מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניבלוגיםמדיטציה – לגוף ולנפש

סגנון החיים בחברה המודרנית והמערבית מכתיב לנו מציאות אינטנסיבית של לחצים כלכליים, עבודה מאומצת, אווירה תחרותית ורדיפה מתמדת אחר החומר.

מאת חוגי
08/03/12 12:48
673 צפיות
מדיטציה – לגוף ולנפש
דווקא מתוך העולם הגשמי והתובעני הזה, התפתח אצל אנשים רבים הצורך בחוויות רוחניות ובמסע אישי לגילוי האמת הפנימית שלהם. המדיטציה הינה שיטת עוצמתית להרפיית הגוף והנפש כאחד. דרך המדיטציה יכולים אנשים לשלוט בתודעתם ולטהר את גופם מאנרגיות שליליות ומחשבות טורדניות, המאפיינות את אורח החיים הלקוי שלהם. כיום יותר ויותר אנשים משתלבים בסדנאות ובחוגי מדיטציה שונים, במטרה להקנות לעצמם דרך חיים חדשה ואיכותית יותר. סדנאות מדיטציה – יתרונות: בעולם קיימות מאות טכניקות לתרגול מדיטציה, שמקורן, לרוב, מתרבות המזרח הרחוק. בכל הטכניקות למיניהן המטרה היא כמעט זהה – ליצור איזון והרמוניה בין הגוף לבין הנפש. • במהלך תרגול המדיטציה מנוטרל האדם מכל מחשבה, רגש או פעולה, עובדה המאפשרת לו להגיע לרגיעה ולשלווה נפשית. מחקרים שבוצעו בתחום העלו כי אנשים המתרגלים מדיטציה באופן קבוע מצליחים להתגבר על מתחים נפשיים, פחדים וחרדות. • המטרה המרכזית בסדנאות אלו היא להנחות את המשתתפים לתרגל מדיטציה כדרך חיים – בבית, בעבודה ובכל מקום אחר, כשהמטרה היא לנהל באופן שגרתי אורח חיים רגוע, שליו ואיכותי יותר. • היכולת להתנתק ממחשבות שליליות ולהתבונן על עצמנו מבחוץ, היא שמאפשרת את ההתקדמות והתפתחות החיובית שלנו בתחומי החיים האחרים – קריירה מקצועית, לימודים אקדמאיים,יחסים וזוגיות, חיי משפחה, יחסים בינאישיים וכו'. המחקרים מלמדים כי אנשים שעושים מדיטציה באופן שגרתי, משפרים את היכולות הקוגניטיביות והאינטואיטיביות שלהם באופן ניכר. עובדה המאפשרת להם להגיע להחלטות נבונות יותר ולבצע שינויים חיוביים בחייהם. סדנאות וחוגי מדיטציה פזורים בכל הארץ. כל אחד יכול למצוא את טכניקת המדיטציה, שמתאימה לאופיו ולרצונותיו האישיים. המטרה של כל משתתף פוטנציאלי בסדנת מדיטציה היא לפתוח דף חדש ולהתמודד טוב יותר עם אתגרי החיים, המאפיינים את העידן המודרני.

תגובות

חוגי
חוגי