מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

רגע לפני שמתחילים

כמוניבלוגיםרגע לפני שמתחיליםמשפטים שלא כדאי להגיד לאדם היושב בכסא גלגלים...

משפטים שלא כדאי להגיד לאדם היושב בכסא גלגלים...

14/06/13 9:11
1481 צפיות
משפטים שלא כדאי להגיד לאדם היושב בכסא גלגלים...

 

לא משנה כמה זמן אתה נמצא בכסא גלגלים, רוב הסיכויים שתישאל בשלב זה או אחר דברים מוזרים ומטורפים. לאנשים יש נטייה להתנהג מוזר כאשר הם נמצאים ליד דברים שונים מהם, במיוחד כסאות גלגלים. חלק מהדברים שנאמרים יכולים להיות מגוחכים, אך חלקם הגדול עלול להיות פוגעני. זאת רק רשימה חלקית של הדברים שאנשים בכסא גלגלים "רגילים" לשמוע:

 


תאט..אתה תקבל דוח על מהירות-תשתדלו לא להשוואות אותם לרכב בעל 4 גלגלים. ברגע שאתם רואים מישהו בכסא גלגלים ויש לכם דחף בלתי נשלט להגיד את המשפט הזה, תזכרו שני דברים: זה לא מצחיק וגם לא מקורי..


 


 מה קרה לך?- ישנה דרך מנומסת לשאול את זה, אבל אי אפשר להיכנס לשם מבלי להכיר את הבן אדם קצת לפני.


 


באיזו מהירות הדבר הזה נוסע?-זאת שאלה שאנשים בכסא גלגלים ממונע שומעים באופן קבוע. זאת מעין שיחת חולין כמו מזג האויר, אך האנשים שומעים אותה לעיתים קרובות מדי.


 


האם אתה מכיר אותה/אותו...היא/הוא גם נמצאים בכסא גלגלים-העובדה שהאדם יושב בכסא גלגלים לא אומרת שהוא מכיר את כל האוכלוסיה שמתניידת בצורה כזאת.


 


האם בן/בת זוג שלך גם בכסא גלגלים?-השאלה הזאת מייצגת רעיון מיושן שלא תקף לגבי רוב האנשים בכסאות גלגלים. רק לידע כללי, זוגיות בין שני אנשים בכסאות גלגלים קורת רק ב-15% מהמקרים..


 


אני מעדיף למות מאשר להיות נכה-כל אחד רשאי להרגיש כך או אחרת, אך כנראה זה לא רעיון טוב לחלוק את זה עם מישהו עם מוגבלות.


 


אתה נראה טוב מדי בשביל להיות בכסא גלגלים-תזכרו, יופי ניתן למצוא בכל מקום, אפילו בכיסא גלגלים. אם אנחנו יכולים ללכת על הירח, אפשר להיות אדם אטרקטיבי בכיסא גלגלים.


 


כל הכבוד לך!-אולי אחד הדברים היותר הזויים שנאמרים לאדם בכסא גלגלים על כל דבר שהוא עושה, כמו לצאת מהרכב או לעשות קניות לבד.


 


אני יכול לשאול שאלה אישית?-זה בעצם משפט פתיח לשאלה העיקרית האם אדם שיושב כסא גלגלים יכול לקיים יחסי מין...זאת שאלה מאוד אישית ואם אינכם מכירים את האדם לעומק ולא קרובים אליו, אין מקום לשאלה זו


 

אז פעם הבאה שאתם נתקלים באדם היושב בכסא גלגלים תזכרו דבר אחד: הוא עדיין אותו אדם כמוני וכמוני והדבר היחיד ששונה בינינו הוא הדרך בה אנו מתניידים ממקום למקום....

תגובות

אנה רייזמן
אנה רייזמן
אחות מוסמכת במחלקה לשיקום נוירולוגי, תל -השומר