מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניבלוגיםרפואה משלימה – רפואה מושלמת?

הרפואה המשלימה מבוססת או שואבת מתרבויות המזרח העתיקות, הקושרות באופן הדוק בין גוף ונפש ומייחסות להעדר איזון בניהם את הסיבות למחלות.

מאת חוגי
28/02/12 10:53
595 צפיות
רפואה משלימה – רפואה מושלמת?
רפואה משלימה - כשמה כן היא רפואה זו משלימה את הרפואה המערבית. הרפואה המשלימה מבוססת או שואבת מתרבויות המזרח העתיקות, הקושרות באופן הדוק בין גוף ונפש ומייחסות להעדר איזון בניהם את הסיבות למחלות. אף שהרפואה המערבית מאמצת בהדרגה, לא בלי ספק והיסוסים, את שיטותיה של הרפואה המשלימה, עדיין יש רופאים הרואים בה סוג של רפואת אלילים, מאחר שאינה מבוססת על שום מתודה מדעית, פיזיולוגית מובנית, העשויה להסביר גורמים למחלות שונות. רפואה משלימה היא השם המשותף, הכולל לשיטות טיפול המבוססות על ההנחה, לפי המצב הפיזי מבטא ומשקף את המצב הנפשי, הרגשי והמנטאלי חלק מהשיטות מבוססות על מגע פיזי (שיאצו,טווינה, רפלקסולוגיה ועוד), חלק על שימוש במכשירים שונים (דיקור סיני) על תמציות שונות (פרחי באך, הומיאופתיה) חלק על שיטות אנרגטיות שונות ( דמיון מודרך הילינג, רייקי) ועוד. רפואה משלימה מעודדת תהליכים פנימיים של מיצוי האנרגיה הכלואה, לא אחת רדומה, בגוף ומאפשרת מיצויה על-ידי שחרור חסימות וחסמים שונים. אף שלא תמיד, לא בכל שיטה, ניתן להוכיח את הבסיס ה"מדעי", במירכאות ובלעדיהן, לאופן שבו הרפואה המשלימה עובדת ומשפיעה על הגוף ועל הנפש, עדויות של מופלים רבים לא מותירים מקום לספק על אודות יעילותה והעדר תופעות לוואי בה. שמות המבטאים מהות רפואה משלימה מוכרת כרפואה הוליסטי, משולבת, טבעית, מונעת, אלטרנטיבית ועוד. כל שם מבטא מהות. בניגוד לרפואה המערבית המתייחסת באופן ממוקד ונקודתי גורם הכאב או המחלה, הרפואה המשלימה נדרשת אל האדם כאל מכלול של גוף ונפש ותולה את הגורמים ואת הסיבות למחלה בהעדר איזון או בהפרתו. זה מכבר הוכרה רפואה משלימה כרפואה לגיטימית ומקובלת וקופות החולים השונות מעניקות למבוטחים בהן אפשרות ליהנות מסדרת טיפולים מדי שנה באחת מהשיטות שהם בוחרים בה. רפואה רגילה או רפואה משלימה העיקר שתהיה בריאות שלמה לכולנו!

תגובות

חוגי
חוגי