מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניבלוגיםזקוקה לעזרה....

מאת דינה 12
26/08/14 21:53
1039 צפיות
שלום רב.,

שמי דינה. בתי,קרן,תהיה בנובמבר בת 18.בשנה האחרונה החלה לסבול כאבי בטן קשים אחרי כל אכילה. בידוקת הראו שיש לה בעיית ספיגה של לקטוז. שאר הבדיקות-קרוהן,פרזיטים וכו-גסטרוסקופיה-הכל תקין.

לפני שנה שקלה 65. נכון להיום-שוקלת 48,חלשה,חיוורת. מסרבת כמעט לאכול. כל מה שמכניסה לפה נעשה אחרי תחנונים ואחרי כדור קל בטן.בכל שבועיים ממשיכה לרדת קילו.

אני אובדת עצות.מה הקריטריון להגעה למרפאה להפרעת אכילה? זה לא נראה על פניו כמו אנורקסיה. אין הקאות או עיסוק בספורט או בדימוי גוף. אבל עדיין,הילדה הולכת ונגמרת. מישהו יכול לעזור לי??

 

תגובות

מיכל-אפק
27/08/14 16:59

היי. לפי מה שאת מתארת לביתך אין הפרעת אכילה. יש לה בעיית גסטרו. והטיפול הוא בהתאם.  מה שכן, ייתכן ובשל פרק זמן ארוך בו סבלה מכאבי בטן איומים היא פיתחה מעין ״פוביה״ מאכילה, כלומר חרדה עצומה לאכול שמא יתפתחו כאבי בטן.  ככלל, מצב חרדתי גורם בעצמו לאובדן תאבון. 

אני ממליצה להשלים ברור גסטרו, ולפעול לפי המלצותיהם. להקפיד על תזונה מתאימה שלא תגרום לכאבי בטן. לשקול ליווי דיאטני מתאים. אם אחרי פרק זמן של כחצי שנה בו אין לביתך כאבי בטן כלל ועדיין אין שיפור הדרגתי באכילה, אז לפנות להערכה של מרפאה להפרעות אכילה בתל השומר או דרך קופת החולים. 

בהצלחה

tali100
27/08/14 21:13

מעבר למה שמיכל ענתה- היה לי סיפור דומה (רק שבשלי שולבה הפרעת אכילה שנלחמתי בה כבר מספיק זמן כדי שלא תהיה המוקד לבעיה בכלל). יכול להיות שהיא כן צורכת לקטוז בלי לקחת את הכדורים ולכן הגוף שלה לא באמת קולט את מה שהיא אוכלת? זה גם הופך לבעיה מעגלית- כואבת לה הבטן ויש לה בחילות מהחלב ואז היא לא אוכלת (או אוכלת שגוי) וזה מחמיר את זה. בגלל הבחילות היא לא יכולה לאכול וכתואצה מכך יורדת במשקל. הירידה במשקל גורמת לכאבים ולבחילות.

עוד אפשרות זה או משהו שלא ראו בגסטרו או וירוס מסתורי (זה נשמע הזוי לגמרי אבל אני הייתי חולה ממש- הקאות, בחילות, כאבי בטן, חיוורון, סחרחורות, חולשה...במשך תשעה-עשרה חודשים. בדרך גילינו ציסטה בשחלה ורגישות ללקטוז, אבל עד היום לא באמת יודעים ממה הכל נגרם. כנראה שילוב של הרגישות ושל עוד כמה דברים שפתאום התחילו להשתגע בגוף, כי כל הבדיקות יצאו תקינות).

כדאי להוריד לגמרי את החלב לאיזה שבוע-שבועיים ולראות איך זה עוזר. ובאמת, להסביר לה שאם היא לא תאכל היא פשוט לא תהיה כאן... אני בטוחה שגם היא לא נהנית מכל הסיטואציה הזאת. היא חייבת להכריח את עצמה לאכול, בכל יום שתילחם ותאכל עוד קצת. זה קשה וכל ביס גורם לתחושות פיזיות נוראיות, אבל זאת הדרך הטובה ביותר (ובעצם היחידה כמעט) להילחם בזה. זה קשה בטירוף, אבל אני בטוחה שהיא מסוגלת לעשות את זה.

 

שלמה-12
24/09/14 15:56

היי דינה תני לביתך כל בוקר סלט לימונים גם דבש וכן חליטה של מרווה אוו לואיזה ובעזרת השם תתרפא.