מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניבלוגיםABCD>>>באמת שלא התכוונתי לגרום לרופאה לבכות

מאת קרין3
12/11/14 16:13
1064 צפיות
אז הייתי השבוע אצל אנדוקרינולוגית. אחרי שעברה על התיק הרפואי (המכובד) שלי היא אמרה שממש קשה לה ושיש לה מועקה והיא מרגישה חוסר אונים. "אני באמת בסדר בסך הכל" ניסיתי לעודד אותה "אני אהיה בסדר, באמת !!". אבל היא המשיכה והסבירה שזה מאד עצוב לה ושזה לא הוגן שמישהו צריך להתמודד עם כל כך הרבה דברים. רציתי להגיד לה שלא התחלתי לספר לה בכלל על הילדים, אבל כבר לא היה לי נעים...אז קבענו לעוד חודשיים ונפרדנו בברכות בריאות.

כשמאחלים לי תהיי בריאה אני תמיד מתאפקת לא לענות שאני כבר לא ממש אהיה בריאה אבל אני עונה "תודה" או "אמן". בלב אני תמיד מאחלת לעצמי שאני לא אהיה יותר "לא בריאה" ממה שאני עכשיו. זה נראה לי די מספיק.

כשאני מנסה להסביר לאנשים למה אני מנסה להספיק המון דברים עכשיו ומיד, אני מסבירה שעכשיו זה הכי טוב שיש. שמפה יהיה רק יותר קשה. ובעצם אני עכשיו בשיאי.

כשאני אומרת את זה תוך כדי שאני שוכבת במיטה כי כל כך קשה לקום, או כשכואב, או כשאני בקושי מצליחה לראות מה הולך במסך מולי, זה קצת פחות משכנע. אבל כנראה שזה עדיין נכון.

והכי הרבה עובר לי המשפט הבא בראש - זר לא יבין זאת.

 

תגובות

ערן-ברקוביץ
12/11/14 17:45

טוב לדעת שישנם עוד רופאים שבוכים - בעיניי זהו סימן לרופאה רגישה שכדאי לשמור איתה על קשר.

מה היא ראתה שם ב"תיק המכובד"? עד כמה המצב מורכב?

אפרת_זיו
13/11/14 9:30

באמת מה שערן אמר צץ גם במוחי. רופא אנושי ואמפתי. כמה נדיר היום בלחץ היום יום והזמן כשהכל הופך מנוכר ומרוחק. אני מאחלת לך את מה שאיחלת לעצמך וגם שתמשיכי לכתוב ולשתף.

yali
14/11/14 12:11

היי

כן באמת מצטרפת לערן ש"טוב לדעת שרופאים עוד בוכים"

אני טופלתי במחלת סרטן gbm בבית חולים ידוע, שם גרר אותי הרופא לעבור ניתוח בבית חולים פרטי - למרות שהמצב היה ממש גרוע. בפעם השניה שעברתי ניתוח נוסף  בבית חולים לא פחות נחשב. בקשתי שמנהל המחלקה ינתח אותי, לא לקח ממני שקל!

לפני מס' חודשים כברתי לרופא מדהים בבית חולים במרכז הארץ . עוקב אחרי הגידול שאת חלקו אי אפשר להוציא. כל פגישה  איתו למרות ה חכיון לתשובה לגבי ה MRI שיש איתה לא מעט מתח. מתנהג באופן מדהים, מצליח לסייע בפירוק המתח.

רק בריאות לכולנו!

yali

ערן-ברקוביץ
14/11/14 22:12

תודה יעלי, טוב לדעת "שישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא".

נקווה שיהיו אלו המחנכים והמנהיגים של דור הרופאים הבא.