מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

צום מיצים-יומן מסע

מאת mey200
21/11/16 12:33
1685 צפיות
הצום החל ביום חמישי, ב-3 ימים הראשונים לצום, שהיתי בבית מלון לבד, פחד והתרגשות בעיקר, איך אצליח לעמוד בפיתויים? איך אתמודד עם הרעב? האם הצום יעזור ואם הוא לא לאן אוכל עוד להמשיך?

מעל חצי שנה אינני אוכלת בשר ועוף, גבינות ולחם הפסקתי לפני כחודשיים, קפה אינני צורכת שבוע כהכנה לצום ובהיותי מעשנת, "נאלצתי" גם את הרעל הזה להפסיק לצרוך.
בוקר יום חמישי היה היום הראשון לניסוי, קמתי בבוקר, אמרתי בוקר טוב לכאבים, דירגתי אותם באזור ה-6. פתחתי את היום עם מיץ גזר, תפוח וסלרי, את כל המיצים והשילובים קיבלתי מתזונאית שמלווה אותי ואשר עברה מצב דומה לשלי.
את המשך היום העברתי במלון כאשר כל שעתיים בערך שתיתי חצי ליטר של מיץ והוספתי שייק מונו על בסיס של מים כארוחת ערב. למרות הכאבים שהיו עדיין מאוד חזקים נרדמתי מוקדם בסביבות 22:00 וקמתי ב9:00, השינה הייתה מתוקה כזו שלא חוויתי הרבה זמן.
יום שני לצום התחלתי לשתות את המכסה היומית, שוב כל שעתיים וחצי, הטעם של הפירות והשייק ממש מדהים אותי, במהלך היום הבטן פחות כואבת לי, את רוב היום העברתי במרפסת המלון, קראתי ספרים העוסקים בתזונה וכן סיפורי החלמה באמצעות התזונה, נוכחתי לגלות כי ישנן אסכולות רבות ושזה מבלבל אותי קצת, כן הייתי רוצה לחזור לאכול מתיישהו ביציים וגבינות (לפי שיטת קינגסטון זה רצוי) אך כרגע אני במטרה להחלים ועד שזה לא יקרה כנראה שהתזונה שלי תהיה מבוססת רק על פירות וירקות מסויימים. בערב, שתיתי מרק טחון ושוב החלו כאבים חזקים, החלטתי שכרגע אני לא נוגעת בירקות וממשיכה עם הפירות, במהלך הלילה היו לי כאבים חזקים ובקושי הצלחתי להירדם, קמתי ב7:30 ועדיין תחושת שריפה בקיבה. לאורך היום דרגת הכאב השתנתה, הבטן לא נפוחה אך הכאב נהיה חד מאוד וממוקד.
יום שלישי לצום יום שבת. התעוררתי ב7:30 עם שריפה בקיבה, באזור 12:00 יצאתי לטיול בים, הלכתי  שעה לאורך החוף, האזנתי למוסיקה נעימה והרגשתי פשוט מדהים, כמה יופי יש ברגעים כאלה שאתה מקדיש נטו לעצמך ונטו לנשמה, הרגשתי שאני בתוך קליפ יפייפה שהעיניים שלי מצלמות.
בסביבות 17:00 התחיל לכאוב פחות, בבית נרדמתי דיי מהר ומתעוררת בסביבות 4 לפנות בוקר עם כאבי רעב ממש חזקים ואיכשהוא מצליחה לחזור לישון.
יום ראשון, חוזרים לעבודה, לשגרה, שוב פחד מאיך אתמודד עם הכל, התעוררתי  ממש מוקדם כדי להכין את המיץ ליום, יש משהו נחמד בלהכין לעצמך אוכל בריא וממש להתאמץ בשביל זה, אני מרגישה שאני מטפלת בעצמי וזה עושה לי תחושה נעימה, אני חייבת לציין שלאורך השלושה ימים הראשונים היו לי הרבה רגעים של התרגשות, רגעים קטנים כאלה של אופטימיות מאוד חזקה, הנפילות לעומת זאת היו שם אמנם, אבל פחות השפיעו עלי, הן היו בעיקר קשורות למה יהיה בעתיד וכיצד אצליח להתמודד עם כל הפיתויים מסביב ואני חייבת להודות שגם קצת היה לי קשה לחשוב שלא אוכל לשבת בפאב או בים עם כוס יין או בירה, אני חושבת גם על צ'יפס ומלא!!
במשרד אני חוטפת רעב קשוח ביותר, אני מנסה להרגיע את עצמי כי הכאבים גם התחזקו, בדרך כלל שכואב לי ככה אני אוכלת משהו וזה מרגיע בקטנה ואז הכאב חוזר ביג טיים, תלוי במה הכנסתי לפה, הפעם אני צריכה פשוט להתסכל עמוק עמוק לתוך הכאב.  עוזר לי לקום מהכסא להסתובב קצת ולשבת קצת בשמש.
הריחות של האוכל משגעים אותי.
בסביבות :17:00 אני מתפנקת עם שייק מנגו שפותח לי את כל הצ'אקארות, מי היה מאמין שארגיש כזה היי מפרי !
בערב  אני שותה מיץ גזר יש כאב אך הוא פחות מציק, לצערי לא הצלחתי להכנס למיטה לפני 23:00 שזה גרוע כי שמפסיקים לאכול ב-18:00-19:00 רצוי ללכת לישון מוקדם ובלי קשר חלק מתהליך הריפוי הוא ללכת לישון גג ב-22:00 ולישון 8 שעות טובות, זה לא קרה ובסביבות 00:30 התפתחו לי כאבי רעב חזקים מאוד בנוסף לכאבים  הרגילים, הקיבה שלי כאילו אוכלת את עצמה ובא לי לפתוח את הבטן ולתלוש את הקיבה מהמקום. אני לא מצליחה להירדם עד שבן זוגי מביא לי שקית עם מים רותחים ולמרבה הפלא זה עוזר, נרדמתי..
קמתי ליום החמישי של הצום עם רעב אך גם עם אנרגיות, התחלתי להכין הכל ויצאתי ליום עבודה נוסף.
התחלתי את היום עם מיץ מלפפון, תפוח וסלרי, הכאבים נרגעו קצת בערך דרגה 4, כעת השעה 12:00 ואני שותה שייק פפאייה, עדיין כואב לי אך פחות מהלילה.
המשך יבוא..
 

