מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניבלוגיםכמו שבר ענןהתסכול בלהיות אישה מסורבת גט

מאת רז בר
27/01/12 6:42
810 צפיות
התסכול בלהיות אישה מסורבת גט
 מזה שנתיים וחצי מאז פתחתי דלתי לעולמה של אישה מסורבת אחת. אני מנסה להבין את אי הסדר השולט בבתי הדין הרבני והעליון בכל שנוגע לנשים מסורבות גט.

האישה המסורבת שאני מכירה, מתנהלת כך כבר למעלה משבע שנים. בעלה סרבן הגט מונע מאשתו את הגט המיוחל באופן המאפשר לו להמשיך לעגן אותה לאורך שנים רבות.

צר לי ומתסכל אותי עד מאוד. בתי הדין הרבניים בארץ נותנים לגיטימציה מוחלטת לבעלים רבים (אלפים שכמותם) להמשיך ולעגן נשים ולהחזיקן שבויות. בתי הדין נוהגים בהן בדרכים ניפתלות, מתחמקים מלהכריע, דוחים, מתרצים, לועגים ומבטלים באחת את הנשים ואת הטוענות הרבניות כאילו אינן בעלות צד או דעה.

במאי 2011 אשרה מליאת הכנסת את הצעת החוק (בקיראה טרומית) לפיה אם הוחלט בבית הדין לחייב את סרבן הגט במתן גט וכדי שלא להגיע למצב של כפייה, חובה על הדיינים לקבוע לוח זמנים לדיון בסנקציות נגדו בתוך 30-45 יום ממתן חיוב הגט!

ההודעה הרשמית: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4073914,00.html

הצעת החוק הוגשה על ידי ח"כ עתניאל שנלר בשיתוף עם ארגון "מבוי סתום - למען מסורבות גט". מטרת החוק להביא את הסרבנים למתן גט ולא לאפשר להם להתנהל באורח חיים כפול בעוד האישה אינה יכולה לצאת לחיים חדשים, להקים משפחה ולא להשתקם.

מסורבת הגט שאני מכירה זכתה בפסק הדין (חיוב גט) כבר לפני שנתיםימים. מאז לא חלו נגד הסרבן כל סנקציות. הוא חי את חייו עם אישה כבר 4 שנים ויותר. מסרב לשלם מזונות אישה, מסרב לתת גט והיא נותרה עגונה, חובשת שביס (היא אישה דתית - נשואה) ואינה מותרת לאיש.

ואתם. האם קצתם מכוחו של בית הדין הרבני?

האם תרצו לתת ידכם לטובת הצעקה הנשמעת מפי אלפי נשים עגונות הניצבות שוב ושוב מול דיינים ערלים ואין מוצא?

בבקשה. בואו הצטרפו אתנו אל הקבוצה למען נשים מסורבות גט. יחד נשמיע קולנו למען.  תודה.

להצטרפות:

http://www.facebook.com/groups/355685521110185/?notif_t=group_activity

תגובות

רז בר
רז בר
לא מתפשרת על בינוניות.