מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניבלוגיםמרכז רספקטטיפ תזונה שבועי מאת מרכז רספקט - תזונה נכונה תעזור לכם לצאת מהלחץ!

טיפ תזונה שבועי מאת מרכז רספקט - תזונה נכונה תעזור לכם לצאת מהלחץ!

טיפ תזונה שבועי מאת מרכז רספקט - תזונה נכונה תעזור לכם לצאת מהלחץ!

2057 צפיות
תזונה נכונה תעזור לכם לצאת מהלחץ!

לפעמים קצת סטרס ולחץ הוא כל מה שאנחנו צריכים כדי לעמוד בזמנים. אבל ברוב המקרים סטרס הוא זה שגומר אותנו.
חיינו שזורים באינסוף של לחצים פיזיים, מנטאליים, רגשיים ונפשיים: לחצים בעבודה, בבית עם הילדים, עם בן הזוג, ההורים, המצב הביטחוני, המצב הכלכלי.
איני יכולה לדמיין עולם נטול מתח לחלוטין והמציאות גם אינה מאפשרת זאת, אבל חשוב לדעת שמתח מתמשך ברמות גבוהות ורגשות שלילים עלולים להזיק לבריאות, ויכול לבוא לידי ביטוי בבעיות עיכול, בעיות נשימה, אלרגיה, עייפות, חוסר ריכוז, כאבי ראש, נדודי שינה, דיכאון, חרדות. מתח לאורך זמן גם מחליש את מערכת החיסון ועלול לגרום או אף להחמיר מחלות שונות כמו מחלות דלקתיות, מחלת פרקים, מחלות לב וכלי דם, סוכרת וגם סרטן.

תזונה משפיעה משמעותית על מערכת העצבים – לטוב ולרע, ולכן אני ממליצה לכם לצרוך מזונות שיעזרו לכם להפחית את הסטרס. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתמודד עם יום מתוח ולחוץ.

אז כיצד ניתן להפחית סטרס?

• בבוקר כשאתם קמים, אחרי הרחצה, כדאי ומומלץ לשבת בכיסא נוח, לנשום שלוש נשימות עמוקות ולשחרר. ושוב לאט, כשלוש פעמים, לנשום עמוק ולשחרר את האוויר.

• נסו להקדיש זמן לאכילה מסודרת ובשעות קבועות, במיוחד אל תוותרו על ארוחת הבוקר – מתח יכול להחריף ואף להיגרם כתוצאה מרעב הנובע מחוסר יכולת למצוא זמן לאכול. וגם, כיוון שאנו עובדים בשעות היום חשוב להזין את הגוף לפני היציאה לעבודה באנרגיה מזינה.
השתדלו לאכול בבוקר ארוחה המורכבת מפחמימות מורכבות כמו:
דייסת קוואקר עם אגוזי מלך ופרי. למי שאין זמן ומאוד ממהר, הכינו סנדוויץ' מ-2 פרוסות לחם שיפון / לחם מחיטה מלא עם ממרח כמו טחינה ודבש / אבוקדו וירקות.

• במהלך היום, נשנשו אגוזים ושקדים (עדיף לא קלויים), הביאו 2-3 פירות מהבית, ירקות כמו גזר ופלפל שאפשר לחתוך לרצועות ולאכול בהנאה כמו מקלות בייגלה.

• בצהריים העדיפו שילוב של דגן עם קטנייה כמו אורז עם עדשים / שעועית, לצד זה הוסיפו ירקות טריים / מוקפצים / מבושלים / מאודים, העיקר שלבו ירקות.

• הסתיים יום העבודה, מגיעים הביתה בערב, ומשחקי המונדיאל על מסך הטלויזיה. לפני שאתם מתיישבים על הספה לצפות במשחקים, איכלו ארוחת ערב מרגיעה, בעיקר כזו המבוססת בעיקר על פחמימות כמו מנת פסטה (עדיף מקמח מלא), פשטידת ירקות, בטטה / תפוח אדמה. לצד זה, מבושלים או סלט ירקות, מומלץ להוסיף לסלט מעט שמן זית וגרעיני דלעת.

• ואחרי ארוחת ערב נעימה, מול הטלוויזיה, אין כמו פיצוחים עם המשחקים. אני ממליצה לכם לשים על השולחן לצד הפיצוחים הקלויים גם אגוזים ושקדים טבעיים כמו אגוזי מלך / שקדים / קשיו, בנוסף לשים גם קערת פירות טריים, פירות יבשים, ואדממה – חטיף טעים ובריא של פולי סויה בתרמילים ירוקים, קל מהיר להכנה.
איך מכינים אדממה?
מרתיחים סיר מים חמים וממליחים קלות. אל המים מוסיפים את כמות האדממה הרצויה, ולבשל אותה במצב של רתיחה כשלוש עד חמש דקות, לא יותר. להעביר את האדממה למסננת, להעביר לקערת הגשה, להוסיף מעט מלח גס.

• במהלך היום, השתדלו לשתות מים, נסו להמעיט בשתיית משקאות מעוררים כגון קפה, קולה, תה שחור הגורמים לסטרס. אפשר להביא מהבית חליטות של תה צמחים כמו קמומיל ופסיפלורה ולהוסיף למים חמים וליהנות ממשקה מרגיע שיעזור לכם להעביר את היום עם פחות מתחים.

• ולפני התחלת שבוע רגוע, אל תשכחו לשלב פעילות גופנית התורמת לחיזוק כללי של הגוף והתמודדות גם עם סטרס, כזו המבריאה את הגוף והנפש. התמידו בפעילות גופנית שאתם אוהבים. הנה כמה רעיונות: הליכה, שחיה בבריכה או בים, רכיבה על אופניים, יוגה. העיקר לעשות זאת בהנאה.


מאחלת לכם שבוע רגוע ונינוח!

הטיפ נכתב לכם על ידי איילת גול, תזונאית של מרכז רספקט
הטיפ ניתן בחסות מרכז "רספקט"-מרכז לרפואה מונעת.טיפולים בתזונה,אורח חיים בריא,תנועה,טיפול בכאבי גב וצוואר בשיטת תרפיה מנואלית (אוסטיאופתיה) מתקדמת.

מרכז רספקט:
הסדנאות 10, הרצלייה פיתוח
שדרות מוריה 52, חיפה
טלפון ארצי: 077-5123009/8
bodyrespect@walla.co.ilדואר אלקטרוני:
http://www.bodyrespect.co.il/אתרנו:

תגובות