מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

החיים החדשים שלי.

אז נכון, זה גם מתוך עצלנות, חוסר רצון להרוס את הגוף הבמילא לא מרשים שלי, אגואיזם ועוד הרבה סיבות אבל המרכזית היא שהבנתי שאני לא מסוגלת לגרום למישהו לעבור את מה שאני עוברת.

מאת dina campel
18/08/16 0:21
1591 צפיות
לפני החרדה רציתי ילדים. האמת היא שאני דיי טובה בכל הקטע של לטפל בילדים... אני יודעת, האחים הקטנים שלי והבייביסיטר לא ממש אותו דבר כמו להיות אמא אבל אני חושבת שהייתי טובה בזה.
יום אחד נפל לי האסימון: חרדה היא הפרעה שעוברת בתורשה.
מה זה אומר? שלמרות שיש סיכוי של 1 ל5 לילד עם חרדה (לא מבינה באחוזים בכלל) בתכלס, זה סיכוי של 50% על כל ילד שאני אלד.
עד לפני כמה חודשים העובדה הזאת היתה גורמת לי להיות עצובה ולהגיע להחלטה שאני לא אלד ילדים.
אז נכון, זה גם מתוך עצלנות, חוסר רצון להרוס את הגוף הבמילא לא מרשים שלי, אגואיזם ועוד הרבה סיבות אבל אחת דיי מרכזית היא שהבנתי שאני לא מסוגלת לגרום למישהו לעבור את מה שאני עוברת.
קיוויתי שאני פשוט אאמץ כי תמיד רציתי שחוץ מילדים שיצאו ממני הבית שאני אקים יהיה גם עם ילדים של אחרים שהיו צריכים מישהי שתגדל ותאהב אותם
אבל היום קרה משהו שגרם לי להתחיל לחשוב שוב על כל הקטע של האימוץ-
כחלק מהנסיון שלי להתגבר על החרדה נפגשתי עם חברות, בכל פעם אחת אחרת, כמובן שרובן נשואות +ילדים,
מכירים את המבגרים שרואים ילד ומתחילים לדבר בקול מטומטם? אז לא הייתי כזאת אבל בעבר כן חייכתי כשראיתי תינוק ועכשיו? כלום.
חברה שלי נתנה לי את התינוק שלה כדי שאני אחזיק אותו והסתכלתי עליו ופשוט... לא הרגשתי כלום. ממש אדישות.
אני לא חושבת שהפכתי לאדם רע, רק שקלטתי שאני לא אצליח להיות אמא טובה.
כי למה שילד יאלץ לגדול עם אמא חרדתית? מה אם יהיו לי תקופות רעות? המח שלי הבין את זה ולכן פשוט הפך אותי לאדישה לכל דבר שקשור לילדים והאמת? זה מנגנון הגנה שאני שונאת ושמחה שיש לי.

תגובות

אפרת_זיו
21/08/16 9:44

הרבה מהאנשים שאני מכירה אינם חשים חיבה מיוחדת לילדים של אחרים, לא כל שכן חשים סלידה של ממש
הדבר אחר ושונה כאשר מדובר בילדים שלך
יחד עם זאת מהותי בעיני להביא ילדים לעולם מתוך רצון ומוכנות ולא כי צריך או מחליטים לנסות ולבדוק מה יקרה.

מיטל-פ
24/08/16 16:24

בהחלט מבינה לליבך, אני מעולם לא חשבתי שאהיה אמא טובה (ולצערי גם הוכחתי לעצמי את זה..)
אמנם בגלל קיומן של מספר בעיות רפואיות כוללות מיגרנות, אחד הדברים שקורים בשלב כלשהו זה שמתפתחת הפרעת קשב והסבלנות מתקצרת ופוקעת..

אני לא חושבת שעשיתי עוול לבנות שלי, אני ידעצי שאהיה אמא-רס"רית (כי חונכתי כך), אבל הרגעים הקשים הם מצד אחד בנושאי החינוך והקניית מוסר וכדו', לעומת תסריטים איומים שרצים לי בראש שאני תמיד שמחה כשהם לא קורים.
מה שהפתיע אותי, עם כל התסריטים והדאגות, זה שכשקרה משהו- הייתי קרת רוח ומפוקסת באופן מדהים, עד שחלפה הסכנה.

כן, לו הייתי יכולה לחזור לאחור ולשנות דברים, הייתי חוזרת ומשנה- בוחרת כמוך..
אני אוהבת אותן, הן כל עולמי, לסחוב אותן את 9 חודשי ההריון היו התקופות הכי מדהימות בחיי למרות הקושי, אבל את השריטות שכבר עשיתי להן לא אוכל לרפא (כמו שהשריטות שלי לא מתרפאות)..
אני מנסה כל מיני גישות, לא תמיד הבצלחה, הן כבר יחסית גדולות בבית ספר יסודי, אז יש תקשורת שונה מאשר כשהן היו תינוקות או ילדות קטנות.

אם החלטת ואת מודעת לסיכויים, אם מצאת בן זוג תומך שמבין את מה שאת עוברת, אימוץ הוא לא מילה גסה וגם לוותר על ילדים זה לא משהו רע, הבעיה היא העיניים של האחרים, הרחמים.. כאילו את נמנעת כי אין ברירה.. אבל שיתפוצצו ויקפצו מהתיקרה כל האנשים האלה, שיחשבו מה שהם רוצים- כל עוד את בטוחה בהחלטתך, אין שום סיבה שתשני אותה.

dina-campel
24/08/16 23:40

תודה מיטל. ברצינות, אני לא באמת שמעתי הרבה אנשים מודים בזה ועובדה שהגבת כמו שהגבת... זה פשוט מקל בצורה מסויימת על ההחלטה. 

Poliana
27/08/16 21:29

מי אמר שלא תהיי אמא טובה?אז מה עם יש לך חרדות והתמודדויות.גם אני סובלת מחרדות מגיל צעיר מאוד.והאמת היא שחשבתי על לא להביא ילדים לעולם.אבל מי אמר שהחרדה תחליט לך?את תאהבי אותם.אני חושבת.אפילו שלי אין עוד ילדים ואני גם לא בטוחה שאני יכולה.

dina-campel
27/08/16 21:38

רחלי אני לא רוצה להגיד לך משהו שבגללו את לא תביאי ילדים לעולם או תרגישי רע עם עצמך אז שהיה ברור שאני מדברת רק עלי:
חרדה זה דבר שעובר בירושה. לא משנה אם אהיה האמא הכי טובה בעולם- בשלב מסויים יש סיכוי גבוה שההפרעה הזאת תתפרץ גם אצל הילדים שלי רק בגלל הגנטיקה.
אני היום במקום הרבה יותר טוב משהייתי לפני שנה או שנתיים אבל עדיין זוכרת מה עברתי (ומה לפעמים חוזר אלי) ואני לא מסוגלת לדעת שאני אביא לעולם יצור שיעבור את זה. 
אם יקרה מצב שכן יהיה לי ילד אני אפתח לו חיסכון מהרגע שאחליט לא להפיל (במידה ואחליט את זה. שוב, אין סיבה להביא לעולם מישהו שיסבול בעידן שלא מתייחס ברצינות למחלה שלו) ואעשה הכל בשביל שברגע שיזהו אצלו את ההפרעה הוא יקבל טיפול.
אבל כרגע, (ואני אומרת את זה בכאב כי רציתי להיות אמא) אני מבינה שיש דברים הרבה יותר חשובים מהרצון הפרטי שלי.

dina campel
dina campel