכון לסרטן ערמונית, במיוחד סרטן ערמונית קטלני.

 

 

Cancer Epidemiol Biomarkers Prev; 20(12); 1–9

 

עוד כתבות בריאות באתר מוטק'ה