מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניבלוגיםטרשת נפוצה טיפול טבעי

מאת יאיר5
27/07/14 16:12
6327 צפיות
אני חולה טרשת נפוצה קרוב ל9 שנים. בהתחלה הייתי מטופל עלידי בטפרון(זריקות) ראיתי שזה לא עוזר לי בכלום. אני מקבל התקפים הולכים ומחמירים לכן החלטתי למצוא פתרון טבעי. התייעצתי עם הנוירולוג והוא אמר לי  שאין שום דיאטה שיכולה לעזור לי. אני מטבעי עקשן ולכן לא שללתי דרכים טבעיות. לאחר 3 שנים של מחקרים וניסיונות הגעתי למסקנה חד משמעית שדיאטה נכונה יכולה לעזור. יחד עם זאת אני אשמח להיעזר אם מישהו יכול ללמד אותי עוד שיטות שיכולות להעיט את קצב המחלה.

תגובות

אפרת_זיו
28/07/14 10:49

הי!

נכנסת לקהילת טרשת נפוצה להתייעץ שם?

הנה הקישור לכניסה לקהילה: http://www.camoni.co.il/communities-%D7%98%D7%A8%D7%A9%D7%AA%20%D7%A0%D7%A4%D7%95%D7%A6%D7%94

אפרת_זיו
28/07/14 10:49
ערן-ברקוביץ
28/07/14 16:10

היי יאיר

תזונה נכונה יכולה לעזור  לשמירה על אורח חיים בריא שהינו יתרון בהתמודדות עם מחלת הטרשת הנפוצה. בהיבט המחקרי נמצא כי תזונה נכונה יכולה לעזור לשיפור סימפטום העייפות, אך לא לעיכוב המחלה. עם זאת, הנושא עדיין במחקר וייתכן שימצאו עוד דרכים בהם התזונה יכולה לעזור ואנחנו כמובן נדווח על כך.

שמירה על הבריאות באופן כללי: הימנעות מעישון, זיהום סביבתי, רמה נאותה של ויטמין D, פציעות ומחלות אחרות עוזרות להאט את התקדמות המחלה. ישנם הרבה טיפולים ושיטות שאולי לא מאיטים את התקדמות המחלה אך עוזרים להתמודד ולהקל על סימפטומי המחלה - כמו כאב, עייפות, מצב רוח וכו'.

חשוב להזכיר כי התרופות לטרשת נפוצה נמצאו כמאטות את התקדמות המחלה וכל ניסיון נוסף יכול לבוא במקביל אליהן ולחזק אותן.

וכמובן עוד הרבה עדכונים וכל מה שקשור לטרשת נפוצה בקהילה שלנו ב"כמוני".

רונן-חן
28/07/14 16:58

הי, טרי וואלס, רופאה שטוענת שהבריאה מטרשת נפוצה, עשתה זאת בעזרת תזונה פאליאולית. ראיתי פרסומים באתר לשוק איכרים בנושא. ככול שאני מבין שיטת התזונה היא תוספת. מה שלומך?

מתוקי1
29/07/14 10:21

שלום יאיר. מזה שנה וחצי מאז ששיניתי את התזונה והפכתי להיות צמחוני .לא אוכל בשר . לא אוכל מוצרי חלב . אוכל דגים וביצים .ירקות ופירות ואגוזים למינהם. אני לוקח ויטמינים לפי המלצת הרופא , ד"ר קרת , ויטמין B , ויטמין D , 

כל זה לא ריפא אותי , אבל יכול להיות ששומר שהמחלה לא תצא מכלל שליטה . לא חותם על זה במאה אחוז היות והטרשת הפרוגרסיבית שלי לא עוצרת ויש ירידה קטנה כל הזמן.

אין ספק שהתזונה משפיעה על היום יום וגורמת לאיכות חיים טובה יותר. זה , ביחד עם ספורט , משאיר אותי חיוני יותר ומאפשר לי להמשיך לעבוד , עם כל הקשיים שבכך

הטיבעי
29/07/14 15:21

שלום רב יאיר5

אני מפעיל קבוצה באתר הנקראת ״טרשת נפוצה טיפול טבעי״  עכשיו בדרכים מהאייפון אבל אמצא אותך מהמחשב בבית. ובנתיים :

הייתי במצב מחורבן וההתדרדרות לא פסקה. קופקסון ואז רביף. זה היה המוות הסופי. בעיות ראיה טשטוש חלקי אזורים מתים פלאשים, צליעה קשה מגבלת הליכה למרחק 1קמ ואז עילפון..חלקים מתים ברגליים שרירים תפוסים בירכיים חולשה בשוקיים נעילה מותנית חוסר באלאנס סחרחורת תמידית, בעיות זכרון, בריין פוג דכאון קשה ורצון עז למות..ועוד ועוד

