מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

לחימה בהפרעת הקשב

מה שקרה היום

מאת ילדילד
03/02/12 20:52
1035 צפיות
היום, לצערי, חילקו תעודות בבית הספר שלי. כמובן שהציונים היו לא טובים והיו אירועי משמעת רבים... אחותי ממש גאונה ואין לה הפרעת קשב ויש לה ממוצע 98 ולי הרבה (הרבה הרבה) פחות. אני מרגיש ויודע שההורים שלי מאוד כועסים ומאוכזבים ממני. הם נורא אדישים ולא אכפת להם\לא מבינים מה עובר עליי בתור אחד עם הפרעת קשב וריכוז!!! לא אכפת להם והם ממש מקשים עליי וכועסים עליי שאני מנסה לדבר. הם אפילו לא מרשים לי לדבר עם היועצת השכבתית על "הטבות".
טוב, נחיה עם זה ונראה מה יקרה! לילה טוב.

תגובות

חנן-טסקר
04/02/12 6:42

היי ילדילד,

החזרת אותי אחורה, בפלאשבק מטורף לילדות שלי... ולא, זה לא פלאשבק טוב.
לאורך השנים במערכת החינוך, שמעתי לא פעם משפטים כמו : "יש לך פונציאל ואתה לא ממש אותו" או (האהוב עלי ביותר) "אתה פשוט עצלן ובגלל זה אתה לא מצליח" .
חשוב שתזכור שזה לא באמת אתה, אלא זה מצב מסוים שמקשה עליך להצליח.
אולי כדאי שתנסה לשבת עם ההורים שלך לשיחה רגועה (בלי להתעצבן) ושם תנסה להסביר להם מה אתה מרגיש ואיך אתה חווה את העולם, ובמיוחד את התיסכול מהמצב שבו אתה מנסה כמיטב יכולתך אבל למרות זאת אתה לא מצליח.
אולי אפילו כדאי לקבוע פגישה נוספת עם הרופא שאיבחן אותך ושם הוא יסביר להם איך זה לחיות עם ההפרעה.
מהצד שלי, אני יכול לספר לך שגם במשפחה שלי לא כ"כ האמינו לי כשסיפרתי בפעם הראשונה שיש לי ADHD וחשבו שזה סתם תירוץ. אבל עם הזמן הם שינו את דעתם...
שיהיה לך בהצלחה ואל תתייאש !!!!!

ילדילד
04/02/12 11:55

תודה חנן, לקחתי לתצומת לבי!

קריסה
04/02/12 20:38

ילדילד היקר!
  תאמין בעצמך! תעודות לא משקפות את ידע או  את כשרונות שלך, אלא עמידה באיזשהם קריטריונים חזויים שמערכת חינוך המציעה כדי להעריך כלל התלמידים. כמו שבכל תחום אחר, גם פה, מה שטוב לכלל, הוא לא  תמיד רלוונטי לפרט.
  לפי הפוסטים שלך , לפי התגובות שלך,  אתה מאוד נבון, אינטליגנתי, בוגר (עד שלא קראתי פרופיל שלך, לא השארתי שאתה תלמיד). ואנשים  כמוך משיגים הרבה (אם בוחרים מקצוע נכון). אם תקרא  על מדענים מפורסמים, אנשים עסקים מוצלחים, סופרים, מלחינים אומנים והרבה אחרים שהשפיעו על אנושות, כמעט אף אחד מהם לא הצטיין בבית הספר. חתן  פרס נובל ישראלי שכטמן באחד מראיונות סיפר שהיו  לו הרבה קשיים בלימודים בבית הספר.  ובכלל, חלק ניכר מסטודנטים של פקולטות יוקרתיות בטכניון בקושי סיימו חטיבת ביניים! תעודה לא מעידה על כלום!.
אני יודעת, עכשיו מאוד קשה לך בבית. כשאתה אומר שיש לך ADHD , רוב ההורים חושבים שזה תירוץ. אחד מסיבות : שאותה מערכת חינוך מתייגת כסובל מ-ADHD  את כל אחד שלא הסתדר בצורה זו או אחר בבית הספר. כאשר  יש הרבה אבחנות שווא, אנשים  לא מתייחסים ברצינות למקרים אמיתיים. 
אולי, כדי לך להראות את האתר הזה להורים?
 

חנן-טסקר
04/02/12 21:45

מסכים עם כול מילה שקריסה כתבה !!!

ילדילד
05/02/12 16:23

אתם צודקים מאוד! תודה רבה!