מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

המרכז הישראלי לייעוץ תרופתי

כמוניבלוגיםהמרכז הישראלי לייעוץ תרופתיתרופות לטיפול בכולסטרול וכאבי שרירים

תרופות לטיפול בכולסטרול וכאבי שרירים

תרופות להורדת כולסטרול הינן נדבך חשוב בטיפול במחלות לב. לתרופות אלו תופעת לוואי נפוצה של כאבי שרירים. בפוסט זה אנו נסקור את מורכבות העניין ואת הפתרונות הזמינים.

413 צפיות

 

הטיפול התרופתי להורדת כולסטרול הנו חשוב ביותר. הורדת רמות הכולסטרול בדם תורמת לירידה משמעותית בסיכון להתקף לב ואף לשבץ מוחי. התרופות הנפוצות ביותר להורדת כולסטרול, שייכות לקבוצת הסטטינים ובכללן: סימבסטטין, פרבסטטין, אטורוסטטין ועוד. הבעיה מתחילה עם תופעות הלוואי של התרופה. לקבוצת הסטטינים מספר תופעות לוואי שהנפוצה ביותר היא – כאבי שרירים. הכאבים יכולים להופיע בשריר מסוים או בכמה קבוצות שרירים יחד. כאבים אלו פוגעים מאוד באיכות חייו של המטופל שלעיתים, אינו משייך כלל בין הכאבים לבין אותה תרופה נגד כולסטרול. לאחר שזיהינו כי הכאבים הינם תופעת לוואי לטיפול התרופתי יש לשקול מה עושים כעת. ישנן מספר אפשרויות לפעולה כגון: הורדת מינון התרופה, החלפת התרופה או שינוי אחר בטיפול התרופתי שכן ישנן תרופות אחרות המעצימות את תופעות הלוואי של הסטטינים. החלטה נכונה בעניין דורשת ייעוץ תרופתי מעמיק אשר, בסופו, יכול הרוקח הקליני להמליץ לרופא על השינויים הדרושים בטיפול התרופתי. אגב, השיפור בכאבים ובאיכות חיי המטופל יורגש תוך ימים אחדים. השימוש בתרופות בעידן המודרני גובה בחובו סיבוכים מורכבים. ריבוי התרופות, ריבוי הרופאים וקוצר הרוח והזמן של מערכת הבריאות, מובילים לטיפול תרופתי לא יעיל ולא ידידותי למטופל. ייעוץ-תרופתי מקצועי בא לסייע למטופל בדיוק בנקודה חלשה זו. מטרת הייעוץ התרופתי לשפר את הטיפול ולאפשר למטופל לחיות בשלום עם תרופותיו. ייעוץ-תרופתי ניתן על-ידי רוקח קליני, מומחה לטיפולים תרופתיים.

תגובות