מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניבלוגיםיומן מסעבדיקה 4 - מיפוי כליות

מאת ADRT
24/06/12 20:50
770 צפיות

 

בהפניה למיפוי כליות רשום בכותרת – רפואה גרעינית, לא מרתיע בכלל. לאחר מכן אף משתמשים במילה איזוטופ ואני כבר חושב אם להביא מסיכת אב"כ לבדיקות או לא ואז נזכר שלא החלפתי מסכות וכנראה שהגיע הזמן. אבל אל דאגה הכל בשליטה לאחר קביעת התור אתה מקבל דף הנחיות במייל שנועד להרגיע ולהסיר כל דאגה מליבך וכך כתוב במסמך (בסוגריים הוספתי הערות והבהרות)

בדיקת מיפוי ספקט כליות (לא סתם מיפוי, ספקט!!)

(זה מתחיל בהסבר כללי של הבדיקה)

מיפוי היא בדיקת עזר רפואית מתחום הדימות, המשלבת רפואה גרעינית עם אמצעי הדמיה מתקדמים הבדיקה מתבצעת ע"י רופאים מומחים ברפואה גרעינית (ח'ברה אולי תרגיעו עם המילה הזו גרעינית )

לצורך הבדיקה נעשה שימוש בסמנים רדיואקטיביים הנוטים להתרכז באברי גוף מסוימים ובחלק ממערכות ורקמות הגוף (מה זה ??? רדיואקטיבי מתרכז בגוף שלי)

הסמנים הרדיואקטיביים פולטים כמות מזערית (מה זה מזערית אפשר לכמת את זה ?) של קרינה רדיואקטיבית של קרני גאמה

הקרינה נקלטת ומצולמת ע"י מצלמה גרעינית מיוחדת (לא דיברנו על השימוש במילה הזו , גרעינית)

(ואז עוברים לתיאור הבדיקה)

מיפוי כליות ספקט הוא הליך קצר ולא פולשני (תודה, באמת) שמתבצע במכון לרפואה גרעינית (שוב גרעינית ?)

טרם הצילום יש להחדיר לגופו של הנבדק את הסמן הרדיואקטיבי באמצעות הזרקה ישירה לוריד (חזור שנית ) מאחר וכמות החומר הרדיואקטיבי המוזרק לגוף קטנה מאוד הוא אינו גורם לתופעות לוואי מיוחדות (ולתופעות לוואי לא מיוחדות ?) אם כי ייתכנו תסמינים קלים הכוללים פריחה בעור או גרד (או זנב)

גם לאחר הזרקת הסמן הרדיואקטיבי הנבדק אינו פולט קרינה בשיעור מסוכן (אבל הוא פולט קרינה  ?) ולכן ניתן לשהות במחיצתו בזמן המיפוי. יחד עם זאת מומלץ כי נשים בהריון יימנעו ממגע גופני ממושך עם הנבדק במשך השעות הראשונות שלאחר הזרקת הסמן(אל תדאג אין קרינה אבל בוא לא ניקח סיכון)

אז אחרי שקראתי והפנמתי ונרגעתי הגעתי לבדיקה , הזריקו לי את הקרינה הרדיואקטיבית ישר לווריד ואמרו לי לחזור בעוד שלוש שעות או לחכות בחדר המתנה מיוחד ומופרד למוזרקים. בחדר של המזכירה יש שירותים ועליו יש פתק שמבקש מאנשים שקיבלו זריקה לא להשתמש בשירותים אלו אלא בשירותים הנמצאים בחדר ההמתנה. אז אין חשש מקרינה אבל יש חדר המתנה נפרד, שירותים נפרדים, מרגיע. ואז נכנסתי לבדיקה, הטכנאית לא בחדר איתי היא מעבירה הוראות דרך המיקרופון מאחורי חלון משוריין ומאובטח. אתה שוכב על משטח, ידיים מאחורי הראש ונדרש לא לזוז ב 10 – 15 הדקות הקרובות כששני לוחות ענקיים יקיפו אותך ויצלמו אותך מכל זווית אפשרית.

 להוציא את החשש שהלוחות יעשו ממך סנדביץ טעים אתה די משתעמם ומסתבר ש 15 דקות (לא של תהילה) הם המון ,המון זמן ולשכב בלי לזוז זה מאוד קשה.

פה אני רוצה לפנות ללב של מנהלי המכונים האלו אם כבר אני שוכב על הגב , בלי לזוז אפשר לפחות לקשט את התקרה, איזה תמונה יפה, מסך משהו להתעסק אתו .כמה פעמים אפשר לספור ארבעה גלאי עשן או לנסות למצוא סדקים בתקרה

לאחר סיום הבדיקה ממתינים 20 דקות עד לקבלת דיסק (נוסף בקרוב ייצא  אוסף )וסיסמה לאינטרנט שם יתפרסמו התוצאות

בדיקה חמישית הסתיימה- ממתינים לתוצאות

תגובות