ואז החלטתי שאני רוצה לחיות. 34 שבועות על דיאטת ווילס(דיאטת פלאו אורגנית בלי סוכר וחלב לחלוטין!!) תוספים ויטמיניים טבעיים (omega 3-6-9, B12, שמן פשתן, שמן קנביס, חשיפה מבוקרת לויטמין D3 שמש רצוי להגיע למינימום 15ius/ml יומי, לאזן עם k2 ללא סאן סקרין הם מונעים את הקרינה הרצויה וגורמים לסרטן..) מדיטציות עם קריסטלים אוגמנטד חשמלית תדרית להרגעה ריכוך ספסטיות וריכוז, יוגה קונדליני מעורר צאקרות מתות מתרופות 8 שנים. שחייה בים והתעמלות שאינה מכאיבה לשרירים הכואבים. טכניקות רפואה סינית לשחרור כעסים, פחד וטראומת הדיאגנוזה (כמה חשוב..) אפירמציות חיוביות, מנטרות והמון אמונה שמחת חיים ואמון בעצמך. השמרות מזליגה נגטיבית. אפשר לחוש את הקצר האנרגטי העיצבי הדיסוננס שולח אותות מבלבלים לאיברים הפנימיים. מערכת העיכול והלב מכילים פעילות נוירונית גבוהה וענפה כמעין מוחות נוספים. יסלח לי ערן ברקוביץ פסיכולוג יועץ משיבא אך הוא מייצג גוף שידחוף לך את כוס התרעלה הפרמבצטית וילמד אותך. לקבל עצמך בכיסא גלגלים עוד לפני שאתה שם. ״תזונה נכונה ״ לא ״יכולה לעזור״ אלא הינה חלק ממכלול תובעני של עשייה ותשומת לב לאורח חייך! אל תוותר ואל תשתעבד ותתמכר למסדרונות בה״ח והתרופות. Keep up and you'll be kept up

ישנם לא מעט ספרים שכתבו חולים על סף מוות נפשי שהתעוררו על עצמם היום כולם הילרים הומאופתיים גורואים של ריפוי טבעי המובילים גל של תודעה חדשה. חפש באמאזון

 

Dermot oconor

 

dr.terry wahles

 

ann boroch

 

וישנם עוד ועוד. הבריאות בידינו ולא של ״טבע״ והשאר. הם טובים להנפקות בורסאיות. החיים שלנו שווים יותר. נא!

יום נפלא !:)

 

הטיבעי
29/07/14 15:38

לרונן יאיר וכל השאר

 

ויטמין B12 נוזלי טבעי הוא הנכון.הטבליות חסרות ערך. D צריך לצרוך מהשמש ! חינם..והרבה !!

Omega 3-6-9 חשובים מאוד לבניית המיילין הפגוע וגם יוד. מלח ים במידה ואצות כלורלה וספירולינה סופרפוד חשוב מאוד

רצוי להמנע מביצים ובשר שופע כימיקלים ולנסות דיאטת אלימינציה של גלוטן ו

לבריאות

הטיבעי
29/07/14 16:30

לרונן

 

דר טרי וואלס לא טוענת אלא מוכיחה. מספרת

דוברת אמת. מי יממן מחקר שלקוחותיו חקלאיי קייל ספירולינה וכלורלה ויצרנים קטנים של b12. משרד הבריאות נלחם בהם. טוב.. גם אני דובר אמת.לא כתבתי ספר ואין לי כל רווח כלכלי מובטח. רק להפיץ את הבשורה. מחוייבות. לשמוע להפנים ולגבות במעשה. כל כך קשה וכל כך קל. סאט נאם :)

הטיבעי
29/07/14 19:37

ומה שחשוב גם בעצם לספר ושכחתי

34 שבועות בעשיית הדברים שציינתי בפוסט הראשון, וכמעט כל המגבלות שסבלתי מהן נעלמו כלא היו. האחרונה, נעילת מתניים מגבילת הליכה התפוגגה במהלך שיעור יוגה לפני מספר ימים. סחרחורת אי יציבות בעיות ראייה ועוד ועוד הם היסטוריה. מרגיש טוב. כמו פעם לפני 8 שנים. 

