מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניבלוגיםקנביס רפואי

מאת abrm10
22/08/13 19:39
698 צפיות
לבסוף!!! לאחר מכתבים רבים לכל הגופים הקשורים לעניין ה- קנביס הרפואי- מורה השרה יעל גרמן, על בדיקת התלונות על מערך השינוע של המגדלים /ספקים וכן על גביית כסף חריגה ולא מוצדקת, מהחולים. הנה מכתב התלונה והתגובה של השרה.

לכבוד 21/8/13
מר יובל לנדשפט-מנהל י.ק.ר
משרד הבריאות

הנדון: ברור על נוהל שינוע קנביס רפואי

1. בחוזר הנהלים שיצא ממשרדך ב-16.6.2013, ישנו עניין לא ברור שמאפשר למגדלים/ספקים של קנביס רפואי, להעמיד חולה בפני בריריה לא הוגנת. לשלם עבור משלוח "מיוחד", או להישאר בלי תרופה. בהעדר נוהל ברור, מופלים לרעה כל החולים שאינם רשומים בחברת- " תיקון עולם", שלהם ימי חלוקה כל השבוע. אין כל סיבה לאפליה זו הגורמת לסחיטת חוליי החברות האחרות. כולנו זכאים לקבל את אותם תנאים. למרות שלא סביר להעביר את כל החולים ל"תיקון עולם", זה עדיין לא עניינם של החולים לפתור את בעיית השינוע של מגדל כמו "שיח שריד", שאין לו חנות חלוקה הפתוחה מירב השבוע. כך נוצר מצב בו המגדל- " חורג מהסכמי הגביה כפי שנקבעו" (כתוב בחוזר).
2. מצורף מכתב לבעלים של חברת שיח, שמתאר את הבעיה בדיוק, אנא הקדש רגע מזמנך לקרוא אותו:
לכבוד מר ___ חברת "שיח"
הנדון:אספקת קנביס רפואי בתאריך-1.7.2013
שלום רב
התאריך ה-1/7/2013 הוא היום בו אני צריך להתחיל לקבל את את המינון החודשי שלי, ליולי 2013. התאריך הנ"ל יוצא ביום השני של השבוע דהינו, יום אחד לאחר יום החלוקה היחיד באותו שבוע, יום ראשון 30/6/2013 . עקב כך (שוב) ייוצר מצב, בו יהיה עלי להישאר בלי תרופה שבוע שלם עד ל-7/7/13, או ל "הסכים” בלית בררה, לסחיטה שלכם ולשלם מחיר מופקע עבור משלוח.
כדי שלא נצטרך לעבור שוב את אותו מהלך, אני מבקש ממך:
1. לאשר לי להגיע ביום ראשון 30/6/13 כדי לקחת את הקנביס הרפואי של חודש יולי.
או
2. שתספק לי את הקנביס לבית, ביום שני 1/7/13, ללא חיוב עבור משלוח.
אני שולח מכתב זה מוקדם ככל האפשר, כדי שאם תיווצר בעיה אוכל לטפל בה בהקדם, כראוי.
שים לב שבעיה כזו בדיוק כבר הייתה בעבר , ביוני/יולי 2012 וכן בינואר 2013. בשתי הפעמים האלו וגם בפעמים דומות נוספות, לבסוף הבעיה נפתרה לטובתי ואתה אכן סיפקת לי את התרופה, בתאריך שמגיע לי (יש קבלות להוכיח) . שני מקרים אלו יחד עם מקרים נוספים, מהווים כבר תקדים לדרך, פתרון בעיית האספקה. הדבר קרוב לודאי נעשה בידיעת האחראים (י.ק.ר) ובהכוונתם ואין לך שום עילה לשנות זאת.
– סוף מכתב-
3. בעקבות מכתב זה הודיע לי __ כי אינו עומד לספק לי את התרופה. למרות שמכל הבחינות והנהלים, הגיע זמני לקבלה. למרות שכמובן אין זו אשמתי שה- 1/7 יוצא ביום שני, נדונתי ע"י ____, להישאר ללא תרופה שבוע שלם, רק בגלל עניין טכני. __ כמובן מיהר להציע לי לעשות הזמנה מיוחדת תמורת תשלום. לדעתי דבר זה פגום ויש לאסור אותו על המגדלים.
- אין להתיר למגדלים להעמיד חולה במצב של אין לחץ .
- אין למגדל זכות להשאיר חולה ללא תרופה, בכל מקרה.
- אין לכם זכות להפלות לרעה בין החולים בהסדרי החלוקה, הגביה ובכלל.
- -אין למגדל זכות לדרוש תשלום עבור משלוח, רק בגלל שאין לו יום חלוקה, בדיוק כשלחולה מגיע המינון החודשי שלו, לפי כל הנהלים!
- מגדלים שבעבר חייבו חולים באופן לא הוגן, תוך ניצול ציני של מצב החולה והזדקקותו לתרופה, יחויבו להחזיר לחולים אלה את הכסף שנלקח מהם, באופן לא חוקי.
- זכות החולים שיתפרסמו ההסכמים שנחתמו עם המגדלים, על נהלי הגביה ובכלל. זה בגדר - חוק חופש המידע.
4. מר' לנדשפט, הדבר הוא באחריותך לתת תשובה ברורה: האם משרד הבריאות נותן יד לנוהג נפסד זה של מגדלים, נטולי חנות והדבר נעשה בידיעתכם ובאישורכם, או שיש כאן עבירה על הנהלים וחריגה מהסכמי הגביה של המגדלים?
זכות החולים לתשובה הכרחי להמשך הטיפול במידה ותידרש החלטה של בית- הדין.
בכבוד רב
אבי משולם-צאירי

יעל גרמן: המקרה יועבר למנהל יחידת היקר למתן תשובה עניינית [צוות לשכת שרת הבריאות].
 

"}" data-reactid=".r[2kvpa]" rel="nofollow" href="https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=616341588409939&id=177621142281988#" role="button" title="Like this">אהבתי ·

 

תגובות