מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניבלוגיםהחרדות שלי"הצילו" מהתקפי חרדה

17/02/16 8:08
1100 צפיות
מזה כ- 3 שנים, אני חווה התקפי חרדה  המדמים התקף לב. לפני כ- 12 שנים עברתי אירוע לב קל.
עברתי  סיפור חיים לא פשוט, הרבה אכזבות חוסרים, פחדים  ובדידות. בכל אותה תקופה קשה, היה "כאילו" התגברתי, אך בעיקר  בעצם הדחקתי.  בקרב חברי ומכרי, אני נחשבת לאשה חזקה, לעיתים צינית ועד לפני כמה שנים גם עם פיוז קצר מאד (זה עבר לי). עברתי טיפול קוגנטיבי שנתן לי כלים להתמודד עם התקפי החרדה (שנתיים). ל א תמיד הצלחתי לתגבר על החרדות בעזרת הטיפול הקוגנטיבי. לאחרונה, אני חווה התקפים חזקים לעיתים קרובות מדי. בכל פעם אני בטוחה שאני עוברת התקף לב. עד שאני נוטלת כדור וובן ו...הופ הסתיים התקף הלב. 
לפני כשלושה שבועות כשההתקפים חזרו  אחד אחרי השני, וכל התורה הקוגנטיבית לא עזרה לי יותר, נתן לי רופא המשפחה כדור שאמור להיות כדור הפלא. לצערי אני לא זוכרת את שמו כרגע.
אחרי שלושה שבועות שאני נוטלת את הכדור, הגיע אתמול לביקור התקף חרדה נוסף .
בזמן כתיבת שורות אלה, אני בסדר תודה לאל, מנסה  שלא לחשוב או להזכיר את המילה "חרדה", שלא יבין שהוא מוזמן להגיע.
אני מזמינה כל מי שיכול לייעץ, לכתוב, להרגיע - אשמח לקבל כל מה שיש להציע.
תודה.

 

תגובות

אני לא מטפלת, אבל אוהבת לחקור הקשרים ולא קשה לראות שנושאי הגוף-נפש הולכים ותופסים נפח הרבה יותר רציני בעולם הרפואה... ראי מחקר מעניין שראיתי היום על שילוב של גוף ונפש בהתמודדות עם דיכאון... דהיינו, שווה לנסות מדיטציה+פעילות גופנית...
https://www.washingtonpost.com/national/health-science/this-no-meds-approach-to-fighting-depression-may-work/2016/02/12/03222bdc-d0d4-11e5-88cd-753e80cd29ad_story.html

אם בא לך לנסות את יכולה לבחון את המדיטציה שהעלנו כאן – אליפז 
http://www.camoni.co.il/index.php?idr=402&pid=869
 

נוני--יה
18/02/16 7:29

הי , גם אני לא פסיכולוגית, אך לומדת ועוסקת בתחום ההוליסטי רוחני. ובעצמי מתמודדת מזה כמה שנים עם התקפי חרדה.
כבר כתבתי כאן ושוב שמחה לשתף מנסיוני.
אני נעזרת הרבה בכלים שונים של גוף נפש. נשימות, תרגילי הרפייה, יוגה מותאמת אישית, תפיסה בודהיסטית, דיקור, תטא הילינג. ועוד.
לא כולם ביחד כמובן ...
וכן, אחרי נסיון ארוך להתגבר ללא תרופות, עברתי לקחת תרופה לפני כחצי שנה. למען ההוגנות,עלי לציין שהיא באמת עזרה, ולעיתים ללא חצי כדור, דבר לא עוזר..

גם חברות אמיתית  ,עבורי, הינה דרך משחררת ומיטיבה.
מאחלת לכולנו, מציאת כח ואמונה יומיום.
בשנה האחרונה אני משתתפת בקבוצה הלומדת ליווי רוחני . ובעצם לומדת ומתנה ומתרגלת, הבנות שונות , המצטרפות יחד להבנה, שמה שאנו חווים כעובדות מוצקות גורמות סבל, הן המחשבות שלנו ובמובן מסויים זהו סרט בו אנו צופים.

וכן, כי אנו בני האנוש, בעצם מהות גדולה יותר מהגוף בתוכו אנו חיים . לעיתים האיזכור הזה והביסוס בתוך ההבנה הזו, עוזרת לי.
שווה להתבונן באתר של ד"ר אריאל וורנר. תודה לך אריאל וחברותיי בקבוצה. יום טוב.