מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

השיטה הסודית

כולם שואלים מהי השיטה הכי טובה לשיפור הבריאות. התשובה לכאורה פשוטה: השיטה הסודית, השיטה שגזורה בדיוק לפי מידותיך, צרכיך, סדר היום שלך, טעמך, העדפותיך. רק לכאורה מפני שכדי לתפור את השיטה הזאת יש להשקיע בהיכרות מעמיקה עם ארבע השיטות שאני מציגה בספרי.

14/02/12 17:28
382 צפיות
למה כתבתי ספר?
 כולם שואלים מהי השיטה הכי טובה לשיפור הבריאות. התשובה לכאורה פשוטה: השיטה הסודית, השיטה שגזורה בדיוק לפי מידותיך, צרכיך, סדר היום שלך, טעמך, העדפותיך. רק לכאורה מפני שכדי לתפור את השיטה הזאת יש להשקיע בהיכרות מעמיקה עם ארבע השיטות שאני מציגה בספרי.
 
ארבע השיטות האלה נבחרו לאחר תחקיר ממושך שערכתי במשך עשר שנים. תחילתו בחורף 2001, באותו חודש שבו חרב עלי עולמי, פשוטו כמשמעו. הרופא, הצילומים והביופסיה בישרו לי שחליתי בסרטן. כל אדם מתמודד עם בשורה שכזאת בדרכו. אני, אחרי לא מעט לילות מסויטים וימים מעונים, יצאתי למסע שמטרתו היתה לא רק לתקן את מה שהשתבש בעבר אלא גם לנסות ליהנות עוד יותר בעתיד. הייתי אז בראשית שנות הארבעים לחיי והייתי נחושה בדעתי לבדוק מקרוב ובלי משוא פנים כל שביב מידע. ככל שרעיון מסוים נשמע קשה או מאתגר יותר, וגם מוזר יותר, לפעמים אפילו דוחה, כך מצאתי אותו ראוי יותר לחקירה ולניסוי ואימצתי אותו לפחות לפרק זמן קצר. שילוב של פחד מוות (במשך כמה שנים הייתי בטוחה שאני שומעת מעל ראשי את משק כנפיו של המלאך שבא לקחת אותי), ניסיון חיים מצטבר של פרקטיקה עיתונאית (מגיל עשר) ונטייה מוּלדת להתלהב ולהסתחרר גרם לי לצאת למסע הפרטי הזה בלי עכבות, בלי דעות קדומות ועם תחושה חזקה שאין לי מה להפסיד. הגרוע מכול כבר היה מאחורי.
ספרי החדש "השיטה הסודית" כולל את ארבע השיטות שבלעדיהן, לפי ניסיוני ובחירתי, המסע של כל אדם לעבר הבריאות המיטבית לא יהיה שלם, וגם את השיטה שלי - השיטה הסודית. ארבע השיטות שמוצגות בארבעת הפרקים הראשונים הן אלה שבלעדיהן אי אפשר לסקור באמת את המהפכה שהתחוללה בתזונה במערב במפנה האלף השלישי, והיא חלק מתרבות שלמה: שיטת קינגסטוֹן, שיטת ויגְמוֹרטֶנקוֹ, שיטת צום סוכר והשיטה המצפונית. כל אחת מן השיטות ניסתה בתורה להיענות לאתגרים שבפניהם ניצב מי שרוצה לחיות בתרבות המסוימת שלנו, ליהנות ממנה, וגם לשמור על היקר מכול: בריאות, שמחה ומשמעות.
שיטת קינגסטון פותחה בראשית המאה הקודמת בעיר אדינבורו שבסקוטלנד. השיטה מתונה יחסית ולכן מתאימה למי שמחפשת שביל זהב ומעבר רך מן התפריט המערבי לתפריט בריא.
שיטת ויגְמוֹרטֶנקוֹ פותחה במהלך העשורים האחרונים וממליצה על ריפוי באמצעות אכילת מזון צמחי ללא בישול. היא מתאימה לכול מי שמוכן ורוצה לשפר את בריאותו באופן דרמטי ותוך תקופה קצרה.
שיטת "צום סוכר" היא סוג של חוכמה עממית ומתבססת על הרעיון שמניעת סוכר, אפילו בלי הגבלות נוספות, ולו גם לתקופה של חודש בלבד, מחוללת נפלאות.
השיטה המצפונית צברה את עיקר כוחה בעשור הראשון של המאה ה-21. בבסיס השיטה מונח הרעיון שמי ששומר על כדור הארץ, על זכויות הפועלים וזכויות בעלי חיים מיטיב גם עם עצמו ועם בריאותו. לכן מי שמקטין את טביעת הרגל האקולוגית שלו משפר גם את חייו. דיאטת מצפון היא אם כןפתרון מצוין גם לחובבי בעלי חיים וגם למי שמעוניינים באורח חיים מוסריובדרך חדשה, קצת שונה, להרזיה.
 
הספר שלי על חמשת פרקיו - חמש שיטות ומאה כללים - מציג את ארגז הכלים השלם ליצירת השיטה הסודית שמותאמת לכול אישה ואיש. במהלך השבוע הקרוב אני ב"כמוני" גם כדי לתמוך ולייעץ בכול מה שכרוך במעבר לאורח חיים לפי חמש השיטות אבל גם ובעיקר כדי לשמוע וללמוד

תגובות