מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

תמונת מצב: יושב על שפת הבריכה הקטנה של אחי בביתו. רוצה בכל מאודי להכנס, אפילו אם היד שמחוברת לאינפוזיה תשאר למעלה כל הזמן והפנים עם הזונדה באף לא ירטבו, אבל לא יכול, יש לי קטטר. 

מאת בועז3
28/08/12 16:04
901 צפיות

 

תמונת מצב: יושב על שפת הבריכה הקטנה של אחי בביתו. רוצה בכל מאודי להכנס, אפילו אם היד שמחוברת לאינפוזיה תשאר למעלה כל הזמן והפנים עם הזונדה באף לא ירטבו, אבל לא יכול, יש לי קטטר. חם, הביל, כמו שרק במישור החוף. בתי הגדולה, בת החמש, במים, הקטנה, בת השנה, רוצה גם היא להכנס למים. שתי הבנות של אחי במים מזמן, כך גם בנו הקטן בן השלוש. אחי מכין את האוכל לכולם אז הוא עסוק. אחי הגדול שקודם לכן הגיע עם אשתו והתינוק, כבר במים, משחק עם הילדים. הם כ"כ שמחו שהוא הגיע כי הוא תמיד משחק עם כולם במים. ורק אני יושב על שפת הבריכה ומנסה לקחת חלק במשחקי הילדים – בשביל הגדולה. היא כבר לא מבקשת שאכנס למים, וזה מה שהורג אותי. היא יודעת, היא מבינה, אני רואה בעיניה, אבא שלה כרגע חולה ואינו יכול להכנס למים ולשחק איתה. אני אומר לעצמי שאין ברירה. היא צריכה להתרגל שלאביה יש מגבלות. כך יהיה כל חייה. ולבי נקרע. למה, למה לעזאזל היא צריכה להתרגל למצב כזה?! ואשתי, שמנסה לגונן על שתי בנותיה, נכנסת עם הקטנה למים, מחזיקה אותה, ולא יכולה לשחק עם הגדולה לבד, ואני לא יכול לעזור כי אין בי הכח להחזיק את הקטנה, שרוצה להכנס למים. ומה שנותר לגדולה, אחרי שאמא יוצאת מהבריכה ביחד עם בתי הקטנה, זה להיתלות ולהלחם את המלחמה האבודה בבני דודיה על תשומת הלב של הוריהם.

תגובות

אפרת_זיו
28/08/12 19:11

קרעת לי את הלב :(

מאד כואב ומאד קשה אבל - אתה שם! אתה שם בשבילן! ויש דברים שאתה כן יכול לעשות.! אתה יכול לשוחח, להכיל, לחבק, להקריא - זה המון!!

לי יש מוגבלויות פיסיות שבאות והולכות בהתאם להתקפים. פועל יוצא בכל השנההראשונה של בני הבכור בקושי יכולתי לצאת איתו לבד מהבית, לא כל שכן לצאת עם שני הבנים לגני משחקים להעביר אחר הצהריים שלמים שוב ושוב אחרי הגן. עצם האיסוף מהגנים ברגל היה לפעמים מעל ומעבר לכוחותיי.

אז היו תקופות שקוננתי על כך וריחמתי על הילדים, אבל התעשתתי מהר ואני נותנת להם בדברים אחרים יותר מאחרים ומה שאני יכולה ומסתכלת לשם ורק לשם.

למה כן ומה אפשר.

