מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מאת אליה2
16/07/15 23:10
1061 צפיות
אני מטופלת בטיסברי כבר שנה וחצי ומרגישה בשנה האחרונה ממש התדרדרות במצב. זה לא התקף אבל אני פשוט מתקשה מאד מאד ללכת. 200 מטר ואני גמורה. מתחילה לגרור רגליים. אני הולכת לפיזיוטרפיה אבל זה לא ממש עוזר. זה רק הולך ומחריף. השבוע פתאום הגעתי להכרה שאולי זו לא תרופה שמתאימה לי. 

תגובות

הטיבעי
17/07/15 11:20

שלום רב אליה.

לדעתי את צריכה לקרוא ולהצטרף לקבוצה שפתחתי בכמוני ״טרשת נפוצה ריפוי טבעי״

http://www.camoni.co.il/index.php?idr=440&v=784

אני חולה שתדרדר מאוד בשנים האחרונות אחרי 9 שנים של טיפול תרופתי כושל. הריפוי במקום אחר לחלוטין. התרופות מחלישות את הגוף. קראי, הפנימי וגבי במעשה.

שבת נפלאה שתהיה.

 

רונן-חן
17/07/15 12:22

אולי היא לא מתאימה. אולי סטרואידים ולהתחיל תרופה אחרת?

ערן-ברקוביץ
17/07/15 16:51

בהחלט נושא שצריך לעלות בשיחה שלך עם הנוירולוג. על הנוירולוג לבדוק מכלול של סיבות כדי לדעת מאיין נובעת וכיצד ניתן לעכב או למנוע את ההתדרדרות. יכול להיות שהתרופה לא מתאימה, ייתכן התקף, תגובה לחום, מחלה נוספת, תגובות לעייפות או לספסטיות ועוד ועוד.

נסי להקדים את התור שלך אל הנוירולוג המטפל ככל שניתן ואם תוכלי, בבקשה גם שתפי אותנו.

הטיבעי
18/07/15 12:01

היי רונן

אחסוך מכולנו את הויכוח החוזר ולו מפאת הכבוד לאליה. ובכל זאת : אולי היא לא מתאימה״ למה ? להרפא ? 

בכל העולם, כל מי שפנה לריפוי טבעי, עבר שינויים גורפים לחיוב. סטרואידים יקלו עליה היום אבל עוד חודשיים הם יתנקו מהמערכת. מה שצריך זה שינוי באורח החיים. תזונה, יוגה, מדיטציה, התעמלות ספציפית לששחזור תבניות תנועה וחיזוק. אין תרופה המטפלת במצב פרוגרסיבי. ישנן בעיות בכל הגוף. אפשר להמר שאולי מתוך 30% של 30% שתהיה הקלה. אבל בוא נהיה כנים : לפרוגרסיב אין תרופה נקודה. ערן כתבת ״יכול להיות שהתרופה לא מתאימה, ייתכן התקף, תגובה לחום, מחלה נוספת, תגובות לעייפות או לספסטיות ועוד ועוד.״ זהו בדיוק. עוד ועוד סיבות. אלו החיים שלנו החולים. קשה עם חום. מה לעשות חם. בסקוטלנד שם אחוז החולים הינו הגבוהה בעולם. קר שם. מאוד. הספסטיות היא חלק מחווית החיים שלנו. אפשר וצריך לשמור על פעילות ספציפית לחיזוק השרירים והמערכות הפנימיות התלויות בהם. תתעוררו על עצמכם ותפסיקו להטיף לעוד תרופה מחרבת כבד, העוסקת בסימפטומים מידיים ומתעלמות מהגורמים המקוריים למצב הטרשת.

שבתשלום ונפלא לכווולם :)

רונן-חן
18/07/15 12:49

יכול להיות שהיא חווה הדרדרות אך גם התקפים. היא תיקח סטרואידים ותהיה במצב לשנות תזונה. תרופה - כי רופאים שאני סומך על הכשרתם, ועל המנגנונים שנוצרו כדי לעקוב אחר הטיפול שהם נותנים, מנליצים כך. וספסטיות אמנם מלווה אותי שנים רבות אך יש רמות ספסטיות שונות. אני לא מצפה להבריא. אני מצפה להיות גופנית במצב הטוב ביור שאני יכול להיות בו. ושוב אני לא נד שינוי

רונן-חן
18/07/15 12:51

תזונתי, או שינוי באורח החיים. אני נגד הפסקת תרופות או טיפולים קונבנציונלים

הטיבעי
18/07/15 13:00

מכנים אותנו Wahls Warriors. גם אני בתחילה חשבתי שזה קישקוש. איך יכול עלה תרד להבריא אותי ? מה אני פופאי ?

