מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מה שמטריד אותי

כמוניבלוגיםמה שמטריד אותיהחרדה שהחלה בהריון

אז מה בעצם קרה לאחת כמוני שהגיעה לרופא לאחר גילוי ההריון וקיבלה רשימת בדיקות אינסופית לידיה? חרדה קשה!!! המחשבה בכמה אנשי צוות מכשירים רפואיים אתקל במהלך החודשים הקרובים גרמה לי להרגיש לחץ נוראי וחוסר יכולת לשלוט על כך. אבל זאת רק הייתה ההתחלה ...

מאת דידי123
02/09/13 11:40
380 צפיות

זהירות ספולליר: הפוסט מעויד לנשים בלבד!!!

 

היי

קוראים לי דידי ואני אם טרייה.

באופן כללית אני מגדירה עצמי כטיפה חרדתית. חרדות הנובעות בעיקר מפחד מבדיקות, מחלות ורובן סביב הבריאות.

 

אז מה בעצם קרה לאחת כמוני שהגיעה לרופא לאחר גילוי ההריון וקיבלה רשימת בדיקות אינסופית לידיה? חרדה קשה!!! המחשבה בכמה אנשי צוות מכשירים רפואיים אתקל במהלך החודשים הקרובים גרמה לי להרגיש לחץ נוראי וחוסר יכולת לשלוט על כך.

 

הפוסט אינו נועד להביל אתכן ההריוניות החדשות אלא רק לתת לכן להבין שהמכשור הרפואי אינו נורא כפי שתארתי לעצמי והבדיקות עצמן גם הן די קלילות. אז הנה סקירה קצרה אודות הפחדים הנוראיים שלי וכמה הן התבדו.

 

שליש ראשון של הריון

בבדיקות הראשונות הכוללות בדיקות גנטיות, שקיפות עורפית, סקירה ראשונה ועוד תפגשו בעיקר מכשור רפואי המסתכם באולטרסאונד (שיכול להיות בצורה וגינאלית, קצת פחות נעיצה, או בצורה בטנית, שהיא ידודותית לגמרי), עוד מכשיר רפואי שתכירו מקרוב ואינו מאיים כלל הן כוסות בהן תאלצו להטיל את השתן למגוון בדיקות שונות. ה"מכשיר הרפואי המאיים ביותר" התברר כמחט שבה נערכו מספר בדיקות דם. ביננו בנות, זה ממש אבל ממש בקטנה.

 

שליש שני של הריון

בגדול כלום לא חדש בשליש הזה תמשיכו לסקירה שנייה, העמסת סוכר, בדיקות תקינות שתן וכדומה. המכשירים הרפואיים "המאיימים" שהזכרתי קודם לכן ימשיכו לבקר אתכן לעיתים קרובות.

 

בשליש האחרון

השליש האחרון הוא הקל מבחינת הבדיקות, כמעט ואין כאלה, ואלו שיש אינן פולשניות. אותם מכשירים רפואיים כמו בשאר חודשי ההריון ומעט שינוי בבדיקות המתרכזות יותר להשגת ממצאים לקראת לידה כמו הערכת משקל, תנוחת העובר ועוד.

 

לסיכום, הרבה פחד סתמי היה פה. ברגע שהלחץ נרגע, ההריון והבדיקות שבו הפכו למשחק ילדים והמכשירים הרפואיים מהם חששתי כל חיי הפכו להיות ידידים לא מאיימים.

 

בהצלחה בנות

 

 

תגובות