מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניבלוגיםCRPS - Varduku Styleאנשים טובים באמצע הדרך - תאמינו בטוב - יהיה טוב (-:

אנשים טובים באמצע הדרך - תאמינו בטוב - יהיה טוב (-:

מאת varduku
25/11/13 9:07
719 צפיות

תמיד תאמינו בטוב ושיהיה רק טוב.

 

בעקבות מצבי המחמיר משהו, בעקבות דעה של רופא כזה או אחר לגביי, ובעקבות האינטואיציה העצומה שיש בי, מצבי חייב להשתנות לטובה – ויהי מה! החלטתי להיענות לכל הצעה ששמעתי עליה כדי להקל על הכאב, ממטפלי כאב / רופאי כאב כאלו ואחרים ועד ברכה אצל הרב.

 

מאחר ואחותי הציעה לי באופן עקבי ומתמיד משהו, אחת לכמה שבועות,  ללכת  אל מטפל מסויים, החלטתי שעדיף לי לנסות גם את זה. שיהיה. לכל מקרה.

 

הלכתי אליו ללא ציפיות ואפילו אפשר לומר עם מידת מה של פיקפוק וחוסר אמון.

הוא מטפל מתחום הרפואה הסינית, את לימודיו ביצע בסין אצל מורה סיני נחשב, וגם בארץ במכללות שונות העוסקות ברפואה האלטרנטיבית.

 

הוא יודע מגוון תורות ברפואה הסינית ובהתאם לכל מטופל הוא בוחר את מה שמתאים לו יותר.

 

בפגישה הראשונה שלנו – פגישת הכרות, נכנסתי אל הבית ואז אל החדר.

 

התיישבתי על הכורסא והוא התיישב על הכורסא ממול, אחרי ה-"נעים מאוד" "נעים מאוד", הוא שאל אותי: "אז מה שלומך?" והתחלתי בנאום הקבוע שלי,  "אובחנתי כסובלת בתסמונת CRPS , התסמונת הזו פוגעת במערכת העצבים., הכאבים מתבטאים בתחושות עוצמתיות וקשות בין אוקיינוס ועד חום הגיהנום......" ואז הוא קטע אותי: "רגע רגע רגע, לא שאלתי מה יש לך, שאלתי – מה שלומך? איך את מרגישה?"

 

נשימתי נעתקה לשניה וחצי, לא ידעתי מה עונים, לא הצלחתי להבין מה הוא באמת אמר ... ואז... ואז דמעות החלו מציפות את עיניי ושמעתי את עצמי עונה לו ספק שתיקה ספק לחישה : "...מותשת...." ואז הדמעות זלגו כאילו הסירו לי מחסום מהעיניים וזה פשוט זורם.... אחרי חצי דקה אמרתי סוג של יבבתי : "אל תחשוב  שאני משוגעת או משהו כזה אני ... אני פשוט מתרגשת ... אף אחד לא שאל אותי את זה במהלך כל התקופה הזו.... אף אחד לא שאל אותי באמת מה אני מרגישה...."

 

ומרגע זה האמנתי בו בכל ליבי, התמסרתי לטיפול שלו בי, פעמיים בשבוע אני מצליחה לנשום, עם הזמן אני מצליחה לנשום יותר.

 

ובימים האלו שהתחלתי לנשום קצת טיפה'לה יותר, הגיע יום אחד, יום אחד כואב במיוחד, היום בו גיליתי כי מישהו אכזרי במיוחד אשר למרות תפקידו הבכיר משהו, למרות ניסיונו המקצועי ..., מסתבר כי הבנתו לגבי התסמונת הארורה הזו אינה עומדת בקנה מידת תוארו תשבחתו ותפארתו.

כי שמעתי אותו מפיץ עליי מילים נוראיות כמו: "מקרה פסיכאטרי... חחח אבל לגמרי! פסיכית אגרסיבית, דיכאונית משהו...."  ועוד מילים קשות ונוראיות.