 

שלום הטיבעי

קראתי את דברייך, אני לא רואה עצמי כמייצג גוף כלשהו (ודאי לא את תעשיית התרופות). אני מייעץ לפי מיטב הבנתי וניסיוני. כל הכוונה שאתה ושאר החברים תרגישו טוב יותר ואם יש משהו שאוכל לעשות כדי לתרום לכך תמיד אשמח לעשות. מקווה לקרוא בעתיד הקרוב שאכן הדבר כך.

הטיבעי
30/07/14 12:04

לערן

 

ראשית תודה לך על הזמן והכוונה.ברור שהיא לעזור. לנו החולים יש חיים לחיות השגים להשיג בריאות, אהבה. בית להקים. איבדתי את כולם 3 פעמים ובשתי יבשות. עתה כשאני משתקם חובתי לשתף ולהפיץ. לומר אמת.אמרת ״ התרופות לטרשת נפוצה נמצאו כמאטות את התקדמות המחלה וכל ניסיון נוסף יכול לבוא במקביל אליהן ולחזק אותן.״ לדעתי התרופות עושות את ההפך. החלמה כוללת מערכת חיסונית תקינה ובריאה. טבעית. אל תיגעו לי בלימפוציטים. המערכת החיסונית היא מקום שכינת הנפש. אני מאמין שחיזוקה הוא חלק חשוב בריפוי. פגיעה בכבד כתוצאה משימוש בתרופות מחלישה את יכולתנו לייצר ויטמינים מבריאים. מאוד מחלישה. החלתי טיפול ברביף כקו שני שאוכל להתחזק, להקים משפחה. יצאתי מפונצ׳ר לחלוטין. ללא עבודה ובית ומשפחה. ללא רוח ותקווה. בריין פוג. איש אינו אמור להכיל את בן זוגו כ 40% נוכחות. 100% זו רמת הנוכחות הדרושה לחיות. 100% טבעי.

רופאי הטרשת לא מסוגלים להתמודד עם האמת הזו. תחומים בגרפים של מחקרים ממומנים פרמבצטיות. אמר רופא טרשת אמריקאי ״ מטרתי להיטיב עם חולים בכל דרך״ שיפנימו את עבודתו של דיפק צ׳ופרה. תקראו ! שמעו הפנימו וגבו במעשה

בנתיים עד שהמערכת תפנים ותגבה במעשה אנו החולים נחפש ונמצא אלטרנטיבות. קו ראשון חדש.

זוהי חובתנו.

תודה

יאיר5
30/07/14 19:27

אני הייתי רווק והייתי חייב להתחתן. אמרתי לעצמי מי תתחתן איתי אם אני מזריק כול יומיים( כמו נרקומן)  אמרתי לעצמי אני חייב לעשות משהו בנדון. דיברתי עם הנוירולוג והוא הטעה אותי הוא אמר לי ששום דיאטה  לא יעזור לי. אני מטבעי לא קונה מה שמנסים להעכיל אותי. לכן התחלתי לחקור את הנושא. ולאט לאט הבנתי שיש דרכים שאפשר לעשות שהן עוזרות למחלה. קודם קול את המטרה הראשונה השגתי. מעל 3 שנים ללא זריקות. עכשיו זה לא אומר שלא קיבלתי התקפים. קיבלתי התקפים אבל קלים ללא צורך בקבלת תרופות. אני אומר לכם חד משמעי שיש עוד דרכים שעוזרות להאט את המחלה רק צריך להיות ען אמונה. ולא לוותר. אני לא ממליץ לכם מה לעשות. רק תקחו בחשבון שגם התרופות הכי טובות  הן לא עוזרות ב 100 אחוז. אני יודע בוודאות שהדיאטה שלי היא עובדת כי בזמן אחרון זילזלתי בה. והתוצאות לא איחרו להגיע. קיבלתי התקף.

 

רונן-חן
30/07/14 19:55

לטבעי ולכולם,

אהבתי את הרעיון של חשיפה זהירה לשמש, תחומה בזמן, בצורה יום-יומית. גם את לקיחת הויטמינים. אני מקפיד על D נוזלי לא ידעתי  שגם B יותר טוב נוזלי.

ד"ר טרי וואלס לא הוכיחה כלום. היא סיפרה על עצמה. לא ראיתי שהיא מפרסמת MRI עדכני שלה. לאכול פלאו ולא לטעות ולהכניס לגוף דברים אסורים קשה ומסובך על סף הבילתי אפשרי. אכן זוהי שיטת תזונה נעימה לגוף אך לא ראיתי הוכחות שהיא מאיטה את התקדמות המחלה.

