מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מאמרים מעניינים

כמוניבלוגיםמאמרים מענייניםלקויות למידה לא מילולית

המונח לקויות למידה לא מילולית מתאר לקות שלרוב מתקשים לאבחן אותה ובין המאפיינים שלה ישנו קושי בתפיסה חזותית, קשיים בתפיסה המתמטית, קושי בחוש המישוש ובהבנה של שפת גוף.

06/02/12 12:32
498 צפיות
 המונח לקויות למידה לא מילולית מתאר לקות שלרוב מתקשים לאבחן אותה ובין המאפיינים שלה ישנו קושי בתפיסה חזותית, קשיים בתפיסה המתמטית, קושי בחוש המישוש ובהבנה של שפת גוף. ילדים שלוקים בלקות למידה לא מילולית לרוב יתקשו להבין את הסובבים אותם ויסתמכו רק על מה שנאמר להם, הם יתקשו לקלוט ניואנסים קטנים וגינונים חברתיים ולכן יתקשו לתפקד בסביבה חברתית. ללקויי למידה לא מילולית יש קושי בציור וכתיבה ויש צורך לעבוד ולשפר את היכולות האלו מהו המקור לליקוי למידה לא מילולי? לקויי למידה לא מילולית נגרם ככל הנראה מפגיעה נוירולוגית בהמיספרה הימנית במוח. מהם הקשיים הקיימים אצל הלוקים? מאחר וקיים קושי בתפיסת מושגים מרחביים ישנה בעיה בתפיסה המתמטית והיכולות נשארות ברמה נמוכה. גם היכולת בהבנת הנקרא והשגת מסקנות נפגעת כתוצאה מהקושי בתפיסה המרחבית. לקות בתפיסה המרחבית מובילה גם לקושי מוטורי שמתאפיין בכתיבה וציור ולאור כל הבעיות האלו הישגיו האקדמאיים של הלוקה בבעיה יהיו נמוכים. לאור הקושי בהבנת ניואנסים ושפת גוף יתקשו אנשים הסובלים מלקויות לא מילוליות לתפקד כראוי בחברה ולהבין את הסובבים אותם דבר שעשוי להוביל לחרדות ולפיתוח התנהגות אובססיבית. אבחון לקות למידה לא מילולית - טיפול פסיכולוגיקשה מאוד לאבחן לקות למידה לא מילולית מאחר והיא מכילה מספר מרכיבים שמשלב גם בעיות רגשיות, גם בעיות מוטוריות וגם בעיות אקדמאיות. ילדים בעלי לקות למידה לא מילולית עשויים להראות בעלי אינטליגנציה גבוהה יש להם יכולות זיכרון גבוהה לצלילים, ביטויים ומילים, חש צדק מפותח, התפתחות מוקדמת של יכולות הקריאה, יכולת מילולית גבוהה, יכולת לניתוח פונטי ותשומת לב . ולצד היכולות המצוינות שלהם נראה כי יש להם קושי במישוש, והישגיהם האקדמאים לקויים בתחום הקריאה הכתיבה והמתמטיקה.

תגובות