מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

עישון כפוי בעידוד החוק!

כמוניבלוגיםעישון כפוי בעידוד החוק!עישון כפוי בעידוד החוק! מי יצילנו?

עישון כפוי בעידוד החוק! העישון הכפוי בבנייני מגורים פוגע בבריאותם של תושבים רבים כל כך. האבסורד הוא, שכאשר המעשן זורק בדלי סיגריות מהחלון הוא עובר על החוק, אולם אם הוא מעשן ישירות אל תוך החלון והבית של השכנים ומרעיל להם את האוויר ופוגע בבריאותם, הוא בעצם לא עובר על שום חוק. 

מאת זוהר11
29/11/15 20:24
1367 צפיות
    כל המחקרים הוכיחו את הנזק הגדול הנגרם מעישון פסיבי אולם המחוקקים עשו מעט מאוד בכדי למנוע את המשך הנזק אשר גורמים המעשנים ללא מעשנים.   מדברים כל כך הרבה על נזקי העישון ועל העישון הכפוי, אולם מעט נעשה בכדי למנוע את הנזקים הכבדים {אולי בין המחוקקים יש מעשנים רבים, ועל כן אין חקיקה בנושא}. השאלה המתבקשת היא, מתי יחוקקו חוק נגד עישון בבנייני מגורים, שם העישון מותר גם בשטחים ציבוריים כגון חדרי מדרגות, העישון מותר גם במרפסת וגם דרך החלון ישר אל החלון של השכנים.  המעשנים מרעילים את האוויר בביתם של השכנים בחסות החוק ואין שום מקום מפלט.   האבסורד הוא, שכאשר המעשן זורק בדלי סיגריות מהחלון הוא עובר על החוק, אולם אם הוא מעשן ישירות אל תוך החלון והבית של השכנים ומרעיל להם את האוויר ופוגע בבריאותם, הוא בעצם לא עובר על שום חוק. אכן, זוהי פרצה בחוק והשאלה היא, האם יש מישהו אשר דוחף לקדם חוק חשוב זה האוסר את העישון בבנייני מגורים  או חוק אשר יפחית את הנזקים לכלל השכנים? היכן הם כל הגופים העוסקים בחקיקה? היכן הם כל ארגוני הבריאות, ארגוני הסביבה, הארגונים הירוקים והארגונים הנאבקים בסרטן. אנא התעוררו לפני שיהיה מאוחר! העישון הכפוי הוא צרה גדולה מאוד ואין מי שיציל אותנו מצרה זו.

תגובות

זוהר11
29/11/15 20:29

להלן תגובת משרד הבריאות למכתב זה:

 שלום,

 1. הננו מבקשים להודות לך על פנייתך.

 2. החוק למניעת עישון במקומות ציבוריים והחשיפה לעישון, התשמ"ג 1983, אינו אוסר על עישון בבנייני מגורים או בבתים פרטיים, פרט לעישון במעלית לנשיאת בני אדם בכפוף לסעיף 6 בתוספת לחוק.

 כמו כן משרד הבריאות פועל לקידום החקיקה לרבות הרחבה של התוספת לחוק בהתאם לפניות שעולות מהציבור

ובהתאם לאמנה בינלאומית לפיקוח הטבק, של ארגון הבריאות העולמי FCTC.

לעניין עישון השכנים בבנייני מגורים: ניתן להתייחס אליו לכאורה כאל מטרד ,.

              ישנם חוקים רלוונטיים לנושא זה.

להלן מס' דרכים לטיפול בנושא בכפוף לחוקים ונהלי עבודה של הגופים:

                              א.            משרד המשפטים, לשכת המפקח על רישום מקרקעין-  הגוף משמש כשופט הדן ומכריע בסכסוכים משפטיים המובאים אליו בדרך של תביעה משפטית. לשם ההבהרה, המפקח על רישום המקרקעין אינו מחלקה לפיקוח ואינו מעניק ייעוץ משפטי. ככל שמאן דהוא מעוניין בטיפולו של המפקח, עליו להגיש תביעה משפטית בהתאם לחוק ולשלם את האגרה המתאימה.

                              ב.            במידה והנכם חברים באגודה לתרבות הדיור ניתן לפנות לייעוץ בנושא שבנדון.

                               ג.            הגשת תביעה אזרחית לבית המשפט באופן פרטי.

 5. למידע נוסף ניתן לבקר באתר משרד המשפטים בקישור:

http://index.justice.gov.il/Units/LandRegistration/AboutDepartment/Pages/default.aspx

או באתר לאגודה לתרבות הדיור בקישור:

http://www.tarbut-hadiur.gov.il/Default.aspx?set=0:1

 6. האגף לאכיפה ופיקוח עושה שימוש בכלי של פניות הציבור ופועל על מנת להנהיג מדיניות אכיפה אחידה ברמה הארצית, למניעת העישון במקומות ציבוריים.

 נשמח לעמוד לרשותך בכל פנייה.

 

  

המחלקה למניעת עישון ואלכוהול | האגף לאכיפה ופיקוח

טל' 02-655-1743, 02-655-1772-4  |   פקס 02-655-1776

 

     prevent@moh.health.gov.il   |  www.health.gov.il 

 

מיש--קה
30/11/15 7:20

אוליי הפיתרון הוא לחץ חברתי מצד הלא מעשנים אם יש מספיק שכנים שלא מעשנים והם יתאגדו נגד המעשנים במיוחד נגד החכמים שמעשנים בחדר המדרגות וכול הסרחון ניכנס לבתים אז אוליי נזכה למעט אוויר נקי.

זוהר11
26/12/15 9:42

אכן חוצפה חונקת,

הגיע הזמן שהאנשים הלא מעשנים יתחילו לפעול יחד נגד החצופים המעשנים לתוך דירותיהם ופוגעים בבריאות.

הגיע העת שהרוב הדומם יגיד את דברו.