מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניבלוגיםבלוג בריאותטיפול בדיכאון באמצעות האינטרנט

מאת avinu
27/05/14 10:15
1159 צפיות
טיפול בדיכאון באמצעות האינטרנט - האם זה אפשרי? החיים המודרניים מביאים איתם לא מעט חסרונות: לחץ, חרדות ודיכאון. אלו תופעות אשר הופכות נפוצות יותר ויותר באורח החיים הנוכחי. הדרכים הנפוצות והפופולארית כיום לטפל בתופעות אלו הן או ללכת לטיפול פסיכולוגי, שעולה הרבה כסף ולא תמיד אפקטיבי, או לקבל טיפול תרופתי (לרוב במקרים חמורים יותר). נשאלת השאלה - כיצד בעידן האינטרנט, אין מענה ממוחשב לטיפול בתופעות מסוג זה? אך למעשה התשובה היא שכן קיים פתרון כזה! ישנם מספר אתרים בחו"ל אשר נותנים, או לפחות מתיימרים לתת פתרונות כאלה ואחרים לאנשים הסובלים מדיכאון - בשיטת "עשה זאת בעצמך". מדובר לרוב על מענה על שאלונים שמטרתם לאבחן דיכון וחרדות ועם לטפל בתופעות. מדובר בתהליך שיכול להמשך שבועות או חודשים (תלוי בקצב האישי של כל מטופל) ולהביא לשיפורים משמעותיים. גם בארץ הושק לאחרונה שירות כזה, שנקרא my mood, ששווה לבדוק.  

תגובות

עצם הנצטרפות לקבוצה חברתית וקשר עם חברים ברשת (שלא בהכרח מכירים),עוזרת בהמון מדווים. אני אוהבת לצטט את המשפט - אם תחליף את ה i במילה illness במילה we נקבל wellness

ערן-ברקוביץ
27/05/14 12:48

אכן קיימים היום פתרונות טובים באינטרנט. חלקם נוצרו ע"י מיטב המומחים בתחום הטיפול בדיכאון וחרדה ומלווים ע"י גוף מחקרי שכל הזמן משפר אותם, כדוגמת : https://moodgym.anu.edu.au/welcome האוסטרלי. האתר נבנה בתמיכה ממשלתית (של ממשלת אוסטרליה) ומתוך הכרה בצורך ובערך של תרומת אתר כזה לציבור. חשוב לציין כי האוסטרלים הם החלוצים בגלל גודל היבשת והמרחק של כמה מן האיזורים במדינה משירותים פסיכולוגים. עם זאת, אין ספק שבעידן המודרני כל מדינה צריכה לבנות ולספק שירותים כאלו כחלק ממדיניות בריאות הנפש, כולל ישראל.

קשה להמליץ על האתר my mood מכיוון שלא ברור מי עומד מאחוריו, מה ההכשרה שלו ומה המוטיבציה שלו. לטעמי טיפול נפשי באינטרנט הוא טיפול לכל דבר וחשוב לדעת מי מנהל אותו.