מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

לרדת במשקל ולהשאר שפויה

21/07/11 12:44
534 צפיות
לאחר שנים רבות בהן השתתפתי בקבוצות תמיכה לירידה במשקל, הקשבתי לאין ספור אנשים שירדו ועלו במשקל וקראתי המוני בלוגים, פורומים ועצות, הגעתי למסקנה שאולי הבעיה שלי היא שאני עסוקה מידי בלשמוע אחרים ולנסות להשליך על עצמי את מה שהם עשו מבלי להבין למה אני נכשלת כל פעם מחדש.
מאז שאני זוכרת את עצמי אני שמנה. נולדתי במשקל של כמעט 5 קילוגרם ומאז המשקל רק הלך וגדל. תמיד הייתי הגבוהה והגדולה ביותר בכל מקום.
כל דיאטה שניסיתי רק הגבירה את תחושת התסכול שלי וההרגשה שאני לא מסוגלת לעשות את זה וגרמה לי לעלייה מסיבית במשקל מיד לאחר נטישת התכנית.
לאחרונה אחותי הקטנה עברה ניתוח שרוול. מאז, היא ירדה כ 25 קילוגרמים והיא מסתובבת מרוצה מתמיד ומאושרת, ואני שהולכת איתה לחנויות הבגדים רק רואה איך המידות ההלו שקיימות שם בחוץ הולכות ומתרחקות ממני ומרגישה כי לעולם לא אוכל לצאת לקנות בגדים מבלי לחוש חרדה שלא אמצא דבר שייראה עליי יפה, או שאולי עליתי במידה מהפעם האחרונה שקניתי בגדים.
כיום אני נמצאת במצב בו אני מחפשת שינוי. רוצה להבין את הגוף שלי טוב יותר. רוצה להרגיש טוב יותר מבפנים ומבחוץ. רוצה להפסיק לחשוב על מה אני אוכל היום מהרגע שאני פוקחת את העיניים ולחשב כמה אכלתי היום כל יום לפני השינה. אני רוצה את החופש הזה להכנס למאפייה מבלי לחשוב שאסור לי להיות שם, לראות תכנית בישול מבלי לחשב את מספר הקלוריות ולהבין שאוכל כזה הוא אסור. אני רוצה לאפות עוגה טעימה ולהינות ממנה מבלי למנוע מעצמי בימים הראשונים ואז לאכול את כולה כאילו אין מחר.
אני רוצה להפסיק להחליף את  תכולת המטבח שלי כל שני וחמישי, כאשר אני מחליטה על צורת תזונה שונה והכי חשוב... אני רוצה לחזור להרגיש בטחון במי שאני, להרגיש סקסית ולהעיף את המשקל הזה שיושב לי מתחת למיטה ואני נמשכת אליו כל יום כמו מגנט ונשקלת, רק כדי לגלות שהמשקל לא זז או עלה בכמה גרמים ולהעביר את עצמי יום של עינויים והלקאה עצמית ולנסות לבנות תכנית אחרת שתגרום למשקל להגיד מספר אחר.

אז איך מתחילים?

תגובות