מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

פרק שלישי יומן אישי המסע של חיי

מאת שי28
16/06/15 11:26
1922 צפיות
אבא שלי. אני כל כך מתגעגע אליך. אתה כל כך חסר לי בחיים שלי עכשיו. אני לא יודע מה לעשות בלעדיך. בעבודה אני טוחן שעות ולא מעריכים את זה. המנהל שלי ביקש ממני להחליף שומרת באבטחה יותר מוקדם. החלפתי אותה. ובסוף נדפקתי כי הוא לא מצא אדם שיחליף אותי, ככה שיצא שעבדתי יותר משתיים עשרה שעות. וזה לא חוקי. אני יודע מה הבעיה שלי: אני יותר מדי אדם טוב. קשה לי להגיד לא. 'לא מוכן לעבוד. לא מוכן לעשות את זה' -מילים קטנות. לעמוד על שלי. להראות לו שאני קובע ולא הוא. אפילו את זה אני לא יכול. הוא אמר שהוא יפצה אותי. אני יודע שהוא לא. כל חברות האבטחה הם חארות. מה אני צריך לעשות בחיים? במה אני רוצה לעבוד? אני לא יודע. להיות סופר? להיות עצמאי? להיות מטפל? מה?? מה אני באתי לעשות פה? הכאב כבר אוכל אותי. הריקנות ממלאת אותי. אני צופה בטלוויזיה שמראה תפזורת של קוביות וכל קוביה מראה אנשים קטנים הולכים רצים מדברים צוחקים. רק בקוביה הפנימית שלי שום דבר לא זז מאז מות אבא. סירנה נשמעת במרחק. קולה מחריד, מצמית. בקרוב תהיה שוב פעם מלחמה. זאת רק שאלה של זמן. אבא היה חזק ממני. הוא תמיד אמר שאני צריך להתחזק. להאמין בעצמי. הולך לטיפול. לא לפסיכולוג. אני כבר לא יכול יותר. הדעת רופפת. נושם נשימות רדודות. לא מחייך כשאנשים אומרים לי ביי. אין על מה לחייך. אני קורא בפייסבוק על אשה שהוציאה ספר פנטזיה לנוער פרי עטה וליבי נחמץ בקרבי. אני קורא על נערה אחרת שיש לה מעל מאה לייקים על זה שפרסמה ספר שירה שכתבה לזכר אימה. מתי אני אכתוב ספר לאבא? מתי אפסיק עם האוננות ואתחיל לצאת עם מישהי? מתי מתי מתי ?!?!??!??? אני נלחם בעצמי אך כל הזמן נכנע מחדש ליצר. לתאווה. לאגו. פעם חשבתי שאני עושה אהבה עם הנשמה שלי. אז למה אני מרגיש כל כך לבד???? כועס על עצמי שנתתי לאבא ללכת ככה בלי שלפחות אכתוב לו את הספר שביקש. ובמקום לכתוב לו את הספר אני דוחה ודוחה ודוחה. זנחתי אפילו את הילד הפנימי שלי. הוא אומר לי לשחק איתו. לצייר איתו. לכתוב איתו. אך רק כשסכר הרגשות עולה על גדותיו אני פורץ בכתיבה. כבר כמה שבועות שלא בכיתי. בדרך כלל אין שבוע בלי בכי. מאז האזכרה של ה-11 חודש אני בכהות חושים. הדודים באו ואכלו, ואז לא שמענו מהם יותר. חברים כבר לא חברים. אחד מצא חברה וניתק הקשר. אחר עובד בשיפוצים ורואה אותו אולי פעם בחודשיים. וכל הזמן אני בבית. לבד. לבד. לבד. אז זהו. צריך להמשיך לעבוד. ולכתוב קצת ביומן להקל על הכאב, על החרמנות שבקושי כובש אותה, על רעיונות לסיפורים שרק הולכים ומצטברים ומתמלאים אבק במגירה. רעיונות שאני רק מתחיל ולא מסיים. כשאני אבוא הביתה אני יודע מה אעשה. אתקלח, אוכל משהו, אשב על המיטה, אכבה את האור, ואבכה על אבא. אולי אז יבואו הדמעות.

תגובות

נוני--יה
17/06/15 6:36

שלום, געגועים לאבא, זה הכי אנושי, זה באמת כואב. נשמע לי ממה שכתבת כמה אהבת אותו, כמה הוא היה חשוב בחייך, וכמה הנוכחות שלו והיחס שלו אליך,האהבה שלו אליך, היו חשובים ומעודדים עבורך.

אשריך שזכית לזה. עצוב להפרד. יש מקום לעצב. בוא ניתן לו להיות.

כן, לכתוב משהו לאבא, על אבא, זה נשמע כמו משהו שאתה רוצה לעשות. לא מאוחר בכלל. גם אני וילדיי כתבנו לאבא, על אבא, אחרי מותו. פשוט לכתוב. לא חשוב אם זה נראה "טוב". אין כאן טוב או לא. פשוט לכתוב. יותר מאוחר תראה מה תרצה לעשות עם זה.

אתה כותב שאתה נפגש עם מישהו. נשמע לי כמו אדם מטפל כלשהו. יופי. לחלוק את הקושי בעיניי, זה חלק שעזר בהתמודדות. התרצה לספר קצת על זה.

אני   נעזרת גם בטיפול "רגיל" וגם בדרכים שונות מהעולם שנקרא הוליסטי. אם תרצה,אספר עוד...

לאבל ולעצב יש את הקצב משלו... בינתיים, הוא פשוט כאן. בהצלחה. חיבוק נעמי.

אבא שלי נפטר לפני 15 חודשים.

אולי ההבדל בין 15 חודשים ל 11 חודשים, שב 11 חודשים האבל הוא התרוץ של לא לעשות כלום, כי אני באבל, וב 15 חודשים עושים הכל, כי זה מה שאבא היה רוצה שיקרה.

הוא בטח היה רוצה לראות אותך לומד מקצוע שאתה אוהב, עובד במקצוע שלך ומקבל את כל ההערכה שאתה ראוי לה, הוא היה רוצה לראות אותך שם את האבל מאחור, ומשתמש בזכרון שלו כמנוע לחיים משלך, חיים מלאים במשבצות מלאות, ולא בחור שחור של משבצות ריקות.

אני דווקא לא בעד מטפלים במקרה נורמלי של אבל על אבא, אני בעד לשבת ולעשות תכנית לשנה הקרובה, תכנית של חלומות, תכנית שאבא שלך היה גאה לראות אותך עושה אותה ומיד אח"כ מתחיל לעבוד את התכנית.

אז אולי 11 חודשים זה קצת קרוב, אבל אל תתן ל 11 חודשים להמשך, אני בטוחה שזה לא מה שאבא שלך היה רוצה שיקרה לך. תשאל אותו... אני מאמינה שהוא מקשיב!

שתהיה לך שבת רגועה ושלווה, חיבוק גם ממני,