מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניבלוגיםליקוריץהיתרונות בליקוריץ

21/08/13 12:53
524 צפיות

מאת: ד"ר פוגלמן יעקב – רופא מרחבי בלאומית שירותי בריאות

לשורש הליקוריץ Glycyrrhiza glabra יש הסטוריה ארוכה של שימוש בתרבויות בכל העולם, שכולל גם את היוונים, המצרים, הסינים וההינדו. הוא גדל במרכז אירופה אך במיוחד הוא נפוץ ברוסיה, פרס והודו. משתמשים באופן נרחב בליקוריץ כנותן טעם וריח מיוחדים לדברי מתיקה, אך גם הוא ניתן לשיעול ולחיזוק בגוף.

תכשיר LICORICH מיוצר באופן יחודי מצמח הליקוריץ בתהליך מיצוי אלכוהולי מיוחד ,שהתקבל פטנט לגביו באירופה ארצות הברית וישראל.

ממחקרים בחיות מעבדה ומחקרים קליניים בבני אדם שנערכו ע"י פרופסור מיקי אבירם ממעבדות הליפידים של בית הספר לרפואה בטכניון וממחקריו של פרופסור אלי כרמלי מבית הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב, נקבעה יעילותו של הליקוריץ כאנטיאוקסידאנט חזק, כמוריד רמות כולסטרול בגוף, וכמוריד רמות יתר של לחץ דם. 

מספר מילים כיצד נוצר התהליך הטרשתי בגוף הסותם באופן הדרגתי את כלי הדם בגופנו ועלול לגרום למחלות לב, שבץ מוחי וסתימות כלי דם במקומות נוספים בגוף :
- כשיש בגופנו רמות גבוהות של כולסטרול בעיקר מהסוג הרע הוא ה LDL , חלקו, ובעיקר החלק המחומצן שלו פוגע בדפנות כלי הדם וחודר לתוכן.

- את ה LDL המחומצן מנסים לעכל תאים לבנים (מאקרופאגים) הנמצאים בדפנות כלי הדם. תאים אלו בולעים את הLDL המחומצן וכך מתחיל תהליך שרשרת של התפתחות רובד בטרשת,שלאט-לאט גדל וסותם את דופן כלי הדם.

- מספר גדול של מחקרים הראה, ששימוש בחומרים אנטיאוקסידנטים מעכב את התפתחות הרובד הטרשתי. 

- הדרך העיקרית שבה מבוצעת הפחתת עובי הרובד הטרשתי הינה הורדת רמות ה LDL המחומצן. הליקוריץ למשל, שהינו אחד האנטיאוקסידנטים החזקים ביותר שיש, מפחית ב כ 55% את רמות ה LDL המחומצן בדם ובכך תורם משמעותית לנקיון כלי הדם. 

בתוך שורש הליקוריץ החומר הפעיל שעושה תופעה שכזאת נקרא "גלברידין". נסוי מענין שערך פרופ אבירם עם שורש הליקוריץ: הוא נתן לעכברים שנולדו באופן גנטי עם נטיה חמורה לפתח טרשת כלי הדם את הליקוריץ במי השתיה שלהם. הוא השווה 2 קבוצות : קבוצה ששתתה מים עם ליקוריץ לקבוצה שתתה מים רגילים. הקבוצה ששתתה את הליקוריץ לא פתחה טרשת עורקים ומות מוקדם לעומת הקבוצה ששתתה מים רגילים. 

במחקרים שנערכו בבני אדם שנטלו נמצאו הממצאים הבאים:

1)LICORICH העלה את התנגדות הדם לחמצון ב19%

2)LICORICH הוריד את הLDL המחומצן (הכולסטרול הרע) ב 55%.

3)LICORICH הוריד את רמות לחץ הדם ב 10%.

4)LICORICH הוריד את סך הכולסטרול LDL ב 9%.

5)LICORICH הוריד את רמות הסטרס החימצוני ב 20%.

לסיכום :
LICORICH הינו תכשיר מעולה לטיפול בLDL (כולסטרול הרע) וכתוצאה מכך בהפחתת טרשת העורקים. כמו כן הינו תכשיר מצוין להפחתת לחץ הדם.

 

תגובות