מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מאת idit3
31/01/12 14:52
636 צפיות
קצת על עצמי
אני – עידית בר-און, אישה בריאה לחלוטין עד יום הולדתה הארבעים, נשואה ואם לשלושה ילדים – חולה בטרשת נפוצה כבר למעלה משבע-עשרה שנים, משותקת בגפיי, מרותקת לכיסא הגלגלים ותלויה לחלוטין בעזרתם של אחרים. כשקיבלתי את הידיעה ,הייתה הכחשה מצידי שגרמה לי להסתיר את המחלה. רציתי להוכיח ששום דבר לא השתנה ואני עדיין בריאה.היה קשה להסתיר מהילדים ומיתר בני המשפחה.לא ראו עלי שאני חולה,אף אחד לא דמיין לעצמו מה אני עוברת וכמה אני סובלת, מלבד בעלי שהיה שותף לסוד.כשהגוף נחלש ולא יכולתי עוד להמשיך להסתיר, גזרתי על עצמי בידוד מהחברה,פשוט קצבתי לעצמי עונש נוסף שכמובן לא הוסיף למצב הרוח הירוד ממילא.
מאז שאני זוכרת את עצמי ניגנתי בפסנתר.כשהפסקתי, נותר חלל ריק בליבי.ישבתי ובכיתי על מר גורלי, אך החיים הובילו אותי לכתיבה שהתעצמה ומילאה את ליבי במילים,מילים ומילים...שחברו לשירים וסיפורים.איבדתי יכולות שהיו, אך מצאתי את מה שהיה חבוי בתוכי שגרם לי שמחה ומילא את נפשי.חל שינוי מהותי ביחסי למחלה.החלטתי שאם קשה להלחם בא,אנסה לחיות איתה.הרגשתי רצון עז ,להפסיק להסתיר ולהתמודד עם המציאות. יצאתי מביתי והקמתי קבוצת תמיכה לחולי טרשת נפוצה ואנו נפגשים כבר שמונה שנים.מצאתי משמעות לחיי וזו תשובה מוחצת למחלה שרוצה להשתלט עלי אך אני מנסה לא לתת לה. הרגשתי שעם חוסר היכולת הגופנית,חזרתי לאהבתי הישנה,הכתיבה וגרמתי אושר ונתתי תשומת לב לאנשים יקרים. לאט לאט נכנסו לחיי מנגינות אחרות, של תקווה ובחירה בחיים. ביקשתי ליהנות מהרגע בכל יום ביומו על אף הקשיים והעובדה שהחיים השתנו.האמנתי שכל זמן שהמחשבה צלולה והנפש בריאה,יש את התבונה להבחין שבכל הבלתי אפשרי ניתנת הזדמנות לממש חלומות קטנים ואכן,גיליתי בשיקום של טרשת נפוצה את הציור.החלטתי לנסות,למרות שניסיוני בציור הוא מגיל הגן וידי היחידה המתפקדת נחלשה.הצטרפתי לקבוצת מציירים והתחלתי לחוש את הצבעים. צבע האפור ששלט בחיי פינה מקום ללבלוב הירוק,לגווניי הכתום ולכחול העמוק.ענני הדמעות פינו מקום לטיפות הטל שבישרו על יום חדש שנולד.חלומות חדשים חזרו לעולמי.שאיפות קטנות שרציתי להגשים מתגשמות היום מול עיני.הוצאתי חוברת שירים מאוירת והתחלתי לחוש את האושר שבנתינה .בימים אלה אני מוציאה לאור את ספרי "הגילוי" החושף את חיי עם המחלה שפקדה אותי באמצע החיים ואיך משפחה מתמודדת עם מחלה כרונית שנפלה על אם המשפחה.
אשמח לשתף בספר: עידית בר-און

תגובות