מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

רציתי איכות חיים – והפכתי למוגבל

כמוניבלוגיםרציתי איכות חיים – והפכתי למוגבלרציתי איכות חיים – והפכתי למוגבל

לפני כחמש שנים החלטתי לעבור ניתוח להשתלת מפרק ירך מלאכותי. נאמר לי שהמשתל הטוב והמתקדם ביותר הוא מסוג ASR של חברת Depuy, היא חברת בת של ג'ונסון אנד ג'ונסון. כבר מספר חודשים לאחר שהושתל לי המפרק התחלתי לחוש בכאבים ברגליים שהתעצמו.  אני סובל מהכאב כבר למעלה משנתיים. ההשלכות והנזקים שנגרמו לי כתוצאה מהמשתל הפגום עצומות. בקרוב אצטרך לעבור ניתוח נוסף להחלפת המפרק הפגום, דבר שישבית אותי למספר חודשים נוספים, ישבש את חיי ויפגע בפרנסתי.             

מאת moti40
30/06/13 15:38
363 צפיות

לא האמנתי שניתוח פשוט לכאורה יכול לגרום לי לסבל כה גדול. לפני כחמש שנים החלטתי לעבור ניתוח להשתלת מפרק ירך מלאכותי, בעקבות שחיקה טבעית שנגרמה לי במפרק והקשתה עליי את התפקוד היומיומי. לאור היותי שף במקצועי, ידעתי כי הניתוח ידרוש ממני תקופת החלמה לא קצרה בבית, שיקום והעדרות מהעבודה. עם זאת, דווקא בגלל שעבודתי כרוכה בשעות רבות של עמידה על הרגליים, החלטתי לבצע את הניתוח, בתקווה שלאחר תקופת ההחלמה אוכל לשוב לתפקוד מלא. לאחר שהחלטתי על מקום הניתוח, נחשפתי לראשונה למפרק הירך המלאכותי מסוג ASR של חברת Depuy, היא חברת בת של ג'ונסון אנד ג'ונסון. נאמר לי שזה המשתל הטוב והמתקדם ביותר, הדבר הבא בשתלים, שיבטיח לי איכות חיים טובה וחזרה לתפקוד מלא, לאורך שנות חיי הבאות. מי יכול היה לנבא שהשתל הזה דווקא ישבש את שגרת החיים שלי ואת היכולת שלי לתפקד כאחד האדם?

 

הניתוח עבר בהצלחה, ולאחר מספר חודשים חזרתי לעמוד על הרגליים. לתדהמתי גיליתי לאחר הניתוח כי מקום עבודתי, בו עבדתי כשף בשנים האחרונות, החליט לפטר אותי בשל העדרותי ותקופת ההחלמה הארוכה שנדרשה לי בעקבות הניתוח. למרות הקושי והתסכול, החלטתי להסתכל קדימה, מתוך תקווה שכעת, עם המשתל החדש, אוכל למצוא עבודה נוספת ולתפקד בה כמו שצריך.  אך לא כך היה. כבר מספר חודשים לאחר שהושתל לי המפרק התחלתי לחוש בכאבים ברגליים שהתעצמו. לא הבנתי מה קורה לי, איך ייתכן שלאחר תקופת החלמה ושיקום, עם מפרק ירך חדש, אני לא מצליח לתפקד?

 

לפני מספר חודשים קיבלתי מכתב מקופת החולים שלי, בה נדרשתי להגיע לבדיקות לרופא אצלו נותחתי, בשל משתל הירך שהושתל בי. זו הפעם הראשונה בה נודע לי כי התגלו בעיות במפרק המלאכותי, והפעם הראשונה בה בעצם הבנתי את מקור הכאבים ברגליי. הבנתי שנעשה לי עוול. חיפשתי למי לפנות שיוכל לעזור לי והגעתי למשרד עו"ד אבי אלרום ושות', המייצג רבים מנפגעי פרשת משתל ה-ASR בישראל, שבחרו להגיש תביעה משפטית כנגד חברת הבת של ג'ונסון אנד גונסון - Depuy, בשל הנזק שנגרם להם כתוצאה מהשתלת מפרק הירך בפגום בגופם.

 

בנתיים הכאב ממשיך להתעצם ואני סובל ממנו כבר למעלה משנתיים. ההשלכות והנזקים שנגרמו לי כתוצאה מהמשתל הפגום עצומות. הפכתי מוגבל בתפקוד היומיומי, אני, אדם צעיר ובריא בגילאי הארבעים, שתמיד הייתי פעיל ועובד עבודה פיזית, גיליתי שעליי להעזר במקל הליכה. הרגשתי כאילו הזדקנתי בבת אחת בשלושים שנה. כמובן שלא סיפרתי לאף אחד במקום עבודתי על הפגיעה והקושי, בשל החשש והפחד שמא אפוטר שוב. כך, אני ממשיך להעמיד פנים שהכל בסדר ולהגיע לעבודה מדי יום, כשבפועל בפנים אני רוצה לזעוק את התסכול והכאב שרק ממשיך להתעצם. בשבועות האחרונים הכאב כה חזק ובלתי נסבל, עד שעליי לטול באופן קבוע משככי כאבים.

 

כאשר חזרו תוצאות הבדיקות שהתבקשתי לבצע, נאמר לי בביקורי האחרון אצל הרופא שהשתיל לי את המפרק, כי התוצאות מדאיגות ומצביעות על כך שהמשתל הפגום שבגופי מסכן את בריאותי, ולכן עליי לעבור בהקדם ניתוח חוזר, להחלפת המשתל הפגום ולהחלפתו במפרק חדש.

 

כל הזמן קיוויתי והתפללתי שלא אצטרך לעבור שוב את הניתוח הנורא הזה, שישבית אותי למספר חודשים נוספים, ישבש את חיי ויפגע בפרנסתי. אני אב לשני ילדים קטנים, ומשפחתי זקוקה לביטחון כלכלי. חודשיים ללא הכנסה יחזירו אותי ואת משפחתי שנתיים אחורה מבחינה כלכלית. בנוסף, מי מבטיח לי שתוצאות הניתוח הבא יהיו טובות יותר ממצבי היום? השתל הפגום כבר עשה נזקים, מי אמר שניתן לתקנם?

 

מוטי, מושתל מפרק הירך המלאכותי מסוג ASR

תגובות

moti40
moti40