מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

בריאות פעילה

כמוניבלוגיםבריאות פעילהפעילות גופנית - תרופה לכל דבר ועניין!

פעילות גופנית היא תרופה לכל דבר ועניין, ויש להתייחס אליה כמו לכל טיפול תרופתי אחר! כמו שלא מפסיקים טיפול במשאף לאסטמה או במרחיבי כלי דם ביתר לחץ דם, כך לא מפסיקים פעילות גופנית. חשוב לדעת כיצד להציג ולהטמיע זאת בקרב המטפלים השונים, ולכן פיתחנו את הקורס "Exercise as a critical medicine". הנכם מוזמנים לקרוא, להביע את דעתכם ואף להשתתף כמרואיינים, כתלות בהתאמה להליכי הקורס.

13/07/13 20:21
1040 צפיות

שלום לקוראים היקרים,

 

בחודשים אחרונים, עסקתי ביחד עם שותפה מאנגליה בפיתוח קורס להטמעת פעילות גופנית כחלק מטיפול שגרתי במטופלים עם מחלות כרוניות כהשמנה, יתר לחץ דם, סוכרת, אוסטיופורוזיס, אוסטיאוארתריטיס, דלקות פרקים, כאבי גב, אסטמה, מחלות ריאה חסימתיות כרוניות (COPD), מחלות כלי דם פריפריות, פרקינסון, סרטן, מחלות מנטליות (חרדה ודכאון), ועוד. מדובר בפרויקט ארוך-טווח בו ננסה להטמיע את התורה הנ"ל במטפלים! כן, קראתם נכון - במטפלים - רופאים, אחיות, פיזיותרפסיטים, ומאמנים שונים- שיוכלו להשתמש בה להכוונה וניטור פעילות גופנית במטופלים עם מחלות כרוניות.

 

בעלי מחלות כרוניות אינם זוכים ליחס ושירותים מתאימים הקשורים לפעילות גופנית מבעלי מקצועות הרפואה והאימון וזאת על רקע של חוסר ידע ו/או ניסיון מתאימים בתחומים אלו. לכן, הם נמנעים לרוב ממתן ייעוץ או הכוונה לפעילות גופנית במטופלים אלו. דרוש כאן שינוי בתפיסה, שינוי פרדיגמה, בו נתייחס לפעילות גופנית כתרופה לכל דבר ועניין! כמו לכל טיפול תרופתי אחר. כמו שלא מפסיקים טיפול במשאף לאסטמה או במרחיבי כלי דם ביתר לחץ דם, כך לא מפסיקים פעילות גופנית בטיפול במחלות כרוניות רבות.

 

מסתבר אף שפעילות גופנית היא התרופה הזולה והיעילה ביותר למניעה ו/או טיפול במחלות כרוניות. ובזמן שתרופות אחרות מטפלות בבעיה ספציפית בלבד, במחיר של תופעות לוואי כאלו או אחרות, פעילות גופנית המבוצעת בצורה ובמינון הנכון יעילה לטיפול בבעיות רבות ומשפרת פעילותן של מערכות גוף רבות.

 

לכן, אנו יוצאים כעת לדרך עם הקורס הראשון לרופאים "Exercise as a critical medicine", בחסות החברה הישראלית לרפואת ספורט (חברת בת של ההסתדרות הרפואית). המחזור הראשון יערך מחר ומחרתיים (14-15.7) ובמסגרתו נציג ונדון במשותף בפתרונות למחלות כרוניות רבות מתוך הרשימה הנ"ל. בקורס עצמו יערכו סימולציות ואף ראיונות וייעוצים למטופלים עם הבעיות הנ"ל. 

 

תכנית הקורס מצורפת בשלב זה באנגלית בלבד, ובעתיד תתורגם גם לעברית. בכוונתנו לקיים את הקורס בארץ כל כמה חודשים, בהתאם לביקוש ולמיקום בארץ.

 

מי מחברי קהילות "כמוני" שמעוניין להשתתף כמרואיין ולקבל ייעוץ והכוונה בהתאם, מוזמן ליצור עימי קשר דרך מערכת "כמוני" או להתקשר אליי לטלפון 050-6617537. אשמח להסביר ולשלב את החברים המתאימים, בהתאם להליכי הקורס.

 

בברכת בריאות פעילה,

רון, SportsWave

תגובות

ד
ד"ר רון גולן
רקע: רופא ספורט (MD) ופיסיולוג מאמץ (PhD, ארה''ב); השתלם בארה''ב ואירופה; מנהל המרכז לשיקום לב ורפואת ספ...