 

יפעת1
30/08/12 11:12

בועז שלום, אתה מזכיר לי בתיאוריך את התקופה שבעלי היה מחובר לצינורות מכל עבר, היה במשקל ירוד מאד וכל מה שרצה זה לשתות מים בלגימות גדולות מהכוס ולאכול סלט!!! לא שאיפה בשמיים אבל בלתי ניתן ליישום. הילדים היו צעירים ותשומת הלב שלי עברה ממנו אליהם לבעיות פרנסה ולהמשיך משהו נורמלי בתוך כל המערבולת הזו. בעלי היה מאד מוטרד מהנצחיות של המצב. מה אני אצטרך כל החיים לקחת זריקות? ללכת כל שבוע לבי"ח ולקבל עירוי של רמיקייד? כשמוצאים את הדבר שעוזר זה כבר פחות קשה לבצע אותו. אתה כעת מחפש מה יעזור לך וכשזה יימצא, יהיה יותר קל.הרפואה בתחום הגסטרו, מאד התפתחה ויש הרבה פתרונות חדשים. קראתי אפילו על השתלת מעי בארה"ב.  הילדים לא ממש זוכרים אם היית איתם במיים או לא, הם גדלים לתוך מצב קיים ולומדים די בקלות להסתגל אליו. יש אפילו "רווח משני" בכך שהם לומדים חמלה, טוב לב, עזרה לזולת, התחשבות, הערכה לנושא הבריאות, כוח להתגבר על קשיים שהחיים מביאים להם ועוד. מאחלת לך - החלמה ולמשפחתך - רק בריאות.

בועז3
30/08/12 16:21

תודה על התגובות החמות. 

אודי-דנקר
31/08/12 9:42

בועז שלום, 

דבריך מעוררים תגובות עמוקות ועוצמתיות מהחברים. בזכות הכתיבה המשמעותית והמרגשת שלך. מצבך הרפואי בחלט מורכב ואני מאחל לך שבכוחות משותפים שלך, של משפחתך ומומחים רבים ימצאו הקלות למצבך והתקדמות בטיפול המחלה. חיוני ביותר למצוא "תוכניות" שיאפשרו לך לשמור על איכות חיים בסיסית עם כמה שפחות כאב וסבל. 

לגבי "תמונת המצב." התיאור החוויתי שלך עורר פסיכודרמה בעולם האסוסיאציות שלי. ניתן לדמיין מעט ממה שעולמו הפנימי של כל דמות בתמונה אומר לעצמו ולך. אחיך שמארח אתכם ברוחב לב: "אנחנו כען בשבילכם אחי, העיקר תישאר רגוע ותתחזק" . אמא: "אני כאן, עם הרגישות והבטחון להיענות לבנות, ולתמוך בך, זה קשה מאוד אך אנו נעבור את התקופה הזו ביחד" הבת הגדולה: "אני יודעת שאבא חולה, לא מבינה ולא יודעת עד מתי, העיקר שהוא איתנו" הבת הקטנה: "כן, הייתי רוצה שאבא יכנס לבריכה...או, אמא מרימה אותי, אני רגועה..."  ואבא:  " הייתי רוצה להיות אבא, בעל, גבר חזק, פעיל וחיוני כמו שהייתי, אך אני עייף, חלש, וכואב לי, בעיקר עסוק בהישרדות."

זה מזכיר לי תקופה דומה שעברתי לפני מספר שנים, התקף שהותיר אותי בחוסר תפקוד משך חצי שנה. בני בן 5 אז אמר לי: "יש לי אבא מקולקל, אני רוצה אבא חדש". אמרתי לו שכמו שהוא רוצה אבא בריא יותר, גם אבא יהיה בריא וחזק יותר אך זה יקח זמן. ניסינו למלא את הבית במוסיקה טובה, פעילות משפחתית מותאמת,  חשיפה לטבע ולשמש, ומזון בריא יותר לכולנו. 

נדרש הרבה כוח ואמונה כדי לרכז אנרגיות בדחף החיים, אופטימיות, תשומת לב לדברים הקטנים, ועבודה קשה למען כל שיפור מזערי. כוחות אלו גוברים על רגשות הבושה, האשמה והייאוש. אני מאחל לך שתרכז את כוחותיך להתמודדות פעילה והפחת התקווה. אני מאמין שיש לך ולמשפחתך כוחות מרשימים.

כל טב מדי יום!

אודי