 

להשלמת היום , אותו יום אחד, יום כואב במיוחד, ככה בשביל הכיף, קיבלתי תשובה מביטוח לאומי כי לדעתם התסמונת שלי בלתי הלימה. צבע הרגל תקין. כשבפועל כל המסמכים הרפואיים, הבדיקות הרפואיות מעידות כי מדובר בתסמונת CRPS , כשבפועל, הסגול והירקרק מקשטים את הרגליים שלי כחלק בילד אין. הם קבעו כי התסמונת בלתי הלימה. נהלמתי. הייתי בהלם. זהו. נשברתי.

 

שיתפתי בקבוצת התמיכה אשר הקמתי עבור לוקים בתסמונת CRPS בקצרה את קורות הימים האחרונים .... שמתי לב כי יש לי הודעה פרטית. זה היה משלומי. אני יכול לעזור לך, תדברי איתי בבקשה.

 

תהיתי מה הוא יכול לעזור לי?! הייתכן?? איך?? אמרתי יאלה, ננסה!

 

חייגתי אליו. התחלנו לדבר. כאילו אנחנו מכירים כבר שנים.

 

שלומי , בעל פז"מ מפואר של CRPS 2 , אשר חווה בחייו, על בשרו ועל נפשו את מה שאני חווה,  הסביר לי כי הוא קורא אותי תקופה ארוכה והוא מבין עד כמה אני סובלת ומגיעה לכל הרופאים הלא נכונים, שאני נלחמת בטחנות רוח. וזה כואב לו. כי הוא עבר כבר את מסכת הייסורים הזו, כי הוא עבר כל כך הרבה רופאים עד שהוא הגיע אל הרופא שהציל את חייו. ואם הוא יכול לעזור לחולה אחד אפילו – הוא יעשה זאת.

 

ואז בצעד מדהים, בצעד מפתיע הוא אמר לי כי הוא מוכן לתת לי את התור שלו אצל פרופ' א'.

כי לדעתו אני חייבת להגיע אליו! חייבת, הוא יכול לעזור לך, הוא מבין כל כך את התסמונת הזו, את חייבת להגיע אליו! תבינו, ניסיתי בעבר לקבוע תור לרופא הזה, זמני ההמתנה עומדים על חצי שנה ומעל, אז אפעם לא קבעתי אליו תור, ואז משום מקום, בזכות האתר הזה, בזכות חמלה ואנושיות של מטופל כמוני, אשר הקריב מעצמו למען מישהי שהוא לא מכיר כלל וכלל, רק מדי פעם הוא קורא  אותי, בזכותו, הגעתי אל פרופ' א'. בזמן מקוצר.

 

בלהבדיל מרופאים אחרים אשר עטים על הרגל שלי וגורמים לי לצרוח עד לשמיים ומיד משלחים בי מבט של: "איזו משוגעת!!" הבדיקה של פרופ' א' בוצעה בעדינות, האנושיות שלו, ההבנה שלו, הגישה האנושית שלו במהלך הבדיקה היתה כל כך מרגיעה. הוא פשוט הסביר לי: "אני רק מתקרב לרגל, אני לא נוגע לך ברגל, בואי, תראי לי ביחד , תגעי את ברגל שלך עד כמה שאת יכולה.... עכשיו אני בודק את הטמפרטורות של הרגליים שלך, אני לא נוגע ברגל שלך, תראי, את רואה את המכשיר הזה, זה מכשיר לייזר, הוא בודק את הטמפרטורות, זה לא נוגע לך ברגל, רק עם הלייזר, אני בודק לך את זה מרחוק...." בסבלנות מפתיעה, בביטחון שהוא תוך כדי השרה עליי, שיתפתי פעולה.

