מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

תזונה נכונה - כדרך לחיים נכונים

כמוניבלוגיםתזונה נכונה - כדרך לחיים נכוניםתזונה לספורטאים – ממש כמו מערכת יחסים.

תזונה לספורטאים – ממש כמו מערכת יחסים.

פוסט לספורטאים, חובבי כושר, וסתם אנשים המעוניינים בתזונה שלהם. הפוסט מדבר על תזונה נכונה של פירות וירקות, ואף מדבר על מוצר מזון משלים שני שמח שמצאתי, שנותן לנו את האופציה לתגבר את צריכת הפירות והירקות היומית שלנו!!!

מאת erangan5
08/10/13 21:31
549 צפיות
תזונה לספורטאים – ממש כמו מערכת יחסים.

לחובבי ואוהבי הספורט, מכל הסוגים ובכל הקטגוריות, יש הצורך לשמור על גופם ועל כושר המערכות הפנימיות לתפקד בזמני לחץ, עומס וקושי גופני במידה רבה יותר. בין אם אתם חובבנים או מקצוענים, מוטלת עליכם האחריות לספק לגופכם את ה'מצרכים' הדרושים לו לשמירה על תפקוד יציב ומיטבי, כך שאם פתאום יפתיעו אתכם במשחק כדורסל בין חברים או במקצה שחייה תחרותית נגד בן הדוד האתלט, תוכלו בהחלט להיות במיטבכם.

את רוב הספורטאים שנשאל, האם משטר האימונים הנו הדבר החשוב ביותר, הם יענו בשלילה. זאת משום שהמודעות לשמירה על הבריאות מהצלחת חשובה באותה מידה ואף יותר מאשר על משטר האימונים. זה דיי פשוט – גם אם נתאמן כל יום, כל היום (לא מומלץ, יש לתת לגוף מנוחה של לפחות 24-36 שעות בין אימון לאימון, כמובן בהתאם לקבוצות השרירים וכו'. אך לצורך הדוגמה..) ונאכל רק מאכלים המכילים סוכרים רבים, פחמימות ושומנים (אוכל מהיר / Fast Food), בהתאם יהיו גם התוצאות שלנו ברובד הספורטיבי. כאשר ספורטאים או העוסקים בספורט צריכים לספק לגופם מאכלים המכילים את החומרים שגופם זקוק להם על מנת להיות מסוגל לעמוד בעומס הפיזי ואף יותר חשוב – להחלים/להתאושש לאחר אימון מאומץ.

תזונה לספורטאים – כיצד תשמרו:

לאחר בניית תכנית האימון, בהתאם לרצונות ולצרכים שלכם וכמובן שבהתאם לסוג הספורט, רמת המקצועיות וכו', יהיה עליכם לבנות תכנית תזונה שתשלב את הפעילות הספורטיבית עם שמירה על אורח חיים בריא. הבסיס ידוע לכלל: צריך כך וכך פחמימות, חלבונים, שומנים (כל אחד והצורך שלו), אך עד כמה אנו מודעים לצורך שלנו באכילת פירות וירקות? קבלת אותם חומרים מיקרו מזינים אשר נמצאים ברובם בצומח והם אבן יסוד בשמירה בתזונה לספורטאים.

העומס הפיזי ואף הנפשי לרוב עלולים לייצר עודף של המכונה – רדיקלים חופשיים. אותם רדיקלים תוקפים לנו את התאים כל הזמן ומעלים את הסיכון להתפתחות תהליכים דלקתיים ואף לתפקוד לקוי של מערכת החיסון. הדרך היעילה ביותר למנוע פגיעה בגוף במהלך שמירה על אורח חיים אקטיבי – אכילה מרובה יותר של פירות וירקות! זאת משום שכמות נכבדת של האנטיאוקסידנטים שאנחנו צריכים לצרוך נמצאים בפירות, ירקות ופירות יער.
Ibehealthy.com


 

 

תגובות