מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניבלוגיםקרניוסקראללמה עוזר קרניוסקראל

מאת נופית
02/07/10 7:54
1636 צפיות
למה עוזר קרניוסקראל
מערכת העצבים המרכזית נמצאת בציר בין עצמות הגולגולת (Cranium), דרך חוליות עמוד השדרה ועד לעצם העצה (Sacrum) ומכאן גם נגזר שמו של שיטת הטיפול: Cranio-Sacral.
רקמות החיבור נמצאות בכל מקום בגופנו, בין עצמות הגולגולת, המוח, חוט השדרה וכל איבר אחר בגופנו. תפקידן הוא לעטוף ולבודד ולאפשר תפקוד ותנועה חופשית, ומצד שני לחבר את כל האברים לגוף.
בתוך מכלול זה נמצא נוזל המוח השידרתי (CSF). נוזל זה קרוי במקורות שונים "נוזל החיים" או "נשימת החיים". הוא מאפשר את התנועה החופשית והתקינה במערכת העצבים המרכזית ורקמות החיבור. לתנועתו יש קצב וטווח קבוע שנקרא הקצב הקרניאלי. כל פגיעה חסימה וחוסר איזון במערכת זו יביא לשינויים במצב התקין של הקצב הקרניאלי ויעורר היווצרותם של כאבים ומחלות. פגיעה, חסימה וחוסר איזון יכולים להיגרם ע"י טראומה גופנית, טראומה נפשית, מתח, עייפות מצטברת, טראומות לידה ועוד.
המטפל בשיטת קרניוסקרל חש את הקצב הקרניאלי ובמקומות שבהם קיימים שינויים הוא יודע לסייע בידי נוזל המוח השידרתי להביא את המקום לאיזון ותיקון.
הטיפול יעיל לטיפול במחלות ובעיות שונות, ובהן: כאבי גב, מיגרנות, חוסר איזון הורמונלי, אפילפסיה, פגיעות ראש וצוואר, פגיעות נוירולוגיות, שיקום מתאונות ומניתוחים, כאבים במפרק הלסת, מתח נפשי, תשישות, עייפות כרונית, קשיי למידה, היפראקטיביות, אוטיזם, PDD, ADHD, טיפולים לנשים לתמיכה בפריון, הריון ולידה, טיפולים לילדים ולתינוקות, ועוד.

תגובות