 

ולסיכום: ראיתי מקרים קשים משלך, את יכולה לצאת מזה, למה את לא במסגרת שיקומית? את חייבת להיות במסגרת שיקומית! את חייבת לקבל הדרכה והפעלה של הרגל! אפשר להקל עלייך,  אפשר להקל על הכאב שלך, לא הגבת טוב לתרופות?! מה קרה לך? מה זה גרם לך? כן, כן, זה קורה, אוקיי אפשר לעזור לך גם בדרכים אחרות.  סיפרתי לו על הרופאה  הנפלאה אשר הציעה לי בזמנו חסמים ואלקטרודות ועל החשש העצום שלי מהפעולה הזו, הוא הקשיב בסבלנות ובהבנה.

 

הוא הקדיש זמן בבדיקה לבדוק גם את רגל שמאל שאני מתחננת שמישהו יבדוק אותה ולא יפתור אותי באמירה הכוללת שזה גם CRPS, הוא בדק, שאל, ניסה להבין מה סוג הכאב שאני חווה ברגל שמאל, במקצועיות אנושית הוא ניתב את השאלות שלו כך שהוא יוכל להבין יותר ויותר. הוא התכופף פיזית (!!!!!) כדי לראות את חומרת היבלות שהתפתחו להן, אחרי כל הממצאים הנ"ל, הוא החליט לאשפז אותי ל-10 ימים כדי לקבל הקלה מהכאבים ולמנוע את השיתוקים של הרגל אך מסיבות אישיות הבנו כי כרגע אני לא מתאימה לטיפול המוצע על ידו, הוא החליט להתמקד נטו ברגליים, והציע לי קוקטייל של משחה ברקיחה אישית אשר מרדימה קצת את הרגל ומעמעמת את הכאב.

אתמול ניסיתי אותה. LIKE, BIG BIG LIKE !!!!

 

בסיום הפגישה, הוא אמר לי כי אני מוזמנת לפנות אליו בכל עת, בכל שאלה, הוא אמר ש: אני כאן בשבילך. מתי שתרצי.

 

דמעות של התרגשות הציפו את עיניי.  אני בדרך הנכונה. תודה אלוהים!

 

הידיעה כי אני כל כך צודקת ובעזרת טיפול נכון אני אוכל לצאת מזה ואף לקבל סוג של איכות חיים, התמיכה של הרופא, האמירה  שלו כי אני מוזמנת לפנות אליו בכל עת, הורידה את מפלס החרדה שלי. הוא הוציא לי מכתב מפורט לגבי טיפול נכון וכולי תקווה כי קופת החולים תפסיק להילחם בי ותתן לי את הטיפול הנכון, במסגרת שיקומית. כולל הקלה בכאבים.

 

בשילוב הנחישות וההתמדה שלי, בשילוב הטיפול של המטפל המקצועי והאדיר שאני מטופלת על ידו, בשילוב משחת הפלאים, וואלה – השמיים הם הגבול!

 

אז השיתוף הזה הינו על דוגמא  לאנשים היקרים והטובים האלו שאני זוכה להכיר כאן באתר, ויש כאן הרבה כאלו אשר התחברו אל חיי בדרך כזו או אחרת. ואולי זו ההזדמנות להגיד תודה על קיומו של האתר הזה, אתר כמוני אשר מאפשר לנו ליצור חברויות ברמות כאלו ואחרות. תודה (-:

 

תודה לאלוהים , ליקום או וואט אבר, אשר מזכה אותי לפגוש אנשים מבינים, אנשים מכילים, אנשים תומכים.

 

תודה על כל הניסים ועל הרגעים המעודדים ומחזקים את התקווה והאמונה.

 

תודה ענקית מכל הלב והנשמה לשלומי, האיש בעל הנשמה הטובה, הרצון הכנה והאמיתי לעזור בכל מחיר. תודה על התמיכה היומיומית, על התמיכה הלילית, על השיחות המבורכות, על האסאמסים הכואבים, המשתפים, המצחיקים, השנונים.

 

שלומי, מאחלת לך רפואה שלמה ומלאה, שהכאבים יתאדו, שהלילות יהיו מלאי שינה רציפה ומתוקה. תודה לך על מי שאתה!

 

 

תגובות

varduku
varduku