מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניבלוגיםהחיים סוכר מאפינס בננה וטחינה

מאפינס בננה וטחינה הוא מתכון מצויין לרגע מתוק ומגיע לנו כזה מדי פעם. המתכון באדיבות ליה שומרון פינדר , מתוך הספר "פשוט לבשל בריא" עם מספר שינויים והתאמות לנו הסוכרתיים.

מאת arieloz
06/08/13 15:32
898 צפיות
מאפינס בננה וטחינה

המרכיב העיקרי במתכון זה הוא הטחינה, אז כמה מילים על טחינה: מבחינה תזונתית, אין ספק שעדיף להשתמש בטחינה משומשום מלא בשל ערכיה התזונתיים המצוינים. מעבר לשיעור גבוה של סיבים התזונתיים, החיוניים עבורנו, היא מכילה שיעור גבוה במיוחד של מינרלים. בעוד שבטחינה גולמית רגילה יש 130 מ"ג סידן למאה גרם, בטחינה גולמית משומשום מלא הוא 1,100 מ"ג !, אין שום מאכל – מהצומח או מהחי – ששיעור הסידן בו כה גבוה. לטחינה המלאה יש יתרון גם בשיעור הברזל: 15 מ"ג למאה גרם, אך מבחינת אחוזי השומן והקלוריות צריכים לשים לב. כ-60% שומן וכ-600 קלוריות למאה גרם. לכן צריך לחשב זאת בהתאם.

  המצרכים :          


2 ביצים

חצי כוס טחינה גולמית משומשום מלא

רבע כוס ממרח שקדים

חצי כוס אוכמניות מיובשות ללא סוכר (ממותק ע"י מיץ תפוחים)

15-20 טיפות סטיביה

1 בננה בינונית בשלה

חצי כוס אגוזי מלך

קורט קינמון

כפית סודה לשתייה


אופן ההכנה

ראשית מתחילים עם הביצים, בקערה טורפים היטב את הביצים ומוסיפים לאחר מכן את הטחינה הגולמית. מתחילים לערבב את 2 המרכיבים עד שנוצרת עיסה די קשה, את יתר המרכיבים מתחילים להוסיף לקערה, ראשית האגוזים. רצוי לשבור אותם ביד לחתיכות גדולות, כך ניתן להרגיש אותם יותר במאפינס. אתם יכולים גם לקצוץ אותם (מה שתעדיפו 2 האופציות טעימות ומוצלחות).

מכניסים את המרכיבים לקערה. את חצי כוס האגוזים, הסודה לשתייה, החמוציות, הממרח השקדים, הקינמון ואת טיפות הסטיביה. אני הכנסתי לקערה כ-15 טיפות מכיוון שבמתכון גם החמוציות וגם הבננה מוסיפים לנו את המתיקות הנדרשת. אם אתם רוצים, רצוי לטעום מעט את הבלילה ואם בא לכם מתוק יותר פשוט תוסיפו מספר טיפות.

עכשיו משמנים ממש ממש קצת את התבנית בעזרת ספריי שמן ומערבבים היטב את כל המרכיבים בקערה עד לשלב שהצבע אחיד ואתם רואים שכל החומרים התגבשו יחדיו.

 

סיימתם יופי מה נותר ? לוקחים כף ובעזרתה לתוך תבנית המאפינס ממלאים עד למקסימום 43 מהגובה , מכיוון שהמאפינס תופחים במהלך האפייה. אופים כ15 דקות בחום של 180 מעלות, עד שהחלק העליון שחום. אם החלטתם להכין מאפינס גדולים רצוי להוסיף מספר דקות נוסף עד 20 דקות.

מצננים מעט ומלחצים בזהירות את המאפינס מהשקעים. במידה וזה נדבק לכם, תנו לתבנית להתקרר מספר דקות ונסו שוב.

הצלחתם ?

יופי בתאבון . רק להיזהר לא לאכול את הכל כי זה ממכר … איך טעים !!!!

 

 

 

תגובות