מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

הבריאות בסכנה? לא עוד!

הגדרת הבריאות בשונה מההגדרות המקובלות והמוכרות, הבריאות באה לידי ביטוי בנוכחותה של האנרגיה.

14/11/11 10:10
1897 צפיות
 
מהי בריאות?

בריאות היא אנרגיה!!!

למילה בריאות יש הרבה מאד הגדרות: הנפוצה ביותר היא מצב של העדר מחלות, באנציקלופדיה ה"אינטרנטית" הידועה כ-"וויקיפדיה" מצאתי את הנסיונות הבאים להגדרת המילה "בריאות" והנה היא לפניכם:

..."בריאות היא שילוב של יעילות תפקודית ומטבולית באורגניזם, הן ברמת המיקרו (רמת התא) והן ברמת המאקרו (הרמה החברתית). בשטח הרפואה, בריאות מוגדרת לרוב כיכולת האורגניזם להגיב ביעילות לאתגרים (למצבי מתח) ולהשיב בצורה יעילה "מצב של איזון" - הומאוסטזיס.

הגדרה מקובלת נוספת למונח בריאות היא זו אשר נוסחה על ידי ארגון הבריאות העולמי (WHO), עוד בשנת 1946 ולפיה: "בריאות היא מצב של רווחה גופנית, נפשית וחברתית מושלמת ולא רק היעדר מחלה" " בשנים האחרונות הגדרה זו שונתה מעט ועתה היא מכילה אף את היכולת לנהל "חיים פוריים מבחינה חברתית וכלכלית." הגדרת ה-WHO זכתה לביקורת לא מעטה והיו שטענו כי לא ניתן כלל להגדיר בריאות כמצב, אלא שיש לראות בבריאות תהליך של התאמה לדרישות המשתנות של החיים ולמשמעות המשתנה שאנו מעניקים להם. על כן, הגדרת ה-WHO, נראית בעיני רבים כמציבה מטרה אידאליסטית ולא כאמירה מציאותית.
בשנת 1974 פורסם בקנדה דו"ח שכותרתו "פרספקטיבה חדשה על בריאותם של הקנדים", הידוע אף כדו"ח לה לונד. הדו"ח מציע ארבעה משתנים לצורך הגדרת בריאות, אותם כינה: "ביולוגיה אנושית", "סביבה", "סגנון חיים" ו"ארגון בריאות". מכאן שבריאות נשמרת באמצעות המדע ומקצוע הרפואה, אולם אף הפרט יכול לתרום לשיפור בריאותו. פעילות גופנית, מניעת השמנה ושמירה על משקל גוף נכון, תזונה מאוזנת, הפחתת מתחים, הפסקת עישון או שימוש בסמים, הן דוגמאות ליכולתו של הפרט לשפר את בריאותו."...
ואני בא ואומר לכם כי ניתן להגדיר את המילה "בריאות" רק במילה אחת!!! והיא: "אנרגיה".
כאשר אתם רואים אדם המהלך ברחוב בהליכה מהירה יחסית לשאר ההולכים, בראש מורם וכתפיים ישרות ועיניו פקוחות ומביטות קדימה, ואם ידבר תשמעו כי קצב הדיבור שלו הוא מהיר וברור, סביר להניח כי תאמרו עליו שהוא אדם בריא לעומת אדם אחר המהלך ברחוב בהליכה איטית, כאשר הראש והכתפיים מוטים כלפי מטה ועיניו עצומות קמעה וקצב דיבורו איטי לא תאמרו עליו כי הוא מקרין את המילה "בריאות"!
מכאן ניתן להסיק כי בריאות היא אנרגיה!!!
אנרגיה מסמלת ומעוררת לפעולה, עם אנרגיה כל דבר בחיים הופך להיות מציאותי ואפשרי!

ומהיכן מגיעה האנרגיה?

בכל היצורים החיים מקורה בתאים. גופנו מורכב ממאות טריליונים של תאים, כאשר בכל תא נמצאים המיטוכונדריונים (המיטוכונדריה בלשון רבים) שזה כמו תחנת-כוח (חברת חשמל...) המייצרת את האנרגיה.
•איכות החיים שלכם מבוססת על איכות החיים של כל התאים שבגופכם.
•עם כמות מספקת של חמצן, כל תא מבצע לא רק את התפקוד הספציפי לו הוא נועד, אלא הוא גם מייצר את הדלק של הגוף,
את ה-ATP (אדנוסין-טריפוספט)

ואם לסיים בהגדרת הבריאות על פי הרמב"ן הרי שבריאות הינה ראשי תיבות לפעולות הבאות:
בולם רוגזו,יפחית אוכלו ויגביר תנועתו!.
על המפתח לבריאות טובה ואיכות החיים של כל תא ותא בגופנו אכתוב בהמשך, בינתיים אשמח גם לקרוא את תגובתכם ודעתכם על הבלוג הזה.

תגובות