מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

ייעוץ ותמיכה רגשיים לבני משפחה של חו...

01/02/13 2:43
949 צפיות
המשפחה כעוגן של החולה

יום המשפחה בפתח ואין הזדמנות ראויה מזאת לדבר על התפקיד החשוב שממלאת המשפחה בטיפול בחולה.

טיפול בבן משפחה שהפך להיות סיעודי או מוגבל תפקודית עלול להיות אינטנסיבי ומורכב הן מהבחינה הפיסית והן מהבחינה הרגשית ומצריך תעצומות נפש רבות.

המשפחה המטפלת נדרשת להתמודד עם דילמות רגשיות רבות ולהשקיע מזמנה וממרצה בגיוס משאבים שונים לצורך הטיפול האינטנסיבי בקרובה.
בני משפחה (ילדים, בני זוג) יכולים לחוש לעיתים קריסה תחת נטל הטיפול עקב המעמסה הפיסית והנפשית.
לצד המסירות, הרגישות והאתגר שהם חשים כלפי הטיפול באהובם הם גם חשים לעיתים תלישות ובלבול מול המערכות השונות, צימאון לקבלת מידע או הצפת מידע ללא התוויה וקושי בהתמודדות עם דילמות שונות, עומס בשל ריבוי התפקידים.

למשל דור הסנדווביץ שצריך לחלק את זמנו בין הטיפול בהוריו החולים לצד הטיפול בילדיו הקטנים, לנהל חיי משפחה, לעבוד וכו'. חש לעיתים היפוך תפקידים וקושי לתמרן בין המטלות השונות שמונחות על כתפיו.
 

בני זוג שמטפלים ביקיריהם חשים לעיתים חוסר אונים כשבן זוגם מאבד מכוחו והופך להיות תלוי בהם בעוד שהם  עצמם בגיל מתקדם. לעיתים נוכח השינויים שעובר החולה אנחנו מוצאים אצלם תחושה של אבל ואובדן עקב התפקודים הרבים שמאבד החולה, תחושה של שחיקה ורגשות אשמה לאור זאת.

בתוך המשפחה אנחנו יכולים למצוא לעיתים חילוקי דיעות סביב אופן הטיפול בחולה, חלוקת התפקידים בתוך המשפחה וחלוקת הנטל. הללו מושפעים גם במידת ואיכות המשאבים שיש לכל משפחה בין אם זה מהבחינה הכלכלית או הרגשית. הדבר משפיע על מרקם היחסים בתוך המשפחה ומאיים לעיתים על לכידותה ושלמותה.

 

קבוצות תמיכה וירטואליות/אינטרנטיות - משאב חשוב וחיוני חוצה גבולות:

קבוצות תמיכה אינטרנטיות הנן אמצעי נגיש וחיוני ומאפשרות לאנשים מכל קצוות הארץ לקחת בהן חלק.

הפורום האינטרנטי פונה לקהל רב גוני ומאפשר לו לקיים שיח חשוב ומשמעותי על דילמות שונות ולקבל תמיכה, ייעוץ והכוונה הן מאנשים המתמודדים עם בעיה דומה והן מאנשי מקצוע שונים.

העובדה שמדובר בכלי שהנו נגיש ולא תלוי מקום וזמן הופכת את ההשתתפות לנוחה מאוד.

אנחנו שמחים לגלות שיש היום יותר מודעות והיענות מצד אנשים לקבוצות תמיכה וירטואליות והן פונות לאנשים מכל שכבות האוכלוסייה ומעמד סוציו אקונומי.

האפשרות של לשמור על אנונימיות מהווה נדבך חשוב בשימוש בכלי זה.

לציין  שבפורום האינטרנטי ניתן לפגוש "אחים לצרה" ולקיים אתם דיאלוג וכן לקבל ייעוץ והכוונה מצוות רב מקצועי.

אני מאחלת לכולכם יום משפחה שמח ומזמינה אתכם להסתייע בפורום "בני משפחה" , להעלות שאלות, התלבטויות, דילמות שונות ולשתף את האחרים.

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תגובות

ורד עזריאלי
ורד עזריאלי
עובדת סוציאלית קלינית ופסיכותרפיסטית. בעלת ניסיון רב בתחום האונקולוגיה ובריאות הנפש. כיום עובדת כפסיכותרפיסטית בעמותת ...