תגובות

אפרת_זיו
21/11/16 16:58

בהצלחה! נשמע מעניין
מישהו מנחה אותך בנושא? איש מקצוע? יידעת את הרופא המטפל כך שלא ייגרם נזק חלילה?
ממה את מנסה להירפא?
התיאור של ההליכה בים קסם לי
מקווה להגיע לזה גם.
מחכה לשמוע את ההמשך איך הולך.

ישר כח! כל הכבוד על ההחלטה לטפל בעצמך. ראוי לכל שבח. השאלה היא אם זו הדרך. ייתכן ויש ירקות או פירות שאת אלרגית אליהם. לעיתים אנחנו אלרגים לצירוף מסויים של שני דברים, שלחוד אינם מפריעים. אפשר להיעזר בבדיקה קינסיולוגית לבירור אלרגיות למאכלים שונים. 
דבר נוסף שכדאי לבדוק זה תיפקוד לשון ובליעה. הבליעה שקורית במנוחה, כל 20-30 שניות, בה בולעים רק רוק. לבליעה הזאת יש תפקידים רבים, כשאחד מהם הוא להפעיל את התנועתיות של מערכת העיכול. יש רופאים או קלינאיות תקשורת שמתמחים בנושא.

mey200
22/11/16 9:42

היי אפרת, בוודאי אני מקבלת הנחייה מלאה מאיש מקצוע, לגבי רופאים, לאחר שנתיים של בדיקות פולשניות, המבט של התסכול בעיניים שלהם, השיא היה מומחה גסטרו מאוד מפורסם ששילמתי לו ממיטב כספי והבטיח לי שהוא לא עוזב אותי ובמצבי זה היה המון, אחרי שהוא שלח אותי לבדיקת מנומטריה של הוושט (מחדירים צינור מהאף לבטן  כאשר את שותה מיים כל כמה שניות ובלי הרדמה כמובן) קיבלתי מהמזכירה שלו מייל שלאחר התייעצות הוא שולח אותי למומחה בתנועתיות דרכי עיכול, שהגעתי ל-"מומחה" שהוא שלח אותי אליו הוא לא ממש הבין למה ורשם לי בדיקות שכבר עשיתי בעבר.
לצערי, אין לרופאים תשובות בתחום דרכי עיכול ולכן אני איתם סיימתי.
אני מנסה להחלים מדלקת בקיבה, כיבים ותנועתיות דרכי עיכול.
 

mey200
22/11/16 9:49

היי דר' דוידזון,
תודה:) מבחינתי כרגע אין דרך אחרת, כלומר את כל הדרכים האחרות ניסיתי, כל תרופה שניתן לעלות על הדעת, תרופות שגמרו אותי מבפנים, ייבשו אותי, עשו לי ממש רע -אני סיימתי.
אני פועלת עם הנחייה מלאה כך שבאמת אני מרגישה שאין לי מה לדאוג, אני גם מאוד קשובה לגוף שלי ומרגישה שאני עושה משהו טוב, אני מרגישה את זה באנרגיות שיש לי, בתחושה הנפלאה שאני מצליחה לשלוט בעצמי, בטעמים הנפלאים שאני מגלה (אנונה-וואו!), ובכך שהבטן שלי בלי קשר לבעיה הכרונית-מוטורית- הרבה פחות כועסת עלי.
לגבי הבדיקה שציינת, עשיתי בדיקת מנומטרייה ושם גילו את הבעיות בתנועתיות החל מבעיית בליעה ועד בעיית התרקונות קיבה, לא ידעתי שיש קלינאיות ורופאים המתמחים בכך, כל עוד מדובר בטיפול ללא תרופות זה מעניין, אבדוק, תודה.
 

אפרת_זיו
23/11/16 8:48

מאחלת לך להרגיש טוב ולמצוא את הדרך המתאימה לך

דר--דוידזון
23/11/16 11:48

שמחה שיש לך הקלה עם דיאטת המיצים.
אם יש לך כבר אבחנה לגבי ליקוי בבליעה, מומלץ לטפל בכך בהקדם. קלינאיות התקשורת מבצעות תירגול אורו- מוטורי. כולן בעלות ידע בנושא, אך צריך למצוא את אלה שמטפלות בבעיות בליעה שקשורות לגסטרו. לא כולן מתעסקות בכך. אם תרצי המלצות, אז בחפץ לב. 

סמדר79
17/04/18 21:17

היי ,למרות שעברו שנתיים אשמח לשמוע מה מצבך,אני עם אותו סיפור אחרי צוום מים ובמהלך צום מיצים .