מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

האתגרים: כאב, תשישות "ושאר ירקות"

כמוניבלוגיםהאתגרים: כאב, תשישות "ושאר ירקות"כאבים בכפות הידיים: הקלה, שיפור טווח תנועה ומניעה

כאבים בכפות הידיים: הקלה, שיפור טווח תנועה ומניעה

כאבים שכל כך מוכרים לנו, וכעת יש לנו כלים איך להקל על עצמנו, למנוע נזק מצטבר ולמנוע היווצרותם מלכתחילה, עם הקניית הרגלים נכונים וכמה טיפים יעילים להתמודדות עם כאבים בכפות הידיים, האמות והזרועות, וגם מניעת היווצרות טריגר פוינטס (נקודות מעוררות כאב מיופציאלי) באיזור הידיים וכן בצוואר, בשכמות וכד\'; פירוט תרגילים לשיפור טווחי תנועת כפות הידיים, למשתמשים \"כבדים\" במחשב, לעקרת הבית, לנגנים ומוסיקאים, לעובדים בעבודת ידיים עדינה ועוד; זרה ראשונה מעולם הארומתרפיה שניתן לרקוח בעצמנו ולהחזיק בבית למקרה הצורך; כלי עבודה, כמו מקלדות ועכבר ארגונומיים - וגם טיפים איך להשתמש בהם נכון;

3577 צפיות
כאבים שכל כך מוכרים לנו, וכעת יש לנו כלים איך להקל על עצמנו, למנוע נזק מצטבר ולמנוע היווצרותם מלכתחילה, עם הקניית הרגלים נכונים וכמה טיפים יעילים להתמודדות עם כאבים בכפות הידיים, האמות והזרועות, וגם מניעת היווצרות טריגר פוינטס (נקודות מעוררות כאב מיופציאלי) באיזור הידיים וכן בצוואר, בשכמות וכד'.

פירוט תרגילים לשיפור טווחי תנועת כפות הידיים, למשתמשים "כבדים" במחשב, לעקרת הבית, לנגנים ומוסיקאים, לעובדים בעבודת ידיים עדינה ועוד.

עזרה ראשונה מעולם הארומתרפיה שניתן לרקוח בעצמנו ולהחזיק בבית למקרה הצורך.

כלי עבודה, כמו מקלדות ועכבר ארגונומיים - וגם טיפים איך להשתמש בהם נכון.


אנו עובדים עם הידיים. מפעילים אותן כמעט ללא הרף ובקצב המהיר של החיים המודרניים, התפתחות הטכנולוגיה שממקדת הכל בלחיצת כפתור או במגע אצבע או יד, ומייתרת תזוזה או פעילות של יתר הגוף. מאמץ רב נופל על הידיים, איזור הראש והצוואר, השכמות, הכתפיים והחזה, ו"מושך אחריו" בעיות נוספות ביציבה, כמו גם באיזורי גוף אחרים.

לא מעט אנשים אף סובלים מהיווצרותן של "נקודות טריגר", נקודות מעוררות כאב מיופציאלי, אשר מחקות מחלות ומעורבות בסבל מבעיות בריאותיות רבות, ולעיתים אף מביאות לביצוע תהליכים רפואיים פולשניים, כמו ניתוחים, ללא הצלחה ואף להחרפה במצב.


מאיפה כאבי הידיים והבעיות הנלוות יכולות לנבוע?

ניהול עבודות ותחזוקת הבית - לעקרת הבית ולכל אחד, שבעצם צריך לנקות את הבית, להכין לעצמו אוכל, ולהתנהל בתוך בית נקי ומסודר, במיוחד אלה שמרותקים אליו בשל החמרות במצב הבריאותי, בשל הגבלה בתפקוד היומיומי - הוא נושא רגיש במיוחד.

כאב כרוני, חולשה, עייפות מתמשכת ותשישות, מקשים מאוד על ביצוע המלאכה ועוד יותר על תחזוקת סביבת מחייה נקיה, מסודרת ונעימה. הידיים הם חשובות מאוד בביצועה, ועליהן נופל עומס כבד, שיכול לא רק להקשות מימוש פעילות זו, אלא גם לגרום לנזק מצטבר, שגם תחמיר את המצב הגופני הכולל, במקביל לקושי שבתחזוקת מקום מחיה נקי ומסודר.

לא מעט בעיות - כאבים ודלקות - נוצרות דווקא בשל העבודה עם עכבר המחשב.

זוית האחיזה, חוסר התזוזה של האצבעות למעט שתיים מסוימות, הזוית שבה מוחזקת היד כולה בשל העכבר שנמצא בצד אחד של הגוף (ללא איזון מהצד הנגדי) ועוד - יוצרים עומס על השרירים, הגידים והמפרקים.

לא פעם, הדבר אף גורם להיווצרות נקודות טריגר (המעוררות כאב מיופציאלי), ולנזק מצטבר, שרק הולך וגורר אחריו בעיות במקומות קרובים בגוף ואחרים.
נקודות אלו יכולות אף להתקבע: נוצרות לא רק נקודות מקומיות, אלא גם כאלה משניות ולוויניות, המקרינות כאב ומוסיפות למורכבות המצב.

כתיבה ממושכת, עבודות ידיים עדינות ומאמץ דומה, יכול לגרום, לאורך זמן, וללא הרפייה ותחזוקה נכונה, לכיווץ שרירים ולעומס מצטבר באיזור - שרק יכול להמשיך ולהתפשט בשל "פיצוי" שאר השרירים באותה קבוצה, או זו המקורבת לאיזור הידיים.

אפשר שהתנוחה בה האדם שרוי, ועוסק במלאכת היד, המחשב או פעילות דומה, המנח של הגוף, גם הוא יכול ליצור את כל הנ"ל, והתכווצות השרירים והנטל שבו הם נושאים, יכול להוביל לבעיות נוספות - מכאבי צוואר (שמשם יכול להיות מוקרן כאב לכל פלג הגוף שמהצוואר ומטה) וגם בחלק שמהצוואר ומעלה- ולהשפיע על היווצרות או החמרה של כאבי ראש, מיגרנות, כאבי פנים ו-TMJ ועד סינוסיטיס), שמוחמר או מתפרץ גם "הודות" לשרירי צוואר, שכמות וכתפיים תפוסים ומכווצים).

לטיפים ועקרונות חשובים הנוגעים למטבח, לעריכת קניות בסופרמרקט, עבודות גינה ועוד;

לפתרונות ארוגונומיים וטיפים שימושיים לעבודה במחשב;

לסרטון תרגילים קצר - לתרגול יומיומי, עם הסבר על הקצב הנכון, שניתן לבצע ליד השולחן או אפילו במיטה למרותקים לה, לחימום,  להרפייה תוך כדי ואחרי העבודה במחשב או בעבודות ידיים בבית, או אפילו למוסיקאים, ולעוד בעלי מקצוע המאמצים את כפות הידיים והאצבעות,

לרקיחת משחה ארומתרפית להכנה ומריחה עצמית שעוזרת לנו;

הכל במאמר המלא באתר שלנו - הקישור למטה.

http://www.fibrocfs.co.il/over-coming-pain-and-exhaustion/77-hand-legs-back-pain-etc/218-hand-pain-stertching-palms.html

תגובות

מיה.
09/05/17 7:44

לא עובד הלינק...

מאותגרי פיברומיאלגיה ו-ME/CFS
מאותגרי פיברומיאלגיה ו-ME/CFS
אנו עצמנו, מאותגרים בפיברומיאלגיה ובתסמונת התשישות הכרונית, ומבקשים לשתף מנסיוננו ומידע שרכשנו, יחד עם מיומנויות שונות ר...