מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניבלוגיםהגבול הדקעל ספרי - הקיץ האחרון שלי כילדה שמנה

01/07/10 14:04
1808 צפיות
על ספרי - הקיץ האחרון שלי כילדה שמנה
אחרי שטעמתי הצלחה, אישית ומקצועית, בכל כך הרבה תחומים בחיי, תמיד תהיתי למה לא השתלטתי, בשום דרך עקבית, על יחסיי עם אוכל.

היו לי חיים נפלאים, אלא שרציתי להיות רזה יותר. הנחתי שאם רק ארד 20 קילו מהכובד שצברתי בגיל המעבר, הכול יהיה מקסים.

החלטתי לקחת שנה – מקיץ לקיץ – כדי לחקור, באופן היסודי ביותר, את כל המשמעויות של הרומן שלי עם אכילה. גיליתי שההרזיה היא לא העיקר, אלא האומץ, הכנות והשפיות. למדתי להיפטר מהמחשבה, הנפוצה כל כך בתרבותנו, שרזֶה יותר זה טוב יותר והכול יהיה מושלם אם רק ארזה.

בכתיבת הספר הצלחתי לעשות דיאטה לראש שלי.
השלתי באופן שיטתי את תכונות האופי העקשניות, הפגמים והחולשות שעצרו אותי. השלמתי עם אירועים טראומטיים שעיצבו אותי, אבל זה לא הספיק. התברר לי שידיעת הסיבה בלבד לא מבטיחה ריפוי.

לקח לי יותר משנה להבין סוף סוף שאכלתי כדי להתמודד עם הרגש שלא רציתי לחוות. העדפתי לחיות עם הרעב שלי ולא עם פחד, עצב וכעס. נאלצתי לקבל שיש זוועות, עוני וחולי. החיים הם לא רק רכים ומתוקים ואני לא מוכרחה לאכול כי אני המומה.

הגעתי למסקנה שכוח הרבה יותר גדול ממני מסוגל להחזיר אותי לשפיות – השפיות שנפגעה מהאכילה וההצטערות בעקבותיה.

הודיתי שאני חסרת אונים מול אוכל. ההודאה פתחה דלת שהאגו והסנוביות שלי נעלו על בריח. לפני כן, לא ממש הסכמתי עם הרעיון שאני מכורה. המטופלים שלי היו כאלה. הם הרסו את חייהם למען ההתמכרות. אני לא.

כשהתחלתי לתרגל את 12 הצעדים ונתתי מקום להרחבה רוחנית, הצלחתי לשחרר את האוכל ששלט בי כל ימי חיי.

תגובות

הי אלי,
 ברוכה הבאה לכמוני. קראתי את הספר שלך ומצאתי כל כך הרבה דברים שנגעו בחיי שזה היה ממש מדהים...
הכי מדעי לדימיון ביננו היה הגובה שלך הגבוה כילדה שהוא כמוני, ונוגע במחקרי המדעי שבו הראתי איך בנות גבוהות בגיל 10 יש להן סיכוי כפול כמעט להיות שמנות לעומת בנות בגובה רגיל.
יום טוב ומבורך...