מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

חיים עם אלצהיימר

20/05/10 16:51
1314 צפיות
אצל כל חולה, הדמנציה של אלצהיימר מתקדמת באופן שונה. בכל יום המצב עשוי להשתנות. ישנם ימים טובים יותר וישנם ימים טובים פחות. קשה להסביר לאחרים איך אתה מרגיש, ותמיד ישנן אי הבנות. למרות כל זאת, אתה עדיין צריך לפעול לטובתך האישית ולטובת בני משפחתך.

יש אנשים שמרגישים בושה כאשר הם מאבדים מהיכולות השכליות שלהם. אבל חשוב לזכור כי זוהי מחלה, ולא צריך להתבייש בה. זכור כי אתה זכאי להבנה של קרוביך ולעזרה שלהם.

יתרונות
אתה לא צריך לזייף הרגשה טובה.
אתה יכול להיות עצמך.
אתה יכול לספר על אילו נושאים קשה לך לדבר.
אתה יכול להגיד "כן", ואתה יכול להגיד "לא".
אתה יכול לבקש עזרה מאנשים בלי להסביר למה.
תקבל יותר תמיכה ועזרה מהמשפחה ומהחברים.
הקשרים שלך עם משפחה וחברים עשויים להתחזק.
אתה יכול להפסיק את רחש השמועות, אם היו כאלה.
אם אתה לא פתוח, אתה למעשה מתרחק מבני המשפחה והחברים, ומרחיק אותם ממך.

חסרונות
לא כולם יאמינו לך.
ישנם אנשים שלא יבינו עד כמה המצב קשה לך.
יהיו חברים ואף בני משפחה שיתרחקו ממך בהתחלה, בגלל שהם לא יודעים כיצד להגיב.
אנשים מסוימים יתחילו לדאוג ולטרוח סביבך יותר ממה שהיית רוצה.
חלק מהאנשים אולי יחשבו שאינך יכול עוד לתפקד כלל.
יש אנשים עם אלצהיימר שמחליטים להסתיר את המחלה לתקופה מסוימת. אולי הם לוקחים את הזמן בכדי להשלים בעצמם עם האבחון, ולהבין את ההשלכות על החיים שלהם. אך חשוב מאוד כי בני המשפחה יהיו מודעים לכל החלטה שלך בנושא, כדי שיוכלו לתמוך בך.

באופן כללי, לפתיחות ישנם הרבה יותר יתרונות מאשר חסרונות. כאשר אתה מתנהג בפתיחות בכל הנוגע למחלתך, אתה לא צריך יותר להתמודד עם הפחד ש"יחשפו" אותך. כאשר אתה מנסה להמשיך בחייך כאילו דבר לא השתנה, הדבר מתיש אותך נפשית. מעבר לכך, הדבר לא מאפשר לך להתנהג באופן טבעי או להיות רגוע בקרבת אנשים אחרים.

ברוב המקרים, הפחד שבני המשפחה והחברים לא יבינו הוא לא מבוסס. רוב האנשים מגיבים באהדה ותומכים כאשר הם מודעים לבעיה. יהיו אנשים שיתרחקו לתקופה מסוימת, ואז יחזרו לקשר איתך. ואם חבר נעלם לגמרי מחייך, אתה עשוי לגלות שהוא לא באמת חבר.

תגובות