קופקסון אכן (מנסיוני) תרופה מאד לא נעימה. החומר צמיג וגורם לכאבים, ומקומות ההזרקה נראים רע. אך קופקסון מונע 30% מההתקפים. זה מוכח. ההכנסות של טבע והמעמד שלה בבורסה האמריקאית ובמשק הישראלי אינם מבוססים על הקופקסון בלבד. טבע היא יצרנית ומפתחת תרופות גנריות בין הגדולות בעולם.

אני "סובל" מהתקפים רבים יחסית. מצב היציבות והכוח השרירי שלי מתדרדר משנה לשנה. אני חרד מהיום בו לא אוכל ללכת, והאמת היא שזאת הבעיה היותר פשוטה ממנה אני חרד. אני יודע שהתרופה היעילה ביותר - טיסברי - מונעת רק 70% מההתקפים והורגת אנשים כתוצאה מתו7פעת לוואי נדירה אך טרמינלית. אני מודע למגבלות הנוכחיות של השתלת תאי גזע. ועדיין אני לא מאשים את הדרך בה אני חי או את המזון שאני צורך. להסתובב מתוסכל כי אני לא אוכל כמו שד"ר וואלס אמרה? אם היא אדם כול כך חיובי למה היא לא תורמת את הידע שלה בחינם? כמו רבים היא מנצלת את שאיפתם של החולים להבריא.

במשך כל יום אני משתדל לעבוד ולאהוב (כמו שפרויד אמר) ולהשלים עם העובדה שחליתי המחלה חשוכת מרפא. אני נותן לאישתי ובנותי 100% ממה שהן צריכות. לצערי אני יכול לתת זאת רק 70% מהזמן. זה הרבה יותר טוב מהמון אחרים.

הטיבעי
31/07/14 16:07

שלום לכולם

רונן. אתה משתמש בפעלים חרד ומשלים. עם מחלה חשוכת מרפא. זו לא מחלה אלא מצב גופני. הגוף שלנו צועק ״הצילו !!יחס !״ דיאטה בריאה היא קלה לביצוע. בלי סוכר בלי חלב למעט בגלוטן להלחם בקנדידה לאכול המון עלים ירוקים וירקות עשירים בגפרית, פירות וירקות אוגניים חשיפה לשמש וכו. כל המחלימים עברו דיאטה שכזו. רוצה סוכר לבן תעשייתי ? קמח לבן? מוצרי חלב מלאי רעלים מוגלה ושאר שיט ? בשר מוזרק אנטיביוטיקה ? או רוצה לרוץ בחוף ולשכוח את משמעות המילים חרדה פחד חשש ?פעם ראשונה אומר כדי לומר: התרופות מיזערו את יכולת הכבד לייצר ויטמינים. פעם שנייה שיהי ברור מה אמרתי:. התרופות מיזערו את יכולת הכבד לייצר ויטמינים.פעם שלישית כי זו האמת : . התרופות מיזערו את יכולת הכבד לייצר ויטמינים.

השלמה עם הרע היא אם כל חטא. זה לקרוא לנכות שתגיע. והיא תגיע. לחפש מה לא בסדר אצל דר וויילס זה להתנגד לשינוי. היא לא היחידה. בבלוג שלי וגם כאן. רשמתי שמות. חפש את Keren Kruger ביוטיוב. וישנם עוד רבים. גם אני הסתתרתי מאחורי אהבת אחרים. אתה לא נותן לאיש 100% עד שלא תאהב את עצמך וזו לא פילוסופיה ומחשבה. לגבות במעשה. תתחיל בלדאוג לגופך. לקחת אחריות. משפחתך תאהב את רונן גם בכיסא גלגלים. וגם בתור אדם שלא נכנע. אם תרצה תוכל לרקוד בחתונותיהן. עם חיוך ענק על פנייך. דיאטה ויטמינים שמש אמונה בעצמך וביקום. 

 

הערה לגביי כסף. דר וויילס כמו רבים אחרים ״עובדת בזה״ כמו שאתה הולך כל יום לעבוד. היא מתחזקת מערך שלם של חשיפת האמת. ספרים אתר הרצאות יוטיוב פייסבוק.  משלמים לך בעבודתך נכון ? גם לרופאים בבהח. גם ליועצים פסיכולוגים. גם ההילרית שלי בישראל חלתה בטרשת קשה החלימה ומלמדת אחרים. בתשלום. 

לבריאות ;)

הטיבעי
31/07/14 16:12

http://youtu.be/3pSzRGnrWrg

 

דר וויילס בהרצאה מדוייקת. וישנם חומרים רבים שלה ביוטיוב. 

