מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מאת נועל׳ה
03/06/14 16:49
1822 צפיות
יש כל כך הרבה שבילים, כל כך הרבה דרכים, ואני לא יודעת מה לעשות. אני הולכת לדרך אחת, מתחרטת וחוזרת. מנסה את השניה ובאמצע מוותרת. כאילו אין פיתרון אמיתי. אז איך זה שיש אנשים שעמדו באותה הצומת באותה מדינה באותם מצבים וכיום הם כבר בסוך המסלול?

אני תמיד מרגישה שאני אף פעם לא יודעת מה לעשות. כל דבר שאני מנסה, כל דיאטה אני לא מצליחה לקיים. יש חיי חברה, אנשים שאומרים ״תנסי. מה כבר יהיה״, את אומרת לעצמך ״בסדר פעם אחת זה לא נורא״, אבל אז את חוזרת הביתה לבד ומתחילה להבין שאת חולה-כאבי בטן, ושילשולים, ודם, כל כך הרבה דם. אני מתחילה להיות עייפה, 17 בברזל בגוף, לא השיא של חיי. ותמיד אחרי שאני סובלת כל כך הרבה אני שוכחת, ועושה טת אותן טעויות שוב. והלחץ מהבית לא כל כל עוזר. ״את חייבת לעשות ככה״, ״קחי את זה לפני ההוא״, ״איך את מרגישה היום?״(שאלה שחוזרת בערך כל 5 דק). 

אני מטומטטת, לא מסוגלת. כואב לי כל הגוף, הפרקים. אני ילדה בת 20 אבל מתנהגת כמו בת 70. לרקוד במסיבה אני לא מסוגלת כי הקרסול שלי בוער. 

מה אני אמורה לעשות? באיזה דרך לבחור?

תגובות

אני לא מכירה את קרוהן, אבל חושבת שמתאים לכולנו לקחת מנוח מכל הקשיים שלנו ואני עושה זאת עם  טיפולי שיאצו, עם שחייה, מוסיקה, מדיטציה ובתי קפה...

חג שמח

hana
04/06/14 14:32

את בחורה צעירה מדוע שלא תלכי לאיזה קבוצת הרזיה כי שןמרי משקל או חלי ממן או שתפגשי עם נטרופטית בגלל חוסר הברזל שלך אסור לך להתיאש כל החיים לפניך ורצוי שתתיאצי כם עם רופא היי חזקה ותתגברי

נועל׳ה
04/06/14 15:04

אני לא שמנה או זקוקה להרזיה, הדיאטות שעליהן אני מדברת זה דיאטות לטיפול בקרוהן, דיאטות שאם אני לא מקפידה עליהן לצערי אני סובלת אחכ מכאבים...

orsh
06/06/14 9:24

מזדהה נורא...אני גם ככה ... אומרת לעצמי "זהו! ממחר אני עושה הכל נכון!.. אוכלת רק מה שמותר שותה מלא מים ועושה ספורט.." אני גם מנסה להסתגל לעובדה שאני חולת קורוהן.. אין ספק שזה קשה..ואם לומר לך את האמת הדבר הכי "בריא" הוא פשוט להמשיך עם השיגרה ככל שאפשר..

יש תאורה שאומרת שאם עושים משהו במשך 21 יום רצוף מצליחים להפוך אותו להרגל... אולי שנינו צרכיות להכין ביחד טבלה

בת7
10/06/14 13:18

נועל'ה!

כל כך כל כך מזדהה איתך!!!!!! אני גם צעירה עם קרוהן כבר 6 שנים ואפילו עברתי ניתוח.

אני מכירה את התחושות האלו מקרוב קרוב! אני איתך,ומכירה את המקום הזה של האכילה בלי שליטה. את אוכלת ורואה כמה זה גרוע,מתפתלת ונשבעת שזהו! את גומרת עם כל השטויות. אבל אז............הבטן נרגעת ולא כואב כלום,ואז....ממשיכים לאכול שטויות..........ככה זה. עליות ומורדות.

פעם באשפוז אמרה לי מישהי חולת קרוהן גם,משפט שכן עזר לי קצת היא אמרה:אל תנסי להלחם בקרוהן,כי לעולם הוא ינצח אותך!

וזה קצת נתן לי את המקום של להרפות,לקבל את המחלה ואותי כפי שאלוקים רצה. ולקבל את זה באהבה.

ורק שתדעי,אם עקבת אחרי הדו שיח שהתהל בקיר הקהילה,עם טלי,כתבנו שם הרבה על גופנפש,המחלה בגוף היא זעקה פנימית עמוקה מהנפש שלך. אם תטפלי בנפש יותר ופחות תשקיעי רק בגוף-שזה הסמפטום-מובטחת לך רימיסה ובריאות ממשוכת!!!!!!

ממליצה החום על הספרון הקטן של ד''ר באך:רפא את עצמך.

או על הספר של לואיז היי-רפא את חייך.

בהצלחה!!!!!!!