אז זהו שקצת כן..

 

 

Terry Wahls MD

13 hrs · 

From Wahls Warrior Kate 
This protocol has worked for me with both my MS and RA. it's amazing how foods can effect our health so negatively! If you have any autoimmune disorder this protocol will help drastically. I also had IBS for my whole adult life, it is now totally gone. This diet, for me, has been life-changing. Those of you that have these issues should try it, you will see the difference in your life. You can also get Dr. Terry Wahls book Minding Your Mitochondria. Good luck!
For more details on the diet and program Wahls Warriors are using please visit www.terrywahls.com

שמירה על אורח חיים בריא ופעילות שיקומית יכולים מאוד לעזור לשיפור המצב הבריאותי וגם להוות גורם חוסן מפני התדרדרות. עם זאת, אין זה אומר שהתרופות אינן יעילות ולא כדאי לקחת אותן. לכל אחד מתאים שילוב אחר של שינוי אורח חיים, פעילות שיקומית/גופנית וטיפול תרופתי. על כל אחד למצוא את השילוב המתאים לו בתיאום הנוירולוג המטפל שיוודא שאינו מזיק לעצמו ואכן השינויים יעילים. כן פגשתי אנשים שעברו למשטר תזונה קיצוני שפגעו שעצמם והחמירו את מצבם.

יש לי ביקורת רבה כלפי ד"ר טרי וואלס. שמוציאה ספרים ומוכרת אותם תחת הבטחות רבות, אך מדוע אינה עורכת מחקר מדעי שיוכיח את טענותיה? אני מאמין שהשינויים עזרו לה ולעוד כמה אנשים, אך האם היו גורמים נוספים שהשפיעו? האם קיים הבדל משמעותי בין אלו שאימצו את שיטתה לבין אלו שלא? האם היא מספרת כמה קשה לעמוד בדיאטה הזו? כמה ניסו אותה ולא חשו בשיפור? כמה רזו יתר על המידה וזה סיכן את בריאותם?

אני מאמין שחשוב לשמור על ראש פתוח, שיש מקום לכל הדעות, אך אני מבקש תמיד להפעיל חשיבה ביקורתית ובבקשה לשתף את הנוירולוג ולהקפיד אחר המעקב הנוירולוגי.

הטיבעי
19/07/15 10:55

ערן

אהה..כן..הרעיונות הרגילים. ״מחקר מדעי שיוכיח״..

״האם קיים הבדל משמעותי בין אלו שאימצו את שיטתה לבין אלו שלא? האם היא מספרת כמה קשה לעמוד בדיאטה הזו? כמה ניסו אותה ולא חשו בשיפור? כמה רזו יתר על המידה וזה סיכן את בריאותם? ״

אני עומד הולך וחושב. לפני שנתיים אחרי קופקסון מדכא ורביף מחסל כבד שהביא להתדרדרות פיזית, לא יכלתי אלא לשכב על הספה של הוריי. לעבוד לא יכלתי. הפסדתי בית בכל המובנים. לא יכולתי לתכנן את רשימת הקניות בטבע-מרקט כי לא יכולתי להגיע לשם. התרופות חיסלו לי את הכבד. בדיקות הדם מוכיחות בשפה מדעית.

רזו יתר על המידה ? כמה קשה לעמוד בדיאטה ?

שימוש בתרופות הביא למצב שאני לא יכול לעמוד בכל מקרה..רזו יתר על המידה? על פי תזונאית בכירה מיפן שבדקה גם את נתוני המשקל שלי כמו גם הדיאטה הכ ל  ב ס ד ר ! מה קשה בלאכול ירקות. בלי מוצרי חלב וסוכר. מעט פירות. ירקות ועלים עוד ועוד ועוד. ללא גלוטן. מה קשה ? אתה כורך מילים כמו ״קשה״ ו״רזו יתר על המידה״ לדיאטה בריאה.

הבה אכרוך שימוש בתרופות למילים :

״אני רואה פיצוצים בעיניים, כל האימג׳ בצד שמאל מרוח ומטושטש, לא יכול ללכת יותר ממאה מטר. נתקל במשקופים בבית.״ = רביף

״ שמוציאה ספרים ומוכרת אותם תחת הבטחות רבות, אך מדוע אינה עורכת מחקר מדעי שיוכיח את טענותיה?״

היא עורכת מחקר. תלמד את הפרטים לפני שאתה תוקף. מדהים שכל אנשי מערכת הבריאות בארץ מפחדים ממנה. בארה״ב דווקא לנאורולוגים ראש פתוח. Funcrional Medicine קוראים לזה שם וזו מערכת מוכרת ע״י משרד הבריאות האמריקני. העקרון פשוט: מזונותינו תרופותינו.