רונן-חן
01/08/14 13:35

הי,

יאיר5, אני מתנצל... הבלוג שלך הפך למעין זירת ויכוח ונראה שהויכוח הפך אישי - אני פורש את צורת ההתיחסות שלי למחלה ו"הטבעי" פורש את שלו. ואתה בכלל לא מרגיש טוב לאחרונה ואם אינני טועה מקבל סטרואידים? איך אתה מרגיש?

הטבעי, מה שלומך? אני אכן משתמש בפעלים "חרד" ו"משלים" ואכן טרשת נפוצה היא מחלה חשוכת מרפא. אין הדבר אומר שהחיים שלי נמצאים בהמתנה או שוויתרתי על מטרות שהיו לי כשהייתי בין 25. נכון ויתרתי על המטרה ללמד את ביתי לשחק כדורסל אך מצד שני בגיל 4 היא התחילה לטפס על קירות (קירות טיפוס, לא משיעמום...) והיא לא מפסיקה. וגם אם היכולות שלי השתנו, שלה לא. ואני חרד. כי אני מודע למחלה (זה לא מצב גופני, זאת מחלה. תבדוק הגדרות) לאופי ההתקפי שלה, ולהשלכות שלה. ואני מתאמץ, שואף,כמהה, ורוצה להשאיר את המצב הגופני שלי ללא שינוי.

שינוי תזונה משפר את ההרגשה הגופנית, ובאופן כללי מקל. אני בעד השינויים שד"ר וואלס מציעה. אני ממליץ לרכוש את הספרים שלה יד שניה באמזון אם אפשר לרכוש ביחד ולהעביר. אני מאחל לד"ר וואלס עושר ואושר. ד"ר וואלס מתמחרת ב-95 דולרים ליווי בחודש הראשון לשימוש בשיטה שלה (ליווי אינטרנטי). שלא תבין - אני קפיטליסט גמור שמאד נהנה ממדיניות הרווחה בישראל אך אני סולד מינצול ציבור החולים שרוצים להבריא. בהחלט עליה להרוויח, נאם מצאה תרופה לטרשת נפוצה היא תרויח הרבה מעבר לממוצע, אך היא לא מצאה תרופה ולכן מתמחרת ביוקר כדי לפצות על מיעוט הלקוחות היחסי.

גם החקלאות האורגנית משתמשת בחומרי הדברה, גם חקלאים אורגניים אינם מתנדבים להפסיד הכנסות בגלל איזה מזיק. באתר אגריאור ובאתר הכנסת אפשר לקבל מידע אילו חומרי הדברה מותרים לשימוש בחקלאות האורגנית. אני יוצא נגד השימוש במילה אורגני כמילה נרדפת למילה בריא.

שוב אני מבקש להדגיש: אני חרד למצבי! לכן אני חותר לשיפור תמידי. לכן אני "מבזבז" זמן בחשיבה כיצד אוכל להוציא לפועל את מטרותי . השלמתי עם העובדה שאני חולה ויש לי את החופש למצוא פתרונות יצרתיים לבעיות שאני חש שמעכבות אותי.

במצב הנתון אני חותר ללא הפסקה למצוי הערך (הפרוידיאני) "עבודה ואהבה".

 

יאיר5
05/08/14 17:51

אני אחרי  5 ימים שקיבלתי סטרואידים ומרגיש כמו סמרטוט. אבל לא הייתה לי שום דרך אחרת. אני קראתי את הבלוג של "הטבעי" ואני לא הייתי מזלזל במה שהוא כתב. צריך לקחת בחשבון שגם טקפידרה מונעת 50 אחוז מההתקפים. אני לא מרים ידיים וממשיך  לחפש איך להאט את המחלה הזאת. כמו שהמחלה קשה גם הדרכים לפתרון שלה קשים. אגב למה גלוטן מזיק כול כך לחולי טרשת?

היי יאיר

מקווה שתתאושש מהר מהסטירואידים, כפי שאתה כבר מכיר תחושתך היא נורמלית לאחר חמישה ימים. כל יום שעובר אומר שפחות סטירואידים נמצאים בגופך,  ושהגוף משקם את עצמו לאחר שהפסיקה הפעילות הדלקתית.

יאיר5
04/05/15 12:51

הפסקתי את  הדיאטה שלי והמצב שלי החמיר. הפסקתי את הדיאטה שלי חלקית כי היא מאוד מאוד קשה. אך היות ואני לא לוקח תרופות אני חייב לחזור לדיאטה שלי. אני בטוח שעם הדיאטה מצבי ישתפר אעדכן אותכם בהמשך.

רונן-חן
04/05/15 18:17

יאיר - במה מתבטאת ההחמרה? איך אתה מתמודד? אתה חושב שזה התקף?

יאיר5
יאיר5