כמוניסרטןחדשות4 מפתחות להזדקנות בריאה

4 מפתחות להזדקנות בריאה

מחקר: קומבינציה של ארבע התנהגויות בריאות בגיל העמידה מכפילה פי 3 את הסיכוי להזדקנות בריאה

מאת אלה הר-נוי
23/10/12
תגובות 2

לא לעשן, לצרוך אלכוהול בצורה מתונה, להתעמל באופן קבוע ולאכול פירות וירקות בכל יום (צילום: Shutterstock)
לא לעשן, לצרוך אלכוהול בצורה מתונה, להתעמל באופן קבוע ולאכול פירות וירקות בכל יום (צילום: Shutterstock)

הקפדה על ארבעת גורמי אורח החיים הבריא - לא לעשן, לצרוך אלכוהול בצורה מתונה, להתעמל באופן קבוע ולאכול פירות וירקות בכל יום - תגביר באופן משמעותי את הסבירות של אנשים להישאר בריאים כשהם מזדקנים. כאשר מקיימים את כל ארבעת הגורמים, נראה כי ההשפעה המצטברת שנוצרת גדולה יותר מחיבור ההשפעה של כל גורם בפני עצמו. כך עולה ממחקר חדש שפורסם בכתב העת CMAJ. 

 

המחקר נערך בקרב 5,100 אנשים שהיו בני 42-63 ובריאים בתחילת המחקר. החוקרים העריכו בכל אחד מהם את ארבעת התנהגויות הבריאות באמצע החיים. בסיום תקופת מעקב שנמשכה 16 שנים, 549 מתו, 953 הוגדרו כבעלי הזדקנות בריאה והיתר הוגדרו תחת הקטגוריה של הזדקנות נורמאלית.

 

 

החוקרים מאוניברסיטת UCL בבריטניה הגדירו הזדקנות בריאה כשמירה על היכולת לתפקד עם מוביליות טובה וללא נכות, יכולות קוגניטיביות טובות, תפקוד נשימתי טוב, בריאות נפשית וללא מחלות כרוניות כמו סוכרת, סרטן ומחלות לב, בגיל 60 או יותר.

 

לעומת זאת, הזדקנות נורמאלית הוגדרה כאנשים שהיו חיים בסיום 16 שנות המעקב של המחקר, אך עם מחלות כרוניות ו/או ציונים נמוכים בתפקוד ובמצב הנפשי.

 

המחקר מראה כי ההשפעה של ארבעת התנהגויות הבריאות על הזדקנות בריאה היא מצטברת – ככל שמקפידים על יותר התנהגויות, כך ההטבה על ההזדקנות טובה יותר. השילוב של כל הארבע מביא לתוצאות טובות במיוחד.

 

בהשוואה למשתתפים שלא הקפידו על אף אחד מארבעת הגורמים, אלה שהקפידו על כל הארבעה היו בעלי סבירות גבוהה פי יותר מ-3 להזדקנות בריאה. כל אחת מההתנהגויות האלה בפני עצמה העלתה את הסבירות להזדקנות בריאה ב- 30% עד 50%.

 

 

CMAJ October 22, 2012

 

עוד כתבות בריאות באתר מוטק'ה

אלה-הר-נוי
17/11/12 8:27

לפי ההמלצות בארה"ב, מבוגרים צריכים לעסוק כל שבוע ב-2.5 שעות של פעילות גופנית מתונה או 1.25 שעות של פעילות גופנית אינטנסיבית. פעילויות מתונות הן כאלה שבמהלכן האדם יכול לדבר אבל לא לשיר. פעיל...


לפי ההמלצות בארה"ב, מבוגרים צריכים לעסוק כל שבוע ב-2.5 שעות של פעילות גופנית מתונה או 1.25 שעות של פעילות גופנית אינטנסיבית. פעילויות מתונות הן כאלה שבמהלכן האדם יכול לדבר אבל לא לשיר. פעילויות אינטנסיביות הן כאלה שבמהלכן האדם יכול להגיד רק כמה מילים ללא עצירה לאוויר.


Anonymouse
Anonymouse
15/11/12 22:24


האם הליכה של שעה-שעתיים כל יום נחשבת כאמון גופני"


קישור:
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב: