מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

Health 2.0 - עולם האינטרנט וטכנולוגי...

כמוניבלוגיםHealth 2.0 - עולם האינטרנט וטכנולוגיות מידע בתחום הרפואה והמחקרHealth 2.0 - אינטרנט רפואי או מהפיכת הבריאות ב"רשת". מבוא לבלוג

Health 2.0 - אינטרנט רפואי או מהפיכת הבריאות ב"רשת". מבוא לבלוג

12/09/09 23:53
1402 צפיות
שלום לכם.
החלטתי למסד בלוג זה על מנת לחשוף חלק מהקוראים  ואני מקווה שאת רובכם, בפני תחום מסעיר, עשיר בתכנים ובידע, אשר עשוי להשפיע על רבים, בין אם אתם אנשי מקצוע בתחום הרפואה והמחקר ובין אם אתם שייכים לתחום מתוקף היותכם אנשים שמתעניינים בבריאותם ובאיכות חייהם ( מי מאיתנו לא שייך לקבוצה זו ?). 

מדובר  במהפכת התקשורת, המידע וה"רשת" ( ווב) בכל הקשור לתחום הרפואה.
נכון הוא הדבר, שהאינטרנט נמצא במהפכה מתמדת. סה"כ רובנו חשופים לעולם זה במשך מעט יותר מעשור וכיום אנחנו לא יכולים לדמיין את עצמנו ללא כלי זה.
עדיין, למרות המהפכה הרציפה המתרחשת בעולם זה, אנשי מקצוע וטכנולוגיה בתחום, הגדירו את העידן החדש של האינטרנט כ"אינטרנט דור 2" או כפי שהוא נקרא " ווב 2.0 - Web 2.0".
ההגדרה של דור 2.0 לאינטרנט באה מתוך ההבנה שהשינויים שהתרחשו והתגבשו בשנים האחרונות , הן בהקשר ליכולות הטכנולוגיות והן בהקשר לאיסוף המידע ולתקשורת בין הגולשים ברשת, מהוות סוג אחר של אינטרנט שלא היה קיים לפני כן.
עוד לא הספקנו להתרגל למונח Web 2.0 והנה אנחנו כבר שומעים לא מעט זמן על הדור השלישי ברשת, הממשמש ובא. כן, זהו קצב ההתקדמות של הטכנולוגיה והיישומים ברשת.
איך כל זה קשור לרפואה?. קשר ישיר וחזק.
זמן קצר לאחר אותה הגדרה של מהפיכת הדור השני ברשת, החלו להבין אנשי מקצוע שונים , כי קיימת התייחסות ברורה במגזרים וסקטורים שונים לאותה מהפיכה. אחד התחומים שזכו להתייחסות פרטנית הינו עולם הרפואה והמחקר הרפואי. המהפיכה בתחום מכונה מאז : Health 2.0 - רפואה 2.0.
בשלהי שנת 2006, החלו אנשים לשאת בפיהם את אותו מונח של רפואה 2.0 כאשר לאותם אנשי מקצוע וטכנולוגיה העוסקים בתחום היו ברורים מספר עקרונות:
1. יש מקום נרחב וכר פעולה נרחב להשפעת הדור החדש של האינטרנט בתחום הרפואה.
2.קיים סיכוי לא מבוטל שהחל מהדור השני של האינטרנט , עולם הרפואה יקבל ביטוי משמעותי  ב"רשת" .
3. ההשפעה של יישומי הרשת בהתהוותם החדשה, עשויים להשפיע באופן רב ואולי מכריע על מנגנוני הרפואה ב"עולם האמיתי" ועל האינטראקציה בין חולה לרופא, רופא לרופא ( או אנשי מקצוע אחרים) , ארגונים רפואיים- חולים וחולים- חולים.
בשנת 2007, המשיכה ביתר שאת ההתפתחות בענף הרפואה 2.0 כאשר יותר ויותר חברות, ארגונים, ואנשי מקצוע הקשורים לעולם הטכנולוגיה, המחשוב  והרפואה החלו להתייחס באופן רשמי ומעמיק לענף זה. באותה שנה אף התכנס הכנס המקצועי הראשון בארה"ב שיוחד כולו לעולם ה- Health 2.0 .
אני , אישית, התחלתי לעסוק בתחום מימיו הראשונים ( ועוד קודם לכן בעולם ה- Web  וה- Web 2.0 ). את הבלוג הראשון שלי , שעדיין אני מקפיד לעורכו ,התחלתי בשנת 2007 .

אז מה זה בעצם רפואה 2.0?. ואולי השאלה המקדימה יותר הינה מהו בכלל ה- Web 2.0?.
על נושאים אלו בדיוק יתמקד בעתיד הקרוב הבלוג שלי, כאן. אני אשמח לקרב כמה שיותר קוראים  לעולם המופלא הזה, אשר קשור באופן ישיר ואינטימי לעיסוק היום- יומי של כל אחד ואחד מאיתנו :
חיפוש מידע רפואי באינטרנט, ערוצי תקשורת חדשניים בין אנשי מקצוע ובין חולים, ניהול ידע ומידע באופן רציף תוך יכולת הכלה גבוהה יותר של החומר ואו התוכן, סינטוז וקטלוג המידע הרפואי אודותיו אנו מוצפים, שימוש בטכנולוגיות חדשות לטובת המקצוע הרפואי ואו לניהול הבריאות שלנו כ"חולים" או כ"צרכני בריאות" , דרכים ושיטות חכמות לשימור ידע ומידע ושיתופו, ועוד ועוד.

רשתות חברתיות, כן כן, ממש כמו זו שאנו נמצאים בה, אף הן שייכות לאותה מהפיכה. לכן אני מאמין שנכון הוא הדבר ליצור התייחסות מעמיקה לעולם האינטרנט הרפואי בהתהוותו החדשה דווקא ממקום שהוא תוצר שלו.

רשומה זו הינה מבוא והסבר קצר לסיבה ולמניעים שלי להתחיל ולכתוב בלוג נוסף בתחום,ברשת החברתית "כמוני".
ברשומות הקרובות אשתף ביישומים, אתרים, רעיונות, מיזמים כמו גם תפיסות מחשבתיות הקשורות לעולם זה.
אשמח לכל השתתפות , תגובות, הארות והערות.

 

תגובות

למרות שזה כל כך ברור שרפואה 2.0 היא בעלת יתרונות, הצעירים לא רוצים להתעסק עם זה והזקנים לא מבינים איך להתעסק עם זה...
האם יש לך עצות לשיפור זמינות לקהלים שהיו יכולים כ"כ להפיק תועלת מרפואה 2.0 ופשוט עדיין לא כאן...