מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

סוכרת מחוויותיה של אישה

מאת פיפוש
01/12/12 20:17
855 צפיות

היה יום מדהים היום ואני מקווה שכווווולם היו בחוץ ונהנו ממנו. התעוררתי בבוקר, פתחתי את כל החלונות כדי שיכנס חום פנימה ויצאתי החוצה עם ארוחת הבוקר לאכול בחצר. אח"כ הלכנו להאכיל את החיות, יש לנו סוס, תרנגולים, עיזים, כבשים ושרקנים. כולם קיבלו אוכל ויצאנו לטייל קצת בשטחי הגידול.  נשמתי אויר צח ונקי והרגשתי איך השמש משזפת אותי ואיך הגוף שלי מתחמם רק מהשמש. גם אתמול היה יום מדהים אבל אתמול בחרתי להשתתף ביום עיון של האתר eatwell.co.il בתיאטרון גבעתיים ושל הוצאת הספרים פוקוס. נושא יום העיון היה "רופאים מדברים בריאות" והשתתפתי בשלוש הרצאות, האחת על היפנוזה ברפואה השניה על הסטרס והשלישית על גנטיקה ותזונה מה חשוב יותר. שלושת ההרצאות היו מצוינות אבל לשניה יותר התחברתי. דר' יקיר קאופמן היה מצויין וכל הנושא מאוד דיבר אלי. אין ספק שכשרופא טוען כי החולה שמגיע אליו  הוא אינו מגיע אליו רק עם המחלה, כי לזה הוא קורא סימפטום, הוא מגיע אליו כבנאדם עם מיכלול, גם של התנהגות וגם של אורח חיים ויושב איתו שעתיים. דר' קאופמן חוקר את הקשר בין סטרס לבין מחלת האלצהיימר אבל היום ברור לכולם כי גם מחלת הסוכרת נכללת בין המחלות שפורצות כתוצאה מסטרס. מנגנון הסטרס שעובד בגוף שלנו הוא מנגנון שמתחיל ב- Mind ומה זה ה- Mind ? רגשות, מחשבות, אמונות, רצונות, תאוות ועוד. כאשר המיינד משתנה, מתעצם, עובד קשה מידי, זה מיד משפיע על הגוף. היום ניתן לראות זאת בצילומי מוח On line, המוח ובמיוחד המערכת הלימבריט שבתוכו שאחראית על הרגש, משתנה מיד. היא משפיעה על מערכת העצבים ומשם על כל מערכת הגוף, עד רמת התא. במקום שהתאים שלנו יפעלו כל אחד בתחומו, הם נכנסים למגננה נגד הסטרס. כל שינוי במערכת הלימביט משפיע מיד על ההפיטיזה ומשם על המערכת האינדקרינולוגית שהיא המערכת ההורמונלית שלנו. כל מנגנון הסטרס עובד דרך הקורטיזול והאנדרנלין. השני עובד יותר במידי והראשון נכנס לתאי הגוף ומתחבר לקולטן ומשם משפיע על ה- DNA. מכאן שהתא משנה את תפקודו ומפנה את הכוח שלו למצבי סטרס קיצוניים. ככל שהסטרס חזק יותר ונמשך יותר זמן אז הבלאי על הגוף גדל ו"המנוע" נשחק.

הפיתרון - גם אם המחלה כבר התפרצה הפיתרון הוא לשמור על Well Being גבוה וכך הסטרס ירד. הסטרס מעלה את רמות הסוכר, מגביר את המחלה לעוצמות גבוהות יותר, מעלה את כמות התרופות ולטווח ארוך  יכול להוסיף עוד מחלות כמו יתר לחץ דם ועוד.

אם כולנו כבר יודעים שהכל בראש אז זה הופך את העניין לקל יותר, זה אומר שאנו יכולים לשלוט במחשבות שלנו, ברגשות שלנו וכו' אנחנו יכולים לבחור לנהוג אחרת וכך להתגבר על הסטרס.

ותיזכרו איך פתחתי את הבלוג היום, נקודה למחשבה!

תגובות

פיפוש
פיפוש
אני בזוגיות, לא נשואה, עדיין ללא ילדים, מאושרת, אה - ומתגוררת במושב ליד קרית מלאכי