מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

תיאבון בריא - אפשר לאכול אחרת

כיצד תכנים שיווקיים ופרסומות משפיעים על הדימוי העצמי של הילד וכיצד הורים יכולים לתווך ולאפשר שיח ביקורתי על התכנים האלה, באופן שיטפח דימוי חיובי.

03/05/12 18:13
911 צפיות
ונעבור לפרסומות...
לכולנו כבר ברור, במידה זו או אחרת, כי עולם הפרסום והתקשורת מנהל לא רק את הבחירות הצרכניות שלנו, אלא מתווה התנהגות ודעת קהל במעגלים רחבים הרבה יותר. השפעת המדיה על הדימוי העצמי, ושל נשים בפרט, נבדקה כבר במחקר בשנת 2006 אשר הראה כי חשיפה לפרסומות המציגות דוגמניות רזות מעצימה את אי-שביעות רצונן של נשים מגופן ומשפיעה על התנהגויות האכילה שלהן. לאחרונה פורסם, באופן לא מפתיע, כי חשיפה מוגברת לפרסומות מקושרת בעליה לסיכון להשמנת יתר אצל ילדים.  בעידן בו החשיפה לתכנים פרסומיים בטלויזיה ובפלטפורומות אחרות, באופן גלוי או סמוי, היא כה גבוהה ולעיתים בלתי מפוקחת, חשוב לעבוד בצורה פרואקטיבית עם ילדים על מנת לזהות המסרים השיווקיים, להבחין בין מאמץ לשיווק מוצר ובין קידום תוכן אחר, ולסייע להם לסייג את ההשפעה על הערכתם והדימוי העצמי שלהם. עבודה משותפת של הורים, מחנכים, מטפלים וילדים, לפיתוח מודעות וראייה ביקורתית למסרים העוטפים אותנו מכל עבר - תסייע בביסוס החוזקות של הילד ודרכה ניתן גם לאתר חששות, מחשבות ורגשות שלו כלפי עצמו, לעודד אותו להתבונן ולבטא, ולאפשר קבלה עצמית וטיפוח כשרונותיו ויכולותיו בכל התחומים, גם בתחום האכילה. רוצים לדבר על זה עם הילדים כבר היום? רעיונות לפעילויות מותאמות לפי גיל, כאן.   

תגובות