מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניבלוגיםהתקף אכילה..!

מאת נדא
18/06/16 23:28
939 צפיות
אוכל! כמה אהבה המלווה בשנאה תמידית, נסתרת לרוב יש  בי לדבר הזה.
שנים רבות אני טוחנת כל דבר שאני נתקלת בו ברגעי משבר ללא שום הבנה או מחשבה שמשהו לא תקין אצלי.. לקנות 10 קורסואנים ולבלוע אותם בבת אחת זה יכול להיות טבעי במצבים מסוימים, להרגיש חרא , חולשה וחוסר הכלה של כל מיני רגשות , ואז לחשוב  שכמה סוגים של לחמים , מאות שקלים המתבזבזים על אוכל שיכול לאלחש את הרגשות.. ואכן מאלחש לכמה רגעים זה הפיתרון  ואז בווום להתעורר ..ואיי מה עשיתי לעצמי.. המצב מחמיר ושנים בתוך הלופ הזה. אט אט המודעות עולה ומתחילה להבין שזה לא טבעי, לא בריא  ועליי לעצור את זה.. לבטל את כרטיסי האשראי כדי שלא אוכל לבזבז מאות שקלים ביום אחד על שוקולדים ועוגות , לנסות לקרוא ספרי תזונה ולהאזין לחומר שעוזר בלשנות את התפיסה .. להתכונן.. בפעם הבאה אני חזקה מול ההתקף הבא.. הנה זה בא.. וזה תמיד חזק ממני!!!

תגובות

נדא...ביטול כרטיסי השאראי, העמקת ההבנה שלך בתזונה, כל אלא חשובים, אך ללא טיפול בנפש, שאינה יודעת להתמודד עם הצפה רגשית שלא באמצעות בולמוס, לא יספיקו...את כבר מזהה שמקור הבעיה הוא רגשי. האם את מטפלת גם בזה? בהצלחה רבה!

נדא
19/06/16 9:36

תודה דנה.. אני כן בטיפול רגשי/נפשי..
הצלחתי במהלך חיי להתגבר על הרבה מכשולים ולבצע שינויים מהותיים.. אך האכילה הכפייתית זה חזק ממני.. זה תוקף אותי ואז אני מתנהלת באוטומט ומתעוררת אחרי הנזק. 

כן...יכול להיות בהתקף אכילה משהו מן הניתוק. זה עולה בטיפול הרגשי שלך?

נדא
19/06/16 17:35

אני בטיפול רגשי כמעט 3 וחצי שנים.. המטפלת הראשונה הייתה אומרת שברגע שאתחזק מבפנים זה יעבור מעצמו, ותגובתה של מטפלת אחרת הייתה שעליי לבדוק טיפול דרך מומחה בנושא, מצבי לא מאפשר לי כעת להתחייב לעוד סוג של טיפול לכן התחברתי לאתר...
הקושי שלי מול האוכל הוא בין הקשיים הגדולים ביותר אם לא הכי קשה בכלל..

קצת מסכימה עם שתיהן...שיפור במצב הנפשי בהחלט יכול להקל על הבולמוסים, עם זאת, טיפול יעודי לעניין (טיפול התנהגותי) יכול להקל גם הוא ולכן השילוב של השניים האו האופטימלי. לעיתים גם טיפול תרופתי יכול לקדם.