מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניבלוגיםחצי שמןמה זה גניקומסטיה

גניקומסטיה (גניקו=אישה + מסטיה=שד) הוא מצב שבו החזה הגברי מפותח או מוגדל מדי

מאת guy33
07/07/14 11:29
1992 צפיות
לא רק נשים רוצות חזה קטן יותר ולהיראות טוב יותר בבגד ים. גברים עם גניקומסטיה (גניקו=אישה + מסטיה=שד), מצב שבו החזה מפותח או מוגדל מדי, סובלים גם הם מחוסר ביטחון עצמי ודימוי עצמי נמוך הבאים לידי ביטוי בעיקר בקיץ.

בדומה לנשים, חזה גדול אצל גברים יכול להיגרם מהשמנת יתר או מחוסר איזון הורמונלי. עוד גורמים נפוצים הם צריכת אלכוהול מוגזמת, שימוש בתרופות מסוימות (בעיקר הורמונים סטרואידיים, שנפוצים בשימוש ספורטאים ואנשים שעוסקים בפיתוח גוף, גורמים תורשתיים, ירידה דרמטית במשקל ומחלות מסוימות כמו סרטן וכשל בתפקוד הכליות.

גניקומסטיה יכולה לפגוע בביטחון העצמי, וגברים שמוטרדים מההשפעה של המצב על המראה שלהם יכולים לעבור ניתוח פלסטי שמשטיח את אזור החזה. אם הגורם הוא עודף משקל או צריכת אלכוהול מוגברת, אפשר להשטיח את החזה באמצעות דיאטה ופעילות גופנית סדירה, ולפנות לרופא פלסטי כמוצא אחרון, אם נשארים עודפי עור באזור החזה.

ניתוח הקטנת חזה לגבר היא הדרך הקצרה להקטין את אזור החזה ולהשטיח אותו. הטיפול יכול לכלול שאיבת שומן, הסרת הרקמה העודפת של הבלוטה או שילוב של שניהם. תוצאות הניתוח הן בדרך כלל קבועות, אבל עלייה במשקל, שינויים הורמונליים ושימוש בתרופות מסוימות עלולים להחזיר את החזה לגודלו הקודם. כך שאי אפשר לראות בניתוח קיצור דרך ולחזור לאורח החיים הקודם, וחשוב להקפיד על תזונה בריאה ופעילות גופנית גם אחרי שלמראית עין הבעיה נפתרה.

תגובות

michal1976
14/07/22 4:17