תזכיר לי איזה מחקר מדעי טבע מציגה ? זה המוזמן מראש וגם נתוניו לא מרנינים במיוחד. התרופות מדכאות כל יצר עשייה וחיים. רק תשבו מדוכדכים וחכו לכסא גלגלים. זה מה שקיבלתי מהמערכת. אין תרופה למצב פרוגרסיבי בטרשת נקודה.

אנא כתוב ספר התומך ומוכיח את יעילות התרופות. עם המון עדויות של הצלחת התרופות לעצור את פעילות המחלה.

אני מבין שאתה עושה עבודתך נאמנה, בטוח בדעותייך, חש אחריות לבטיחותם של החולים. כן..גם אני.

אבל מאחר ואתה נלחם בי באובססיביות גם אני יכול. :) נא !  .

 im a tough cooky

so good luck

אמשיך להעלות עדויות וידאו מרחבי העולם בהם דוברים המתנסים בדיאטת ווילס. ומאחר ואני ממש מרגיש כל כך הרבה יותר טוב אמשיך לעסוק בחיים עצמם. יום א׳ וזה..

יום נפלא ובריא לכל החולים והבריאים :)

 

 

רונן-חן
19/07/15 11:24

הי, אני לא מתכוון להגיב בשמו של ערן. המידע שאתה מציג חשוב. שינוי תזונתי אכן מקל על חולים רבים ואני לא מקל ראש בנסיון או בהגיון המדעי של הד"ר וואלס. אני שמח שאתה מציג את נושא התזונה הפלאוליסטית שיש עדויות שטוענות שמקל על חולים רבים. יחד עם זאת - אסור לזנוח את הטיפול התרופתי הקונבנציונלי. הוכחות מדעיות למניעת התקפים - קיימות רק לתרופות הרגילות. לא הייתי מעוניין שחולה יזנח את הטיפול התרופתי ויקבל התקף שאולי היה נמנע. שינוי תזונתי - מומלץ לכל חולה לנסות.

ערן-ברקוביץ
19/07/15 12:33

שלום הטיבעי

 

אני לא נלחם בך וחבל לי שככה פירשת את דבריי. אולי ההפך הוא הנכון. יש לי כבוד רב אלייך ולסיפורך. אני מאוד מעריך כיצד למרות שהרפואה הקונבנציאלית לא נתנה לך מענה, המשכת להילחם ומצאת את הדרך לשפר את בריאותך. אני חושב שרבים יכולים ללמוד מדרכך ולקבל ממנה השראה. אתה מעלה מידע חשוב ולא הייתי רוצה שתוותר ותפסיק לשתף אותנו.

 

הביקורת שלי היא כלפי ד"ר וואלס, שבתור רופאה הייתי מצפה ממנה שתוכיח את שיטתה דרך מחקר קליני מבוקר, כפי שלמיטב ידעתי לא נערך. ממה שאני קראתי מדובר בקבוצות של אנשים שניסו את הדיאטה והציגו שיפור, הרבה פעמים מדיווח עצמי. בתור איש טיפול הייתי רוצה לראות נתונים מקבוצות ביקורת (לשם השוואה) וכלים אובייקטיבים שמוכיחים את השיפור.

 

דעתי היא כזו: כל אחד צריך תמיד להמשיך לחקור ולבדוק מה עוד יכול לשפר את מצבו. את החקירה הזו לעשות בשיתוף הנוירולוג שיוודא שאתם בטוחים ושהשיטה אכן יעילה. מניסיוני הרופאים היום פתוחים ומוכנים לקבל את שילובן של שיטות אחרות.

 

הגישה הביקורתית והזהירה אינה כלפי תזונה או שיטה אחרת. גישתי זו היא כלפי כל התרופות, כל הטיפולים וכל השיטות.

רונן-חן
19/07/15 19:10

ואני שגר בקיבוץ, אפיקורס מוחלט, שמתי מזוזות בכל הבית... והלכתי לקבל ברכה. ליתר ביטחון הלכתי לשני רבנים שונים. ועדיין אני לוקח תרופות. והאמת היא שאמנם אינני חסיד של טרי וואלס, אבל בעקבות הדברים שלך אני חושב על הדברים אותם אני אוכל. וזה ממש ממש הרבה. ועדיין אני לא חושב שיהיה נכון למישהו להפסיק לקחת תרופות. לקחת תרופות ולעשות שינוי תזונתי.

הטיבעי
19/07/15 22:27

היי רונן וערן.

אומר שוב : לכשניתקלתי בד״ר ווילס לראשונה חשבתי שזה קישקוש. עברתי לרביף והתרסקתי לחלוטין תוך מספר שבועות. כנראה שהמחלה תקפה בכל הכוח ולרביף לא היה מה להציע כנגד. אז עברתי טראומה והיום אני לא לוקח אדויל..אחות מטעם רביף שאלה אותי ונענתה: 6 אדויל ביום אחרי זריקה. 3 ביום בלי. סה״כ 36 בשבוע. המון יותר מידי. האחות נזעקה ואמרה לי שאני חייב להפסיק. הכבד שלי כבר היה גמור מכל התרופות ולא יכל לייצר ויטמינים, שהם כה הכרחיים לריפוי. הגוף צריך אבני בנייה שיאפשרו לו לחדש את התאים שנצרבו. זה לגביי תרופות. אני מסכים שזו החלטה אינדבדואלית שכל חולה צריך לקבל בעצמו. אומץ זה עניין מסוכן. גם להיות נכה, נטול עבודה בגיל 40 זה דבר שצריך בשבילו אומץ. 1,500 ש״ח בחודש ביטוח לאומי זה לא מספיק לחיות. האופציה הראשונה שעלתה לי בראש היא כדור בראש. ואני לא צוחק. אז החלטתי לקחת סיכון. ואני לא מתחרט. לא כולם קורסים כמוני ובהחלט ייתכן שישנם נרטיבים יותר חיוביים. 

וזה היה פסימי ואפל משהוא..אבל היום אני שמח מאושר ומלא תקווה לעתיד יותר טוב. כבר מעכשיו ואסיר תודה לכל אדם שעוזר לי לחייך שוב. זה כל כך חשוב. חברים ומשפחה. האחיינים המתוקים שלי שבישלו לי ארוחה טבעונית כשלא הגעתי לארוחת שישי כי הרגשתי רע. החברים שסוחבים לי את הגיטרה כשהולכים לנגן ביחד. נשים שרצו להציל אותי. מרפאים שלא מתרגשים כשאני מביע חרדה ופחד אלא מסדרים לי את הראש. מורת הקונדליני שראתה אותי משתרך קילומטרים מאחור בצעדה במדבר והמתינה לי עד שאגיע. אהבה זה הכל והכל זה אהבה. אין מלבדה.

לילה נפלא לכווולם :)

 

מוג-ו
21/07/15 15:20

תגובתי ל"הטבעי":
זה שנפגעת מתרופה מסויימת זה לא הוכחה שהטיפול התרופתי כשל ועל כולם ללכת לאפיק הטבעי. לפני שהתחלתי ליטול תרופות וקראתי הרבה על טיסברי ועל רביף. אכן הן מסתמנות כתרופות חזקות מאוד עם תופעות לוואי חמורות. מהר מאוד הבנתי שאלו וגם אבונקס, קופסקון, בטאפרון, גיליניה ואחרים שייכים לדור הישן של התרופות (מה גם שלא ראיתי הכרח בזריקות) או שיש להן תופעות לוואי שלא מקובלות עלי. לכן בחרתי את טכפידרה שנחשבת לתרופה מהדור החדש ואכן אני סובל ממעט מאוד תופעות לוואי וחי עם זה בשלום. מה שאני רוצה לומר שמה שטוב לאחד לא בהכרח טוב לאחר ולהיפך - מה שרע לך לא בהכרח רע לאחר.

תזונה טובה ופעילות גופנית זה תמיד טוב ומומלץ, ואני חושב שאין על זה וויכוח.

לגבי התאוריה של ד"ר וואלס - צריך לקחת את זה בערבון מוגבל. צודק ערן שבלי סימוכים מדעיים לתיאוריה (מחקרים, ניסויים, וכד') קשה לקבל את התורה במלואה.

פעם אחת (מזמן, לפני האבחון) הלכתי לרופא קופ"ח לבדיקת דם שיגרתית ו"התפארתי" בכך שאני הולך לתזונאי והנה התחלתי דיאטה של צמחונות שעושה לי טוב וכו' וכו'. אז הוא אמר לי בפשטות: "גם אני יכול להגיד לך לאכול הרבה פירות וירקות ולהמעיט בבשר ופחמימות ריקות ולעשות פעילות גופנית". ואז הבנתי שהוא צודק. הרבה פעמים אנחנו משלמים כסף ליועצים ו"מומחים" כאלה ואחרים רק כדי שיגידו לנו את מה שאנחנו כבר יודעים. אנחנו רק צריכים את ה"מורה המחמירה" כדי שנעשה את שיעורי הבית.

לא מזלזל בדרך שמצאת, אפילו אני שמח שמצאת משהו שמיטיב עמך, אבל מצד שני אין להקל ראש במדע ומסקנותיו.